Goedemiddag meiden, Weer zwanger zijn? Helaas zit er voor mij niet meer in Ik zal wel een 3de willen maar man lief niet en het geld ook niet Het was trouwens de bedoeling dat wij het er maar bij 1 zouden houden echter moedernatuur dacht er even anders over Mijn vriend wilde altijd maar 1 kleine, nu de 2de er is is hij er super blij en trots mee Kovu@ wat een leuke foto van Nils. Wanneer is het kraamfeets? L0nneke@ hoe was het bij het cb vandaag? Phoebe drinkt haar fles ook zo snel leeg, het lijkt net of ze nooit wat te eten krijgt manda@ vervelend voor je dat je nog zo een last heb. Elise is dus een heel gevoelige baby. Dat heb ik met phoebe ook. En ik merk als haar broer thuis is dat ze onrustiger is. Achja afvallen, al dat lekker is zeker moeilijk te weer staan. Ik worstel al heel mijn leven met overgewicht Ik ben al 2 dagen bezig en voor mij gevoel gaat het goed. heb gister wel 1 heel koekje genomen maar dat moet kunnen 1 koekje , het zijn er geen 3 of 4 Er zit 3 jaar tussen Jarod en Phoebe en ik vind het een mooi verschil. Jarod kan al wat dingetjes zelf en begrijpt ook wat meer. suus@ hoe is het met jou kleine man? Is de uitslag van de kweek al bekend? Gister bij de verlos geweest. Was een leuk gesprek. Onderweg nog door me enkel gegaan en gevallen met de kinderwagen Ik viel voor over en drukte de kinderwagen naar beneden waardoor Phoebe naar onder in de bak schoof. Gelukkig zat ze niet in de maxicosi, anders was er waarschijnlijk wel uitgevallen. Op dat moment viel ook nog eens Jarod met zijn fiets . Ik schok dus dubbel op. Gelukkig hebben Phoebe en Jarod niks. Groetjes jetje
@Jetje, meid dat is schrikken. Hoe is het nu met je enkel? Fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Ik herken het heel goed hoor, het vechten tegen de kilo`s. Ik heb helaas ook heel erg de aanleg om aan te komen. Het komt er sneller aan dan dat het eraf gaat @hier, Gisteren toch even langs de huisarts geweest voor het oogje van Elise. Het rode is ervan af maar het was nog steeds wat dik. Blijkbaar was het toch nog wat ontstoken. Ze heeft nu oogdruppels dus ben heel benieuwd of het wat doet. Tot nu toe zie ik nog geen verschil.
@L0nneke: Een poosje geleden schreef ik het volgende over mijn bekkentherapeut: "Mijn schoonzusje adviseerde mij indertijd een bekkentherapeut die volgens de Cecile Röst methode werkt. Via de internetpagina Bekkentherapie.nl - Bekkeninstabiliteit Bekkenpijn heb ik toen een therapeut in de buurt gevonden. Mijn schoonzusje heeft zelf veel baat gehad bij deze methode. Voor mij is het momenteel een kwestie van stabiliseren van de klachten, omdat er simpelweg te veel stressfactoren zijn die verbetering in de weg staan." Voordat ik de tweede keer in verwachting raakte heb ik aan een andere bekkentherapeut gevraagd of de bi een reden was om nog te wachten met een tweede zwangerschap. Deze therapeut wist dat wij lang op Nils hebben gewacht en daarbij mijn leeftijd meegenomen en adviseerde niet te wachten. Wel gaf ze aan dat de klachten waarschijnlijk heviger zouden worden, maar dat dat over twee jaar net zo goed het geval zou kunnen zijn. Trouwens, heerlijk zo'n relax-dag! @manda: Goed dat je je gevoel volgt! Oók goed dat je toch even naar de huisarts bent gegaan. Hopelijk slaat het kuurtje snel aan! @riv: Na Nils wilde ik wel weer snel zwanger raken, ondanks de traumatische bevalling. Nu heb ik dat niet, maar dat komt misschien omdat het ons tweede kindje is. Deze zwangerschap heb ik overigens niet als mijn laatste ervaren, dus wie weet...... Hoe gaat het nu met Jaylen? @jettje: Het kraamfeest is medio april, als Jens acht weken is. Vandaag eens geïnventariseerd hoeveel mensen zich al hebben aangemeld: 75 volwassenen en 17 kinderen! (tja, met twee families en wat 'stief'familie lopen de aantallen al snel op) Nog last van je enkel? Schrikken hoor! Ik ben vandaag flink geschrokken. Nils klimt zelf de trap af. Ik hield hem dit keer vast aan een broeklus...... ik maakte een misstap en trok daardoor Nils van een trede af. Hartverzakking! Nils schrok en moest er even van huilen. Gelukkig ging hij daarna de trap verder af alsof er niets gebeurd was. Mijn kanjer!
Goedemorgen meiden, manda@het komt er zeker sneller aan dat het er af gaat Vervelend dat ze nog last heeft van haar oogje, hopelijk doen de druppels snel hun werk. Kovu@ dat is ook schikken zeg, gelukkig heeft Nils er niks aan over gehouden. Wij schikken vaak meer dan die kleine. Het gaat alweer beter met mijn enkel. Echt leuk een kraamfeest en jeetje er komen aardig wat mensen. Wel fijn dat je Jens in een draagzaak gaat dragen. Hoe is het met kovuman? Phoebe blijft onrustig, vooral in de avond. Ik vind het toch zo zielig voor haar. De nacht slaapt ze goed door alleen duurt het ruim 2 uur voor dat ze inslaap valt na de laaste fles Morgen naar het CB voor de 1ste prikjes, misschien hebben hun nog wat tips voor me. Groetjesss Jetje
Jettje: Ah jee, morgen de eerste prikjes..spannend! Hoe is het nog met je enkel na je valpartij richting de verloskundige?? Kovu: Dankje voor de tip. Ik ga eens via die site zoeken. En ah jee, ook al een valpartij, maar dan op de trap. Wel een stoer knulletje, die Nils van je! Hier nog 'n redelijk rustig weekend gehad. Helaas zit ons meiske in haar hele gezicht nog zo onder de uitslag en het is helemaal droog. Ben nu maar met de vaseline aan de slag gegaan en gelukkig is het al minder droog. Morgen toch maar even een afspraak maken bij de HA, zien we wel of er wat aan te doen is. Moest vanmorgen er gewoon om huilen toen ik haar zag
Lonneke wat vervelend van die uitslag... Jetje, schrikken dat je viel met de wandelwagen!! De otrivin werkt wel, maar iedere keer tijdelijk. Neuspeerjte werkt wel, trek er slierten mee uit. Maar niet alles komt er uit hoor. Opnieuw zwanger worden: bij mij is het andersom. Vroeger zei ik dat ik gewoon niet meer opnieuw aan de anticonceptie ging. Heeft nu ook 3,5 jaar geduurd voor ik zwanger was. Maar nu ben ik blij dat de zwangerschap voorbij is, en weet nog niet of ik een 2de wil. We zien wel. Maar nu nog niet...
@Kovu, nou dat is ook schrikken inderdaad. Maar wat Jetje ook zegt. Wij schrikken meer dan zo`n kleintje. @Jetje, vervelend dat Phoebe zo onrustig is. Hoop dat ze op het cb nog was tips voor je hebben. Sterkte vandaag met de prikjes. @Lonneke, die uitslag die jij beschrijft heeft Elise ook. Het lijkt een beetje op acne. Ik heb aan de ha gevraagt of het erg is en wat ik er aan kan doen. Het is niet erg (Elise heeft blijkbaar veel hormonen van mij meegekregen) en als tip gaf hij dat we het vooral goed vet moesten houden met olie of vaseline. Ik snap dat het schrikken is. Ben benieuwd wat jou ha adviseert. @smartie, Dat kan natuurlijk ook. Neem gewoon lekker de tijd om van Lynn te genieten. Uiteinderlijk is het voor jou ook pas 4 weken geleden dat je bent bevallen. @hier, volgens mij gaat het wel iets beter met Elise`s oogje. Heb het idee dat de zwelling minder aan het worden is, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. We houden het nog even in de gaten. Sinds een week merk ik dat Elise wat lastiger poept. Vorig weekend zaten er 2 dagen tussen en ging het 2 dagen goed. Daarna had ze bijna 3 dagen niet gepoept. Vrijdag had ze zo`n last van krampen dat ze het uitgilde van de pijn. Nou zat toen ook flink mee te snikken. Ze was helemaal uitgeput het arme kind. Ze sliep in mijn armen en dan voelde ik haar kronkelen en overstrekken bij iedere kramp en begon ze heel hard te huilen. Ik had echt alles geprobeert om het op te wekken. Gelukkig ging ik toch naar de dokter voor haar oogje en kreeg als tip om een theelepel olijfolie bij haar voeding te doen en een thermometer met vaseline te gebruiken. In de avond gelukkig een flinke poepluier gehad.
Mogen ze zo klein ook al olijfolie? Dacht pas na een paar maanden??? Ik weet het niet hoor. Zo zielig he, als het poepen neit lukt. Lynn heeft het ook gehad. Haar poep was eerst geel met de BV, maar nu het niet loopt krijgt ze KV. Is groen een normale kleur?
Smartie: Poep hier is ook groen, beetje geelgroen zeg maar. Manda: Ben gisteren begonnen met smeren van Vaseline, heb 't idee dat het daar iets minder is, maar haar buikje zit nu ook helemaal onder..Morgenvroeg gaan we naar de HA. Ben benieuwd wat hij me adviseert. Is het bij Elise wel al minder geworden? Fijn dat het maar haar oogje al iets beter lijkt te gaan. Maar ah jee, wat zielig als ze zo last heeft van haar buikje. Hoop ook dat ze snel weer 'normaal' poept. Kan me voorstellen dat je dan een traantje laat, maar ach..het is ook zo sneu om je kleine meid zo te zien en niets/weinig te kunnen doen Knuf! Ons meiske drinkt overigens haar fles nog steeds ontzettend snel leeg..zo'n 10cc per minuut. Dus in 12 min. is haar fles leeg als we haar gewoon laten drinken, met gevolg dat de helft er weer uit komt. Nu stoppen we halverwege, dus na zo'n 6 minuten en dan laten we haar 10 min. op een speentje sabbelen. Heb 't idee dat het wel werkt, ze zuigt dan gewoon vrolijk door haha.
Goedeavond meiden, Vandaag heeft Phoebe haar 1ste prikjes gehad, zo zielig Ze heeft even moeten huilen. De rest van de middag heeft ze heerlijk liggen slapen, moest haar zelfs wakker maken voor de fles. Rond 17:00 werd ze wat onrustig en begon te huilen. Ben toen lekker met haar gaan douche en heb een paracetamol geven. NU ligt ze in de box te slapen. Ze slaap gelukkig. De verpleegkundige van het CB vond haar ook erg onrustig. Heb wat voedings tips meegekregen maar die tips gebruikte ik al. Ik ga van de week toch een afspraak maken met de HA. Heb gelukkig geen last meer van me enkel, ben naar het Cb gaan lopen het was zulk lekker weer. Het is ongeveer 20 min. lopen. L0nneke@ hier ook eentje die haar fles snel leegdrink. Ik doe nu Nutriton door het drinken, dat maakt het wat dikker er merk wel dat ze er nu wat langer over doet. Sterkte bij de huisarts morgen, hopelijk kan hij haar helpen. manda@ wat zielig dat het poepen zo moeilijk gaat. Gelukkig heeft de tip geholpen. Phoebe poept ook om de 3 dagen, gelukkig is de ontlasting niet had maar dun. Merk wel dat ze er last van heeft misschien ga ik die tip ook even gebruiken. smartie1980@ normale kleur, groen. Hoe gaat het verder met de kleine? Groetjesss Jetje
Ik wist dus ook niet dat ze zo klein al olijfolie mochten, maar ik ga ervan uit dat als de HA het zegt het wel ok is. Vanmiddag begonnen de krampjes weer. Zelfs toen ze in bad lag kromp ze helemaal in elkaar. Zo zielig normaal komt ze helemaal tot rust. Ben maar weer begonnen met cinababy en heb weer wat olijfolie bij haar voeding gedaan. @Lonneke, bij Elise is het de ene dag meer dan de andere dag. Ik blijf gewoon smeren in de hoop dat het toch een keer weg blijft. @snel drinken, ik heb ergens gelezen dat die flessen van dr brown of zo erg goed zijn. Heb ze bij de prenatal zien staan. Elise doet ook geen 20 minuten over haar fles. Ze is vooral een hele ongeduldige drinker. Als ze honger heeft en ik haal haar flesje uit haar mond om even te rusten word ze boos @Smartie, kunstvoedingspoep is inderdaad groen. Vaak ook wat dikker dan bv poep. Ze zeggen dat ze daardoor ook wat meer last hebben van krampjes.
Ok, dat is dus normaal. Verder gaat het goed met Lynn. Ze slaapt wat meer. Sinds zaterdag gebruiken we ook nutriton en dat werkt wel! Hoewel vanacht en vanmorgen heeft ze wel weer gespuugd. Merk alleen wel dat ze nog wel last heeft van prikkels. Lynn moet echt de die R'en. Als we iets anders hebben gedaan is ze daarna overstuur en veel huilen. Krampjes zijn zo zielig he...
Smartie: Hoop dat de nutriton toch zijn werk doet. Hier redden wij ons tot nu toe met het speentje, anders ook aan de nutriton. En wat betreft de 3 R-en, ik ben van mening dat het goed is voor ieder kind. Maar vooral als ze veel last heeft van prikkels. Manda: Hoe is het nu met Elise? Wat betreft de dr. Brown flessen..Ik heb er vorige week bij de prenatal naar staan kijken, maar ik kon niet echt ontdekken wat er anders aan is? Hier vandaag bij de HA geweest. We hebben nu een crème meegekregen met vaseline parrafine enzo..in ieder geval een vethoudende crème. Mag hem 3x per dag smeren, maar 2x zou voldoende zijn. Ben benieuwd of de uitslag minder wordt..of nog beter verdwijnt!
Even heel kort. Ga straks met Phoebe weer naar de huisarts. Ze word steeds onrustiger ondanks de r-regels. Ze slaap alleen nog in de nacht en paar uur in de ochtend.
Ah jee, succes Jettje! Hoop dat de huisarts er iets mee kan, dan wel dat jij goede tips (waar je ook wat aan hebt) mee krijgt. Knuf! Hier volgens mij een uitslaapster..dametje gisteren en vanochtend iets voor 8 uur toch maar wakker gemaakt voor haar voeding. Ben bang dat ze anders steeds later komt en we een heel ander ritme krijgen.
@jettje: Klopt ja, wij hebben vaak meer schrik dan de kindjes. Kovu-man is sinds vorige week voorzichtig begonnen met thuiswerk. Het herstel gaat geleidelijk, maar gelukkig nemen langzaamaan het aantal goede dagen de overhand. Heeft het bezoek aan de huisarts iets opgeleverd? @L0nneke: Geeft de kleine meid ook minder voeding terug met de pauze tijdens de voeding? @manda: Afgelopen week herinnerde iemand mij eraan dat Orthiflor Start (van Orthica), een probioticum, kan helpen tegen darmkrampen. @smartie1980: Nils had ook groene ontlasting van de kunstvoeding. Het lijkt erop dat Jens een buikslaper is. Ik heb al een paar keer gehad dat hij op de rug of op zijn zij de rust niet kan vinden en wanneer ik hem op de buik leg slaapt hij binnen een paar tellen. Naar mijn idee slaapt Jens dan ook vaster en langer door. Gisteren kreeg ik de volgende foto van Jens (2;1 weken) toegestuurd door mijn oom, een m.i. getalenteerde amateurfotograaf:
Ook kregen we deze foto van Nils (17 maanden). Ik vind 'm prachtig! (ben ik als mama natuurlijk enorm bevooroordeeld, haha! )
Hoi meiden, Ben bij de huisarts geweest met Phoebe en heb eindelijk wat gekregen. Ze gaat beginnen met 2 x dgs zantac voor de maag. De arts had ook wel het idee dat het erger werd. En dat na een maand aantobben, hopelijk helpt. Vanavond krijg ze het voor het eerst ben benieuwd. Kovu@Fijn dat het iets ietsje beter gaat met je man. Leuke foto's van Jens. Als hij lekker op zijn buik slaapt, lekker zo laten slapen. Ieder kind slaapt anders. L0nneke@ lekker dat de kleine goed slaapt in de nacht en door slaapt. Phoebe kwam vandaag opeens weer om half 5, heel het schema nu weer door de war manda@ phoebe kan ook zo lekker boos worden als ik de fles er even uithaal....hihihihi....maar merk wel nu ik het vaker doe ze er minder boos om word. Hoe gaat het nu met de kleine nog steeds zo een last van krampjes? Straks naar opa en oma. Jarod gaat daar een paar nachtjes slapen. Zag gister opeens allemaal kleine rode stipjes op zijn buik. Ik dacht onee toch geen waterpokken, even na gevraagt aan de buurvrouw en die zei meteen waterpokken. Jarod heel vrolijk, ik heb waterpokken. Tot nu toe heeft hij er weinig last van, hopelijk blijft het ook zo. Groetjesss Jetje
@Jetje, ahh arme Phoebe. Blij dat je wat van de huisarts hebt gekregen. Nu hopen dat het werkt! Och arme Jarod de waterpokken. Hoop dat hij er niet zoveel last van gaat krijgen. @Lonneke, heerlijk zeg een uitslaper! @Kovu, ik ga de tip onthouden, bedankt! Fijn te horen dat het met kovu-man beter gaat. Is toch weer een stap in de goede richting. Wat een prachtige foto`s van Nils en Jens. @hier, volgens mij gaat het nu wel weer wat beter met de krampjes. Geef haar nog steeds cinababy in de hoop dat het werkt. Ik heb echter wel heel sterk het idee dat Elise erg gevoelig is voor prikkels. Als ze bij mij ligt dan weet ze gewoon niet waar ze moet kijken en word onrustig. Niks ligt lekker en ook in bed wilt ze dan niet. Ik heb toen een doekje over haar ogen gedaan zodat ze rustig kon worden en nog geen 2 tellen later sliep ze. Elise is dus ook een meisje dat erg gehecht is aan de 3 r`en.