@jetje, dit was ook puur toeval hoor Ze was al een tijdje aan het lachen en stopte als we een foto wilde maken. Mijn vriend is gewoon net zo lang blijven staan tot ze weer ging lachen Fijn dat de draagzak zo`n succes is. Elise is ook wat onrustig. Had 2 dagen niet gepoept dus ook wat last van haar darmen. Vandaag gelukkig weer een volle poepluier. De nachten gaan prima met slapen, maar overdag is echt drama. Ze wilt bij mij liggen, maar eigenlijk ook niet. Ze ligt dan een beetje onrustig heen en weer te draaien en is huilerig. Als ik haar neerleg is het ook niet goed. In bed is het helemaal feest. Dan begint ze zo hysterisch te gillen dat ik eigenlijk niet weet wat ik moet doen. Ze heeft geen honger, geen vieze luier en geen pijn. Ze wilt gewoon dat ik haar optil. Zo zijn we al 3 dagen bezig. Ze is zo moe, maar slapen in bed wilt ze niet. We hebben haar vanmiddag gewoon even laten huilen. Echt hartverscheurend om haar zo te horen gillen. Hoe denken jullie daarover? En hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik wil haar niet zo laten huilen, maar ik wil haar ook niet steeds haar "zin" geven en uit bed halen.
Smartie: Hier precies hetzelfde qua bultjes. Heb wel het idee dat het vandaag al wat minder is. Maar het ziet er echt zielig uit. Manda: Fijn dat het oogje van Elise ook alweer beter is..en wat een mooie foto zeg! Wat betreft het gillen en slapen..Men zegt dat je een baby nog niet kunt 'verwennen', dus ik zou proberen de 'tien minuten regel' toe te passen..10 minuutjes laten huilen en kijken of ze in slaap valt. Zo niet, dan zou ik haar gewoon bij je pakken. Neem aan dat ze dan wel rustig wordt toch? Als ons meiske onrustig is, proberen we dit ook zo te doen..meestal werkt het wel (ook niet altijd..) Jettje: Succes bij de gyn. Zal wel niet veel voorstellen die nacontrole of wel? Ik heb 'm over twee weken. Kovu: Heerlijk dat ons meiske het zo goed doet ja..vandaag zelfs 1x 5 uur tussen de voeding. Ben benieuwd wanneer ze haar nachtvoeding gaat uitstellen/ d'r uit laat. Hier is het rustig. Manlief is op stap. Meiske ligt in bed. Haar oogje is alweer beter er aan toe, niet meer zo dik en rood. Ik ben gisteren op stap geweest..en daar betaal ik nu de prijs voor. Jemig, ontzettend trekkend gevoel aan m'n wond en weer 'ouderwets' pijn aan m'n bekken. Toch wel spijt dat ik gegaan ben hoor, alhoewel het wel erg leuk en gezellig was. Was een hele stap voor me om te gaan, want was voor het eerst weg zonder m'n meiske. Scheelde wel dat manlief natuurlijk thuis was.
Lynn wilde ook neit slapen. We hebben haar deze week ook een paar keer laten huilen, maar ik vond het wel heel erg moeilijk. Nu doe ik dat toch niet meer, maar ga toch even kijken. Er uit halen, probeer ik zo weinig mogelijk te doen, omdat ze dan weer wakker wordt. Maar ik heb het idee dat ze nu van die paar keer laten huilen wel heeft geleerd dat ze wakker ook in haar bedje kan liggen. Sinds een paar dagen gaat het heel goed. Ze gaat nu makkelijker slapen. Nog ook wel huilen, maar niet meer zo lang en hard als eerst. En soms slaapt ze meteen. Veel succes in ieder geval. Vanacht is Lynn om 1.30 uur wakker geweest voor een voeding en toen pas weer om 6.30 uur. Fijn he. Smartieman gaat vandaag weer werken, dus ben nu voor het eerst een dagje alleen thuis met Lynn. Best spannend hoor, maar gaat vast goedkomen. Heb gister ook weer met de lactatiekundige gesproken (telefonisch) en verteld dat het de ene keer goed gaat (1 borst genoeg), de andere keer slecht (2 borsten en nog niet genoeg, dus KV) en de andere keer mwah (2 borsten net genoeg). Nu meot ik doorgaan met kolven, maar niet meer aanleggen. Dus een paar dagen iedere 3 uur kolven, en dan opschrijven hoeveel. Zo moet ik aan ong 600 ml per dag kunnen komen. (Dat haal ik nooit). 's nachts niet iedere 3 uur, maar 1x in het midden van de nacht. Lynn krijgt de hele dag dus de fles, maar wel zo veel mogelijk mijn bv. Als dat niet genoeg is, kv ernaast. Gister om 22.00 uur begonnen met afmeten en tot nu toe 100 ml gekolfd (en nu bijna 12 uur verder.) Maar ik moet zo wel nog weer kolven, dus maar afwachten weer.
@manda: Wát een FAN-TAS-TI-SCHE foto! Had je inbakeren al geprobeerd bij Elise? Zelf laat ik de jongens zich niet overstuur huilen, omdat ik wil dat ze zich veilig en geborgen voelen en tevens wil voorkomen dat ze zó overstuur zijn dat het nog meer moeite kost om ze te troosten. @jettje: Lijkt me inderdaad heerlijk om de kleine in een draagdoek te hebben. Op het kraamfeest ga ik dat in ieder geval doen, zodat ik Jens ietwat kan afschermen van de drukte en geborgenheid kan bieden. We hebben een Lodger draagdoek te leen...... iemand daar ervaringen mee? Alles goed bij de gynaecoloog? Kan de diëtiste nog iets voor je betekenen? @L0nneke: Mijn stelling is ook: Je kunt een baby niet verwennen, wel gewennen aan dingen. Ga je nog naar een fysiotherapeut voor je bekkenklachten? Afgelopen vrijdag moest ik voor een paar kleine boodschappen het dorp in en heb toen Jens bij Kovu-man gelaten. Voelde heel vreemd om de eerste keer zonder hem op pad te gaan. Tijdens de boodschappen had ik ook niet heel veel rust in mijn lijf, omdat ik me realiseerde dat ik zijn voedingsbron ben. Kreeg allemaal akelige gedachten, van "wat als mij nu iets overkomt, dan heeft Jens nog nooit aan een fles gedronken, laat staan kunstvoeding gehad"...... Hoe gek kun je jezelf maken?! @smartie1980: Knap hoor dat je het volhoudt met borstvoeding, kunstvoeding en dan ook nog kolven! Tips bij verkoudheid (die bij ons overigens niet succesvol waren, haha!): Neuspeertje om snot weg te kunnen halen, hoofeind bed omhoog zodat het niet zo dicht gaat zitten en een gesneden ui op de slaapkamer. Vanaf zes maanden mag je Luuf gebruiken, daar heeft Nils overigens wél veel baat bij gehad. "Dat is echt een aanrader, ja!", aldus Kovu-man.
@Kovu, echt een prachtige foto @smartie. succes met kolven. Ik vind het zo knap dat je het allemaal volhoud. Het zit me toch niet lekker dat ik haar zo heb laten huilen gisteren. Voel me zelfs schuldig tegenover mijn kleine meisje. Ik heb ook advies gevraagd hier op het forum aan een kraamverpleegkundige. Gelukkig gaat het vandaag goed en ligt ze nu tevreden bij mij op de borst te slapen. We gaan kijken hoe het gaat. Ze vind het trouwens wel fijn om een beetje ingepakt te liggen. Ik wikkel haar altijd in een hydrofiel en laat haar handjes vrij. Bedankt voor de tips in ieder geval.
Manda, altijd doen wat je moederinstinct je zegt! Voel me idd wel echt een melkmachine hoor. ;-p Type nu ook met 1 hand. Andere hand heeft heeft kolfding vast. Hebt nu otrivin baby gehaald. En neuspeertje al sinds gister in gebruik.
Goedeavond meiden, Kovu@ wat een prachtige foto. Wat een goed idee om tijdens het kraamfeest om Jens in een draagdoek bij je te dragen. Heb zelf geen ervaring met de Lodger draagdoek. Ik denk altijd maar zo ze worden goed verkocht dus dan zullen ze wel goed zijn echter verschilt het wel per baby, Phoebe vind de minimonkey maar niks manda@ ik zou zeggen hou haar lekker bij je. Ik weet het het is heel vermoeiend. Phoebe heeft ook van die dagen/avonden. Inbakeren werkt bij phoebe op dit moment niet, we gaan het volgende week weer proberen. Hopelijk krijgje snel antwoord op je vraag. smartie1980@ kan me voorstellen dat je je net een melkmachine voel. Succes met kolven verder. Hoe was het je eerstje dagje "alleen"? L0nneke@ vervelend dat je last heb van je wond en bekken. Hoe gaat het nu met je? De na controlle bij de gyn steld niks voor, ze vragen hoe het gaat, kijken naar de wond en vragen naar evt anticonceptie riv@ hoe is het met jullie? Vandaag dus bij de gyn geweest alles was goed Ook langs de dieetiste geweest. Zit nu op het gewicht toen ik bij haar voor het eerst kwam tijdens mijn zwangerschap. Dat is nog wel 5 kilo meer dan toen ik net zwanger raakte. Heb over 4 weken weer een afspraak bij haar. heb tips mee gekregen over hoe ik het beste kan eten. Mijn doel is 7,5 kilo aftevallen binnen 3 maanden dat moet haal baar zijn.
Jetje, dat moet op zich wel kunnen inderdaad. Maar toch, afvallen is lastig om vol te houden he. Dagje alleen is eigenlijk heel goed bevallen!! Heerlijk. Vond het vooraf erg spannend hoor. Ik zei tegen Smartieman al dat ik voorheen het liefst een jaar thuis zou blijven, maar ik meot (pt) blijven werken financieel gezien. Nu dacht ik vorige week dat ik blij was toch pt te blijven werken. Maar nu was vandaag zo fijn! Alles ging heel goed! Heerlijk gewandeld naar CB. Ze is nu 60 gram aangekomen in 4 dagen. Goed he. Ze vond het ook heerlijk in de wandelwagen. Ik ook, echt genoten van het zonnetje. En vanmiddag belden mijn oom en tante of ze op kraamvisite mochten komen. En ze was een hele lieve baby vandaag. Zucht, over 3 kwartier al weer kolven...
hoi dames, hier erg druk. Afgelopen vrijdag met jaylen naar het zh geweest. Twee kinderartsen, een paar co assisttenten, chirug en een spoedeisende hulparts hebben jaylen bekeken. Hij had twee abcessen in de lies. uiteindelijk heeft de chirug de abcessen met een holle naald doorgeprikt. Een kweek genomen. Vandaag op controle geweest en het gaat goed. Hij heeft veel gehuild en vooral s nachts. Dit kwam door de pijn, arme ziel. Hij kan nu zijn rust vinden en drinkt super aan de borst.. ik zal nu proberen om wat meer online te zijn en te lezen en te reageren. mooie foto's dames. liefs
Goedeavond, Riv@ jeetje wat heftig zeg en hij is nog zo klein. Kan me voorstellen dat hij er veel pijn aan heeft gehad. Wel fijn dat het nu goed gaat. Wanneer krijg je de uitslag van de kweek? Lekker dat hij goed aan de borst drinkt. Geniet er van. Wat een plaatje smartie1980@ afvallen is zeker lastig om vol te houden. Maar vandaag weer de knop om gezet. pfffffff ondanks dat ik er weer tegen op zie. De laaste keer vond ik het ook zo moeilijk. Maar ik moet van me zelf, zag gister nog op sbs6 "ik ben te dik" en die mensen waren nog dikker dan ik Wat mij ook een stok achter de deur geeft is dat mijn vriendin een maag verkleining wil laten en ik heb juist zo iets van IK MOET HET ZELF DOEN dat is veel gezonder. Ook wil ik de rest van mijn leven gewoonkunnen blijven eten Wat fijn dat de kleine weer gegroeid is. Morgen naar de verlos ondanks dat ik op het laatst bij de gyn liep wil ik toch een na gesprek bij de verlos. Heb dat bij Jarod niet gehad. Vandaag is Phoebe heel de dag rustig geweest, heeft lekker geslapen tot een uurtje of half 8. Ze word dan onrustig en geeft dan heel veel mondjes terug. Arme meid Straks de laatste fles hopelijk valt ze dan rustig in slaap.
@manda: Voel je niet te lang schuldig. Het is een ontdekkingsreis wat wel/niet werkt voor Elise, je moet haar leren kennen. Probeer bij hetgeen je uitprobeert - zoals smartie1980 ook zegt - je moederinstinct te volgen, meestal zit je dan goed! (((knuffel))) @smartie1980: Dát is multi-tasken! Heeft Lynn baat bij de Otrivin? Hoe bevalt het neuspeertje? @jettje: Succes met afvallen! Jarod is een heerlijke guit! @riv: Ohw, heftig voor de kleine Jaylen! Maar óók voor jullie als papa en mama, om zo machteloos te moeten toekijken hoe artsen de kleine man nakijken en daarna die ingreep. Zijn jullie een beetje bekomen van alles? Super dat Jaylen nog steeds goed drinkt aan de borst! Mooi manneke! Vanmorgen met Jens naar cb geweest om weer te wegen. Hij had nét gegeten en was inclusief deze voeding - schrik niet! - tussen woensdag 2 maart en vandaag 320 gram aangekomen! Gisteren bekkentherapie gehad. De therapeut verwacht dat ik op termijn klachtenvrij zal zijn! *jippie* Tijdens de kinderoptocht afgelopen dinsdag was Nils zwaar onder de indruk. Hij heeft heel ingespannen zitten kijken en vertrok geen spier. Eenmaal binnen kwam hij weer los...... Nils had wel carnaval-voorp(r)et :
Kovu: Wat 'n mooie foto van Jens en prachtige foto van Nils! Ik ben tot 35 weken naar cesartherapie gegaan, maar heb er vrij weinig aan gehad. Momenteel ben ik zelf aan de slag met de tips voor na de bevalling die ik van haar heb meegekregen. Ik kijk het even aan hoe het verder gaat met m'n klachten. Ik ben in ieder geval blij dat het niet meer zo erg was als tijdens de zwangerschap, maar heb vooral angst voor een volgende zwangerschap. Wat dan..Nu had ik al sinds 16 weken last en met 23 weken volledig in de ziektewet. Ik ga in ieder geval op zoek naar een andere therapeute, mochten mijn klachten nu blijven. Wat voor een bekkentherapie volg jij? Manda: Hoe gaat het nu met Elise? Smartie: Ben ook benieuwd of Lynn baat heeft gehad bij de Otrivin. Fijn dat je dagje alleen met haar zo goed is bevallen. Ik moet zeggen dat ik erg geniet van de dagen dat ik met mijn meisje alleen ben, maar het ook echt heerlijk vind als m'n man er is. Die afwisseling is prettig Riv: Ah jee, ziekenhuis geweest met Jaylen. Gelukkig dat hij nu weer de rust vindt. Erm menneke! Jettje: Wat betreft afvallen..je kunt het!! Doorbijten! En als je het even niet meer ziet zitten, geven we je wel een 'schop onder je kont' hihi. Hoe was je afspraak bij de verlos? Hier een dagje écht helemaal niks. Meiske ligt lekker te slapen. Had me vanochtend netjes aangekleed en dacht toen..waarom zou ik in godsnaam met m'n spijkerbroek (die nog niet optimaal zit, vooral aan m'n wond) in huis gaan rondwandelen als ik toch niets hoef vandaag. Dus maar snel m'n joggingbroek aangedaan Ga vandaag ook niet wandelen, want het is maar smerig weer hier. Morgen ga ik naar het CB naar het weeguurtje met een vriendin van me. Eergisteren heeft ons meisje echt veel teruggegeven naar haar voeding. Gisteren niets, maar vanochtend weer wel. Heb 't idee dat ze haar fles ook te snel drinkt, dus morgen eens informeren. Ben ook weer erg benieuwd hoe veel ze is aangekomen.
Hey meiden, Hoop gebeurt zie ik.. @riv, jeetje meid dat is schrikken. Hoop dat het met Jaylen en jullie allemaal goed gaat. @Jetje, Hier ook iemand die moet lijnen hoor. Vooral omdat ik chronische bekken en rugklachten heb. Is het niet handig om zo zwaar te blijven, maarja nu nog al dat lekkers weerstaan hihih. @Kovu, wat een prachtige foto`s van Nils en Jens @Lonneke, Heerlijk he al je helemaal niks hoeft. Hier gebeurd het ook wel vaak lekker in een huispak Mede ook omdat ik mijn oude kleding nog niet aan kan. Lijkt wel als of mijn heupen breder zijn geworden Komt geen normale broek meer over mijn benen. @hier, Met Elise gaat het goed. Ze is weer wat rustiger in de middag, maar soms heeft ze gewoon een huil uurtje Dan neem ik haar bij me en dan gaan we lekker knuffelen. Ik voel me daar gewoon veel prettiger bij en Elise ook Ze valt dan uiteindelijk lekker in slaap en leg ik haar in haar bedje. Volgens de kraamverpleegkundige heeft ze wat last van prikkels die ze dan verwerkt. En dat kan natuurlijk heel goed. Gisteren gezellig met een vriendin gaan wandelen. Zij heeft een dochtertje van 5 maanden. Was een lange wandeling en merkte dat dat toch iets teveel was. De terug weg was heel erg pijnlijk en heb daar eigenlijk nu nog last van. Dus we hebben voor vandaag maar een rust dagje ingelast.
Hai dames, hebben jullie dat ook dat je alweer zwanger wilt zijn. Ik mis het en ik hoop dat mijn man gauw voor een 2e wil gaan. Liefs suus
Hey Riv, Heel toevallig had ik het er vandaag met mijn vriend over. Ik merk dat ondanks alle ellende van de zwangerschap ik het toch ook wel mis. Het intieme van zo`n klein mensje in je buik. Wij hebben, al voor ik zwanger was van Elise besloten dat we er minstens 2 tot 3 jaar tussen willen. Ik moet ook nog even aansterken voor mijn rug en bekken. Maar kan het me helemaal voorstellen dat je dat voelt.
Manda: Je moet vooral doen waar jij en Elise je goed bij voelen Je voelt het immers het beste aan! Wel lekker zo'n wandeling, maar goed opletten dat je niet over je grenzen gaat. Ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch Zorg inderdaad maar voor een 'rust'-dagje. Riv: Heel herkenbaar....volgens mij had ik het er afgelopen week of de week daarvoor hier al neergezet (dacht ik) Wij hebben besloten om over 8 maanden (zo rond november) voor een tweede te gaan 'klussen'. We willen op z'n minst 1,5 jaar tussen de eerste en tweede laten. Mits het lichamelijk ook 'goed' gaat met mij. Tot nu toe gaat het 'redelijk' met mijn bekken/rug..maar ben doodsbang voor wat er gaat gebeuren als ik weer zwanger ben. Hier vandaag bij het CB geweest bij het weeguurtje. Nou..gelukkig super nu, de vorige keer werden mijn vragen niet/nauwelijks beantwoord. Nu wel, gelukkig!! Degene die er nu was is er iedere vrijdag, dus als ik nog eens ga...ga ik op mooi op vrijdag! Ons meisje woog 1-3 3530 en vandaag woog ze 3820. Netjes dus. Mag/moet gewoon op 6 voedingen van 120 cc blijven. En we gaan proberen om haar nadat ze haar flesje half leeg heeft, even op haar speen te laten zuigen, zodat ze daarna weer verder kan op haar flesje en de boel niet zo snel naar binnen krijgt. Ze doet er soms 12 minuten over...erg kort dus! En dan spuugt ze meestal ook. Hele weekend vol staan met kraamvisite, maar twee van de vijf bezoeken zijn al afgebeld door ziekte. (volgens mij heerst er wat) Wel fijn dat mensen zo 'eerlijk' zijn en gewoon bellen en nieuwe afspraak maken.