nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Manda: 24 januari 2011: poliklinische bevalling: meisje
    Jettje: 1 februari 2011 : medische indicatie ziekenhuis : meisje
    Marjanneke: 5 februari 2011: poliklinische bevalling: jongen
    Smartie1980: 7 februari 2011: poloklinische bevalling of wordt nog medische indicatie: meisje
    L0nneke: 8 februari 2011: poliklinische bevalling: meisje
    Riv: 12 februari 2011 : badbevalling thuis: Jongen
    Foekje: 12 februari 2011: Thuisbevalling: Jongen
    Kovu: 12 februari 2011: Medische indicatie ziekenhuis: Jongen
    T84: 20 februari 2011: Medische indicatie ziekenhuis: Jongen
    Debby82: 22 februari 2011: Medische indicatie ziekenhuis: Jongen

2. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Jeetje Kovu, ik zit je verhaal te lezen en wat maak jij een heftige tijd door zeg. Gaat het met jouw man verder wel goed? Kan hij goed geholpen worden aan zijn nieren? Het lijkt me allemaal heel erg zwaar "even een dikke knuffel vanaf hier" Fijn dat alles een beetje op zijn einde gaat lopen met de verbouwing. Lijkt me een rustgevend gevoel dat alles nu een plekje heeft. Wat fijn dat je nu ook hulp krijgt in huis. Vooral alle zware taken kunnen je echt opbreken.

Hier al 2 nachten en heel slecht geslapen. Heb veel pijn en mijn hele lichaam is daardoor van slag. Ik heb dan heel veel last van hyperventilatie en ben dan ook erg gevoelig voor stress. Lig dan ook nachten te piekeren.
    Geboortekaartje hebben we uitgezocht en een gedichtje erbij gevonden. Nu nog bestellen!
    Hier moeten we ook nog veel dingen klaar zetten. Binnekort ga ik mijn lijst verder afwerken en een hoop dat dan ook de kraamzorg een keer is langs geweest.
    Ik wil bij de volgende afspraak bij de verloskundige ook even gaan zitten voor een geboorteplan. Merk dat ik mezelf nu heel druk aan het maken ben over hoe en wat als het kindje geboren is. Met familie en het ontvangen ervan. Zou ik niet moeten doen, maar ik maak me daar dan weer druk over. Zucht...

3. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda: Dank je wel voor de knuffel! Het is een emotionele achtbaan waarin we ons op dit moment begeven. Het ritme van de oudste - Nils - maakt dat alles 'gewoon' doorgaat. Gelukkig is Nils een zonnestraaltje, die ons helpt vooruit te blijven kijken. Mijn man heeft vanavond nog telefoon gehad van de professor. Er is in het biopt, naast blijvende nierschade en weinig goed functionerende zeeflichaampjes 'filters', een sluimerende infectie gevonden in de nierbuisjes. Ze willen nu gedurende anderhalve tot drie maanden zijn medicatie verhogen, om zo hopelijk de dialyse of niertransplantatie nog wat vooruit te schuiven. Door de hele situatie heb ik het gevoel niet genoeg aandacht te hebben voor deze zwangerschap, voor dit kindje, waardoor ik me soms enorm schuldig voel. Voor Nils heb ik een dagboek bijgehouden, terwijl ik daar nu bijna niet aan toe kom......

@manda: Al eens geprobeerd met een kussen tussen je benen te slapen? Zelf heb ik er wel wat baat bij, ontlast het bekken iets. Heb je al een geboorteplan op papier? Wij hadden die van Nils nog, dus waren dit keer redelijk snel klaar. Als je wil kan ik de mijne pb-en. De kraamperiode van Nils heeft van september tot en met februari geduurd, dat wil ik niet nog eens! Zeker nu we rekening dienen te houden met twee ritmes en de gezondheidstoestand van mijn man. Echter, een kraamfeest is ook niet goedkoop, dus daar moeten we nog even goed over nadenken. Wij hebben er bij Nils voor gekozen hooguit twee tot drie keer per week kraamvisite te ontvangen. De rest werd simpelweg geblokt in onze agenda. Als je het zelf lastig vindt kun je ook vragen of je man de afspraken wil plannen. Realiseer je in ieder geval dat mensen niet weten hoe vol je agenda is, dus je kunt gemakkelijk zeggen dat een bepaalde week al gevuld is. Zorg dat je je eigen grenzen en die van je kindje goed bewaakt!

4. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ow ow wat een verhaal. Vind het echt heel naar voor jullie. Ik hoop echt dat alles goed komt met je man. Lijkt me voor jullie beide zo zwaar om hier mee om te moeten gaan. Ik kan me voorstellen dat het jullie emotioneel helemaal sloopt. Het geluk van een 2de wondertje, maar de gezondheid van je man die niet optimaal is. Echt heel veel sterkte toegewenst. Fijn is het dan dat jullie zo kunnen genieten van jullie zoontje.

Ik slaap soms met een voedingskussen. De ene keer vind ik het heerlijk, maar soms ligt het ook vreselijk. Nou als je het niet vervelend vind zou ik graag eens kijken naar hoe jouw geboorteplan eruit ziet. Zo kan ik me een beetje een voorstelling maken en er zelf 1tje maken. Alvast bedankt :D

5. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Opmerking Kovu-man: "En zelfs dát was te veel!"

6. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland

Hahah nou ga ervan uit dat mensen een beetje gelijdelijk komen. We gaan een agenda bijhouden zodat we een beetje overzicht houden. Sowieso voordat de geboortekaartjes zijn verstuurd en aangekomen zijn we ook weer 3 dagen verder denk ik. Dus kunnen we zelf nog even bijkomen van alles.

7. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    @Geboortekaartjes, wij hebben ook de kaartjes uitgezocht. Best lastig was dat, maar het is gelukt. Wij laten erop zetten als mensen langs willen komen dan moeten ze bellen. Dan kunnen we op dat moment beslissen of het uitkomt of niet.

8. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ja dat laten wij er ook opzetten voor de zekerheid.
    Wij vonden het trouwens ook nog heel lastig om er een mooi gedichtje bij te vinden. Er is zoveel en het is dan vaak net niet :p

9. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi hoi,

Kovu heel veel sterkte gewenst.
    De rest van de dames ook....
    Ik begin straks met een geboorteplan. Gisteren weer naar de verloskundige geweest. Kindje heeft nog alle ruimte. Heerlijk toch. Zaterdag alweer 30 weken.
    Hier nu echt griepig, slecht heel erg slecht slapen, erg last van BI. Nou ja het is niet anders.
    Gisteren intake van kraamhulp gehad, alles is in huis.

Succes iedereen.

Liefs Riv

10. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Op Nils z'n geboortekaartje stond m.b.t. kraamvisite de simpele tekst: 'Langskomen? Leuk! Bel wel even van tevoren!' Qua tekst hebben we het eveneens eenvoudig gehouden, namelijk: 'ZÓ WELKOM.....' Dit vonden wij het beste passen bij ons, omdat we na bijna 2 1/2 jaar van hem in verwachting zijn geraakt. Nu kiezen we voor een tekst geschreven vanuit Nils: 'Op mijn teentjes kijk ik over het randje van de wieg. Dag klein broertje, ik vind je lief! Kusje, Nils.' Toen we de duowagen gingen bestellen, hadden we Nils even in het buggygedeelte gezet en toen keek hij over het randje van de reiswieg...... Ik kon me al helemaal voorstellen hoe hij straks daadwerkelijk over het randje van de wieg kijkt! *smelt*

@riv: Dank je! Voor jou beterschap! Hopelijk voel je je snel wat fitter met wat minder bi-klachten.

11. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Kovu, ah wat schattig :D

12. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    hai dames,
    even een foto van vandaag.

13. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    en nog een

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mooie buik Riv! :D

15. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Show jullie buiken ha ha.
    Ben erg benieuwd.

Liefs

16. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wauw Riv wat een prachtige buik :D

17. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meiden, beetje laat maar mag ik me hier ook nog aansluiten?

Ben nu 31+1 weken zwanger :)ben 22 jaar en getrouwd ik heb een stiefzoontje van 4 jaar die iig t/m feb. fulltime bij ons woont op 1 weekend in de 14 dagen na. Verder was ik zo slim om een pup te nemen toen ik 5,5 maanden zwanger was haha maar gelukkig gaat het allemaal goed. Ik heb bi en zw ishias maar zo kom ik tenminste 5 x per dag de deur uit ;) en heb ik wat beweging voor de rest lig ik voornamelijk op bed en probeer ik wat van t huishouden te maken. Ik wil thuis bevallen als het kan maar ga poliklinisch toch nog even bekijken hoeveel het kost etc.

Dinsdag ter controle naar t ziekenhuis geweest omdat ik de beeb al 3 dagen niet goed voelde echo gehad en het woog dinsdag al 2110 gram... het leek mij erg veel maar de vk zei dat het normaal was voor mijn termijn :). Verder suiker in de urine dus een lunchtest gehad daar krijg ik volgende week de uitslag van en een CTG die was gelukkig helemaal goed :D

Nou een heel verhaal maar de ijsbaan is sinds gisteren open dus wij gaan even lekker schaatsen... nja met wij bedoel ik man en stiefzoontje... ik waag het er maar niet meer op.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kovu: wat heftig meid, ik zou me niet al te schuldig voelen als ik jou was!

geboortekaartjes: nog steeds niks definitief uitgezocht. Volgende week maar eens kijken.

lisettev: welkom en ik zou het er ook niet meer op wagen hoor schaatsen nu...

to do list: ik wil zaterdag verder gaan met mijn kast schilderen voor mijn dochters nieuwe kamer maar het is zo koud buiten (ik schilder buiten ivm de verflucht).

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lisettev hoe bevalt het met de pup? Ik heb er ook nog over getwijfeld om er een te nemen rond 5 maanden zwangerschap maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. Komt volgend jaar wel...

20. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @riv: Mooie buik! Je onderschrift viel me al eerder op...... Wij hebben zelf vier IUI-behandelingen gehad. Vanwege een verhuizing overgestapt naar een ander ziekenhuis, waar we na uitgebreider onderzoek in afwachting waren van hormoongestimuleerde IUI, toen ik alsnog spontaan zwanger ben geraakt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! :)

@LisetteV: Welkom! Wij hebben overwogen een tweede kater/poes te nemen, maar hebben de handen vol aan deze lieve ondeugd, dus voorlopig laten we het even zo. :D Als ik zie hoe Nils op onze kater reageert, dan zou ik iedereen een huisdier aanraden!

@debby82: 'k doe m'n best. 's Avonds neem ik in ieder geval altijd ruim te tijd om de kleine man te voelen bewegen.

Vandaag liep ik met de zijkant van mijn buik tegen de rugleuning van de eetkamerstoel. Is nog steeds gevoelig! Telkens als ik er over wrijf schopt de kleinste man tegen die plek. Nils moest vanmiddag naar het CB. Ik vond de kleine man weer een kanjer bij de vaccinaties! *trots* Nu ligt hij nog even heerlijk te slapen en Kovu-man komt net binnen, dus ik ga afsluiten! Fijne avond dames!

Deel Deze Pagina