nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wat een knappe mannetjes!

2. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @jettje: Fijn dat je eindelijk gehoord bent door de huisarts! Hopelijk helpt het Phoebe snel.
    Jarod nog steeds weinig last van de waterpokken? Hopelijk gaan ze aan Phoebe voorbij......
    Overdag laat ik Jens lekker, in de box, op zijn buik slapen. 's Nachts nog niet, hoewel de kleine man zijn hoofd goed kan optillen en draaien in zijn slaap. Jens slaapt nog steeds bij ons op de kamer, vanwege de borstvoeding en daarbij vind ik het zelf gewoonweg fijn om Jens dicht bij me te hebben de eerste maanden. Bij wie slaapt de kleine ook nog op de kamer?

@manda: Het trucje met een doek over de ogen heb ik ook al vaker gehoord. Fijn dat dat voor Elise werkt. Je zou ook eens kunnen proberen of een kledingstuk met jouw lichaamsgeur in haar bedje haar rust geeft.

@smartie1980: Thanks! :)

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Kovu: Wat 'n prachtige foto's. Echt heerlijke mannetjes heb je zeg:D
    Hier slaapt onze meid niet bij ons op de kamer. Ze slaapt sinds we thuis zijn gewoon op haar eigen kamer. Ik was wel 'bang' dat ik een paar keer per nacht bij haar zou gaan kijken of ze nog ademde, maar dat veel me reuze mee. Ik denk juist dat wanneer ik haar bij ons op de kamer zou hebben, telkens zou gaan luisteren naar haar ademhaling etc. Niet goed voor mijn eigen gemoedsrust..
    Wat betreft het speentje tussendoor de voeding. Het werkt heel goed. Ze drinkt in 5 min. 60 cc weg, vervolgens laat ik haar toch zo'n 10 min. op haar speentje sabbelen, waarna ze de laatste 60 cc nog een keer in 5 min. weg drinkt. Ze heeft nu niet meer gespuugd, sinds we er mee begonnen zijn.

Jettje: Fijn dat je nu eindelijk iets van de huisarts hebt gekregen. Heeft het al enig effect? En Jarod waterpokken..gelukkig heeft hij er nog geen last van, mocht hij er last van krijgen dan werken havermoutbadjes goed heb ik me laten vertellen.

Manda: Fijn dat het al iets beter gaat met de krampjes. En fijn dat het doekje op haar gezicht hielp en ze zo snel sliep. Hoe is het nu met haar? Hoe is het nog met de uitslag van Elise?

Hier voel ik mezelf niet zo lekker vandaag. Wilde vanalles doen, maar heb echt nauwelijks iets gedaan. Ach, morgen weer een dag! Ons meisje vanmiddag ook erg onrustig, volgens mij last van krampjes. Lekker bij me gepakt en na een uur viel ze eindelijk in slaap, om vervolgens na 10 min. weer wakker te worden, weer wat in te dommelen en weer wakker te worden. Nu ligt ze na haar voeding van 15uur weer op bed en viel ze snel in slaap.
    Uitslag lijkt in haar gezicht een stuk minder te worden. Alleen zit het nu ook over haar hele buik. Dus smeren smeren smeren;)

4. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Deze week heeft mijn moeder het bericht gekregen van het academisch ziekenhuis dat zij degene is die haar nier mag afstaan. Ik ben er behoorlijk emotioneel onder...... hoewel de kans heel klein is ben ik enorm bang dat hen beiden iets overkomt. Oók ben ik een beetje beduusd dat er nu al een beslissing is genomen. Het gaat allemaal zo snel!
    Die goede vriendin heeft gisteren te horen gekregen dat het traject voor haar hier stopt. Ze belde ons vanmorgen. Rationeel weet ze dat er maar één persoon kan doneren, maar ze heeft toch even zitten huilen aan de telefoon. Vanmiddag komt ze langs, om dit stuk met ons te kunnen 'afsluiten'.

@L0nneke: Dank je! *a proud mama*
    Wat goed dat het werkt met een speentje-pauze tijdens de voeding.
    Voel je je inmiddels weer wat beter?

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Kovu: Zo dat gaat echt ineens snel zeg! Ik kan me je ongerustheid dat hen beiden iets overkomt wel voorstellen. Het is dan ook niet niks,hè! En wat betreft de reactie van die goede vriendin..heel begrijpelijk. Hoe ging het vanmiddag?
    Hoe kijkt Kovu-man er tegenaan? Nu deze beslissing toch al zo snel genomen is.

Ik voel me gelukkig al weer wat beter. Vanmiddag kraamvisite gehad, vanavond even niets..dus wij gaan lekker bankhangen en waarschijnlijk vroeg naar bed. Morgenmiddag 'n verjaardag en daarna weer kraamvisite.

6. smartie1980

Lonneke, rustig aan doen he.

Kovu: wat een grote beslissing! Toch heel belangrijk in juliie leven!
    doekje-truc werkt hier hier helaas niet.

7. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wat een rust hier :)

Wow Kovu wat een ontwikkelingen. Lijkt me een hele emotionele achtbaan waar jullie in zitten.

Lonneke, fijn dat je je alweer wat beter voelt.

Smartie, jammer dat bij jou het doekje niet werkt :( Is Lynn al een beetje tot rust aan het komen?

Hier hebben we een druk weekend achter de rug. Mijn schoonouders kwamen gezellig een paar dagen logeren, maar merkte dat Elise daar heel erg aan moest wennen. Ze was een beetje uit haar doen. Sliep de eerste nacht ook erg slecht. Verandering betekend hier vooral onrust. Hier werkt het doekje gelukkig een beetje. Maar ik probeer toch echt heel erg de rust en regelmaat erin te houden.

8. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemiddag meiden,

Ben een tijdje niet online geweest.
    Jarod heeft heel veel last van de waterpokken.
    Heb een paar nachten met hem opgezeten. Hij heeft
    heel veel pijn, zijn buik en rug zitten helemaal onder.
    Afgelopen nacht heeft hij wel iets geslapen maar niet veel.

Het medicijn helpt iets bij Phoebe. In de nacht slaapt ze goed
    en ze slaapt nu makkelijker in.
    Overdag en in de avond ligt ze het lekkerste in de box.
    In de wieg overdag gaat mooiezaam maar snachts slaapt ze
    er heerlijk in.
    Moet morgen weer terug naar de HA, ben benieuwd.

Kovu@ jeetje wat heftig voor jullie zeg. Zo kan het opeens heel snel gaan.
    Wel fijn dat je moeder haar nier kan afstaan.
    Heel veel sterkte de komende tijd.
    De kleine slaapt nog bij ons op de kamer. Dat zal nog wel een paar
    weken zo zijn. De kids gaan met zijn 2tjes op 1 kamer, ondanks
    dat Phoebe goed slaapt wachten we nog even.
    Eerst haar bedje nog plaatsen zodat dat jarod daar alvast
    aan kan wennen.

manda@ wat leuk dat je schoonouders langs kwamen.
    Wat jammer dat Elise daar zo onrustig van werd.
    Rust en regelmaat is dan heel belangrijk maar dat lukt niet altijd.

L0nneke@ fijn dat je je weer wat beter voel.
    Hoe is het met de kleine?

Smartie# hoe is met Lynn, al wat rustiger geworden?

Groetjesss Jetje

9. smartie1980

Lynn slaapt 's nachts op onze slaapkamer in een wiegje.
    Overdag slaapt in haar ledikant op de babykamer. Maar soms ook in de wandelwagen of in de box.
    's nachts slaapt Lynn redelijk moet ik zeggen. Tenzij er krampjes in de weg zitten. Overdag gaat het ook steeds beter, ze kan steeds beter zelf in slaap vallen, maar heeft ook nog veel hulp van ons nodig.
    De avonden zijn hier wat minder. Lynn huilt iedere avond, meestal tussen 17.30 en 20.00 uur. Maar ook avonden van 17.30 tot 22.30................
    Dan heeft ze veel last van krampjes (waarom een specifiek tijdstip?) en huilt ze ontzettend veel en ook ontzettend hard. Ze is dan eigenlijk ontroostbaar en wij weten ook niet altijd wat nog kan helpen. Heel zielig is dat.

Verder heeft Lynn dus reflux (ook verborgen) en dat is toch wel heel vervelend. Ze spuugt zó ontzéttend vaak en ook veel. Gister nog bij de kinderarts geweest. Die zei dat Lynn nog moest 'rijpen', zowel de reflux als haar darmpjes.
    Hebben nu comfort voeding.

Toch begint het nu wel steeds fijner te worden, ze is wat meer tevreden, alleen dit soort dingen zijn wel heel vervelend.

10. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Jetje, Wat vervelend en zielig dat Jarod waterpokken heeft. Hij zal er vast heel veel last van hebben.
    Wel fijn dat het met Phoebe beter gaat.

@smartie, fijn te horen dat het ook bij jou beter gaat. Wat jij met Lynn hebt, hebben wij hier ook. Elise heeft ook last van krampjes en dan vooral aan het eind van de middag/begin avond. Ze gilt het dan uit. Ik gebruik nu infacol, maar merk nog niet heel veel verschil. Ze poept ook nog onregelmatig. Er zit gewoon veel lucht in haar darmpjes, want ze laat heel veel windjes. Ik ga morgen even het cb bellen en vragen wat ik moet doen betreft voeding. Ze krijgt nu HA, maar zit er aan te denken om over te gaan op omneo.

11. smartie1980

Infacol werkt wel iets, ze laat er meer scheetjes door, maar geen enorm verschil. Maar goed, alles is meegenomen denk ik dan maar.

Wij gaan ook over op andere voeding. Nutrilon omneo en friso comfort is vergelijkbaar.
    Wij hebben nu de Friso comfort gekocht, die is tegen krampjes én spugen. Zal je wel laten weten of ik verschil merk als we er mee gestart zijn. Verwacht er niet veel van, zit johannesbr.p.m. in. En dat deden we zelf er ook al door. Maar goed, is het proberen waard.

12. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb ondertussen even gebeld met het CB. Ik mag haar nu 2 keer flessen van 150 geven en de rest 120. Ze zei dat ik nog even moet wachten met overstappen naar een andere voeding tot ik weer naar het cb moet. Wat ze wel aangaf was dat kindjes zo rond de 6 a 7 weken een soort ontwikkelings- en groei moment hebben. Ze worden dan heel onrustig en hebben dan meer last van krampjes. Ik heb nu een geurverspreider gekocht met mandarijn olie. Hier schijnen baby`s erg rustig van te worden.
    Ik heb ook alle zwitsal de deur uit gedaan en vervangen voor producten van neutral. Elise blijft last houden van uitslag en het trekt nu door naar d`r buik. Hoop dat het hierdoor een beetje minder word.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Manda: Heb je ook crème gehad voor de uitslag van Elise? Ik heb een vette crème gekregen met vaseline en paraffine van de huisarts. 2x per dag gesmeerd en de uitslag is nu helemaal weg. Ging in eerste instantie ook door naar haar buikje.

Smartie: Hoop dat het helpt nu je op andere voeding overgaat.

Jettje: Hoe was het weer bij de huisarts? Fijn dat het in ieder geval al iets beter gaat met Phoebe.

Hier gaat alles zijn gangetje. Nu lekker weekend:)

14. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Nee heb geen creme gekregen van de huisarts. Die zei toen ik daar was met Elise dat het normaal was. CB zei dat ik lekker vaak met haar naar buiten moet. Door de droge lucht in huis kan het huidje ook uitdrogen etc. Dus we blijven maar smeren,smeren en smeren. Smeer nu met de crème van neutral.

15. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemiddag allen,

Zo eindelijk weer even tijd om te reageren.
    Het gaat weer beter met Jarod, het is echt een rampe week
    hier geweest. Afgelopen nacht was het nog raak dat hij wakker
    was en niet kon slapen, nu niet van de pijn maar van de jeuk.
    Vriend is zo aardig geweest om met hem opte blijven.

Met Phoebe gaat het iets beter. De onrust blijft vooral in de
    middag en avond. De nacht slaapt ze goed door.
    De medicijnen die ze krijgt helpen goed in de nacht, ochtend en
    een beetje in de middag. Echter eind van de middag en avond gaat het weer verkeerd.
    Van de week maar even contact opnemen met de huisarts.

manda@ vervelend dat ze zo een last heeft van uitslag.
    Misschien een idee om Balneum te gaan gebruiken.
    Ik gebruik dat voor Phoebe die heeft last van een extreem droge huid en gevoelige huid.
    Toen ik de créme gebruikte was het met 2 dagen minder en met 4 dagen was de drogehuid weg zeg maar.
    Ik gebruik het ook in bad/douche. Het is niet goedkoop maar
    wel heel goed spul. Sterkte ermee.

smartie1980@ Hoe gaat het nu met Lynn? Helpt de andere voeding?

L0nneke@ fijn dat het goed bij jullie gaat.
    Geniet lekker van het weekend, die al bijna voorbij is ;)

Kovu@ hoe is het nu bij jullie?

Van de week te horen gekregen dat mijn vriendin op de wachtlijst staat voor een maag verkleining.
    Vind het zo jammer dat ze het gaat doen.
    Nu heb ik helemaal zo iets van en mij gaat het afvallen lukken.
    Ben 2 weken geleden begonnen en ben nu 1,5 kilo kwijt niet slecht vind ik zelf.

Groetjesss Jetje

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Jettje: Netjes, 1,5 kg in twee weken tijd. Het begin is er in ieder geval.
    Fijn dat je vriend met Jarod is opgebleven. Wel zielig voor 'm dat hij er zo last van heeft. Hoop dan ook dat het snel over is!
    Ben benieuwd wat de huisarts er van zegt nu met Phoebe. Er is in ieder geval verbetering,maar nog niet top begrijp ik.

Hier nog lekker van 't weekend genoten. Ons meiske kwam vannacht pas om 5.15u (nieuwe tijd) voor haar eerste flesje, vervolgens pas weer om 10.00, 15.00 en om 19.00 hebben we haar wakker gemaakt. Sinds gisteren geven we haar 130cc, omdat ze de laatste twee dagen steeds begon te huilen na haar voeding (terwijl ze dan incl. speentje toch zeker 20 min. over haar flesje doet) Lijkt goed te werken, maar vandaag dus maar 5 voedingen. Ben benieuwd wat ze vannacht en morgen gaat doen;)

17. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @L0nneke: Het bezoekje van die goede vriendin vorige week was emotioneel. Het was goed elkaar even te zien, elkaar een knuffel te kunnen geven en het er face-to-face over te kunnen hebben. Het was voor haar een teleurstelling in deze fase te moeten stoppen, hoewel ze het rationeel helemaal kan beredeneren. Wij vinden het nog steeds bijzonder en eigenlijk niet te bevatten dat zij dit voor Kovu-man wilde doen...... *stil*
    Kovu-man vindt het nog wel eens lastig dat zijn schoonmoeder haar nier wil afstaan, terwijl zijn eigen moeder hierover geen duidelijkheid geeft. Verder zou Kovu-man de komende maanden best even wat 'rust' willen, voor zijn fysieke herstel en zeker ook ruimte krijgen om een en ander te kunnen verwerken. Daarnaast zou hij ook graag willen focussen op zijn werk, zodat hij zijn baan veilig kan stellen (in de zomer loopt het jaarcontract af) waar hij zoveel plezier in heeft.

@jettje: Zielig hoor...... Hopelijk is Jarod snel beter!
    Hoe was de ha-controle met Phoebe?
    You go girl! Je kunt het zélf! Nu al 1,5 kilo afgevallen: Wauw!

@smartie1980: Las laatst ergens dat kindjes in de avond meer last van darmkrampen hebben. Het hoe of wat ervan stond er helaas niet bij. Langzaamaan effect zichtbaar van de comfort voeding?

@manda: Indertijd met Nils zijn wij ook Omneo gaan gebruiken. Advies van Nutricia en cb is om de nieuwe voeding gedurende ca. twee weken te gebruiken, omdat je er dan pas resultaat van ziet. De overgang naar nieuwe voeding kun je overigens het beste geleidelijk doen.
    Werkt de geurverspreider?
    Zelf hebben wij de verzorgingsproducten van Zarqa.

Jens heeft vermoedelijk zijn regeldagen achter de rug, van donderdag tot en met zaterdag. In plaats van zijn vijf voedingen zat hij op zeven tot acht voedingen per dag. Zó sneu voor het manneke. Daarbij lastig voor Kovu-man, want die kreeg Jens niet getroost.
    Afgelopen woensdag met Jens naar het cb geweest. Kovu-man en Nils gingen mee. Jens was goed gegroeid, woog 4575 gram en was 55,2 centimeter lang. De cb-arts heeft zowel Jens als Nils overstelpt met complimenten. Ik voelde me nog trotser dan ik al was op mijn twee kleine mannen!
    Vrijdag nacontrole gehad bij de verloskundige. Dat is zo'n hartelijke en betrokken vrouw. Zowel over de bevalling als over onze thuissituatie gesproken. Een goede afsluiting!

18. smartie1980

Ik kom snel weer reageren!

19. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Jetje, wat goed! Knap hoor dat je ervoor kiest om het op eigen kracht te doen. Geeft toch weer die extra motivatie. Hoe is het nu met Jarod?

@Lonneke, Gaat goed bij jullie zo te zien :D Hoe reageert ze op die nieuwe tijden?

@Kovu, Wat fijn dat alles goed gaat met Nils en Jens. Toch fijn dat het CB dat ook ziet.
    Zo te lezen was het een emotioneel gesprek met jouw vriendin. Goed dat jullie het samen hebben afgesloten. Het zal inderdaad voor kovu-man allemaal wel heel moeilijk zijn. Er komt zoveel op hem af.

@hier, we geven Elise nog steeds HA. Ik wilde het nog even afwachten en op aanraden van het CB wachten tot ik weer op consult moest. Dat is volgende week. Nu gaat het gelukkig alweer een paar dagen goed. Ze heeft veel minder last van krampjes en ze poept zo om de dag. Ik houd het nog even in de gaten, het zou zomaar weer kunnen veranderen.
    De neutral lijkt redelijk te werken. Het is nog niet weg, maar het word ook niet erger. Ik heb inderdaad nog staan twijfelen tussen neutral en balneum. Het was volgens de drogiste beide net zo goed en de neutral was inderdaad net iets goedkoper ;)
    Vandaag toch weer aan de huisarts gevraagt of hij er iets voor kon geven. Ook dit keer zei hij dat het normaal was en we vooral met babyolie en vaseline moesten smeren. Dus weer geen zalfje gehad.

20. smartie1980

Balneum is idd fijn spul. Wij hebben het ook, omdat Lynn een droog huidje heeft. Wel heeft ze nog steeds veel pukkeltjes, dus blijven smeren met vaseline. Op een plek waar ze veel pukkeltjes had is haar huidje helemaal ingedroogd. Lijkt wel een geel korstje, maar volgens mij heeft ze er geen last van.

Kovu, steeds als ik lees van kovu-man krijg ik een brok.
    Wat hebben jullie het heftig zo zeg. Moet er niet aan denken dat Smartieman en ik in deze situatie zouden zitten, ook alles er omheen. Respect voor jullie. Ik weet af en toe niet hoe ik moet reageren...

Jetje, knap die 1,5 kg. Mooie start!

Hier met Lynn gaat het sinds afgelopen vrijdag héél erg goed!!! :)
    De voeding lijkt erg goed te helpen! Ze heeft niet meer gespuugd, alleen wat 'gekwijld'. En dan bedoel ik dus wel voeding, maar zodanig weinig dat ik het geen spugen noem. Wel heeft ze nog last van verborgen reflux.
    Ze is nog veel aan het herkouwen, en soms heeft ze er ook echt last van. Gister was ze nog erg overstuur en moest steeds na het wegslikken heel erg huilen. Of ze het naar vond of pijn deed is dan voor ons natuurlijk niet zeker, maar in ieder geval had ze het er moeilijk mee. Arm kind.
    Maar er is dus zeker verbetering! En je merkt het ook aan haar gedrag. Ze lijkt veel meer tevreden te zijn, het is een heel andere baby nu.

Nog een leuk nieuwtje: sinds een paar dagen lacht ze, en volop! Het is zo ontzettend lief.
    Zal ik effe spammen?

Deel Deze Pagina