nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @smartie1980: Jeetje, wat een heftig verhaal! Vreselijk om je kindje met zoveel pijn te zien...... Gaat het weer een beetje met je? Hoe gaat het nu met Lynn? Al enig effect van de medicatie merkbaar?

@manda: Door de borstvoeding menstrueer ik nog niet. Na de eerste zwangerschap ben ik na het stoppen met de borstvoeding binnen enkele weken ongesteld geworden en die eerste keer behoorlijk hevig.

@jettje: Slaan de medicijnen aan? Opgelucht dat de kinderarts de reflux heeft bevestigd, dat er behandeld kan worden?

Het kraamfeest was zeer geslaagd! Het was een gezellige drukte en de kinder hebben zich kostelijk vermaakt op het springkussen met klimtoren en één met een glijbaan (die vriend heeft naast een horecagelegenheid ook verhuur van onder meer luchtkussens en had al gezegd in de aangrenzende ruimte dit op te zetten, wat dus een groot succes bleek). Nils voelde zich zondag niet helemaal super. Hij heeft de laatste dagen ontzettend veel last van zijn doorkomende kiezen. Eenmaal op het luchtkussen kwam hij wat los. Jens heeft de hele middag bij mij in de draagzak geslapen. Overigens verbaasd het mij dat er mensen zijn die met zo'n drukte vragen of ze de baby mogen vasthouden, hem in zijn slaap over zijn bol aaien, over de wang strelen of zijn handje vastpakken of zelfs een kus op zijn hoofdje gaven bij het weggaan. Zelf zou ik zo'n kleintje niet zomaar aanraken en al zeker niet wanneer hij slaapt. Of is dat de pedagoog in mij die teveel naar voren springt? ;)
    Gisteren hebben we het hier rustig aan gedaan. Vandaag zijn we echter allemaal bekaf...... waarschijnlijk nog een reactie op afgelopen zondag.
    Overigens zijn Jens en óók Nils onnoemelijk verwend met cadeaus.

Trouwens, die zelfstandige opdracht die ik (als pedagoog binnen een kinderopvangorganisatie) enkele maanden geleden heb gekregen krijgt een vervolg! :)

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Losec mups, maar lastig toedienen hoor! Moet oplossen in melk.

3. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Kovu, klinkt inderdaad als een geslaagd feest! Leuk te lezen dat het een succes is geweest. Ik vind trouwens niet dat je overdrijft. Ik zou het ook niet fijn vinden als iedereen aan Elise zou gaan zitten wanneer ze in alle rust aan het slapen is. Voor zo`n kleintje komt er erg veel op hem af betreft drukte. Fijn dat hij toch zijn rust bij jou heeft kunnen vinden.

Wat goed dat er een vervolg komt op die opdracht. Heb je wel weer zin om aan het werk te gaan? Vraag het mij sowieso wel af wie er allemaal weer staan te springen om te gaan werken? Hebben jullie nog lang verlof?
    Ik heb nu nog 3,5 week vakantie. Mijn verlof is sinds gisteren afgelopen en heb echt hele gemende gevoelens. Ik heb ergens wel weer zin om te gaan werken. Maar een deel van mij wil echt niet. De tranen springen al in mijn ogen als ik me bedenk dat ik Elise aan mijn collega`s moet overdragen en ik niet zelf voor haar kan zorgen. Echt heel dubbel.

4. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda: Met deze eerste opdracht kon ik vanuit thuis werken, bijeenkomsten waren in de avond en er stond/staat een tweetal besprekingen overdag gepland. Ik werk samen met een oud-collega. Doordat deze opdracht onverwacht snel op ons pad is gekomen moeten we nog een aantal praktische zaken met elkaar bespreken. Binnenkort gaan we dan ook nog eens om de tafel zitten om onder meer de werkverdeling te bespreken. Haar kracht zit in het uitvoerende werk (coaching, presenteren) en mijn kracht in het voorbereidende werk (beleid, presentaties voorbereiden). Gezien onze thuissituaties is het nu de overweging om deze krachten te benutten. Mijn collega krijgt overdag moeilijk opvang geregeld, waardoor zij graag de avondbijeenkomsten zou willen blijven doen. Ik daarentegen kan Kovu-man voorlopig nog niet alleen laten met de twee mannekes (en al zeker niet in de avondspits) en kan dan voorbereidende werkzaamheden verspreid over de dag plannen, fijn aan huis.
    Volgende maand gaan we met de opdrachtgever evalueren en de vervolgstappen bespreken. Deze bespreking is 's ochtends...... daar zie ik wel een beetje tegenop, want ik zal dan waarschijnlijk moeten kolven. Ik heb zo'n aversie opgebouwd tegen het kolven, dat ik dat zo lang mogelijk probeer uit stellen. :) Hoewel ik diep in mijn hart weet dat het verstandig is om überhaupt te gaan kolven, zodat Jens kan wennen aan flesvoeding voor het geval ik een keer niet in staat ben hem aan te leggen.

Verder zit Nils niet lekker in z'n vel. Hij is snel gefrusteerd, huilerig en ook veel knuffeliger. Al wekenlang wordt Nils geplaagd door twee doorkomende kiezen en sinds begin deze week is hij wat verkouden (snotneus, hoesten)...... waardoor hij zich ook al niet fijn voelt. De ene dag slaapt hij 's middags goed, de andere dag amper en afgelopen dinsdag heeft hij van kwart voor elf tot half vier geslapen! :$ Vanmorgen was meneer pas om half negen wakker en wilde al om half tien terug naar bed, waar hij vervolgens heel tevreden een uur heeft liggen kletsen (diverse nieuwe klanken werden geoefend, haha). Inmiddels ligt hij weer in bed en slaapt nu wel. Ik vind het erg sneu voor de kleine man en hoop dat hij zich vlug fitter voelt en deze fase (zgn. sprong) snel voorbij is, zodat we onze Nils weer terug hebben. Ondertussen blijven we simpelweg duidelijk en consequent in ons handelen, want deze grenzen heeft Nils - zeker nu - nodig. Al met al vergt het behoorlijk wat energie, maar goed: Ik weet waarvoor ik het doe!

5. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hallo lieve dames,

Ik ben echt lang niet geweest sorry sorry sorry. Mag ik nog wel meeschrijven? Of hebben jullie dat liever niet.

Ik ben meerdere keren met Jaylen bij de kinderarts geweest in het zh. Er is meerdere keren bloed afnomen en dit hebben ze onderzocht. Jaylen kreeg weer abcessen. Een bij de anus en een bij de lies. Ze zijn er nou nog niet achter wat het is. Ze nemen aan dat het niet ernstig is en dat hij gewoon helemaal gezond is.

Wat een mooie foto's staan er op de site prachtig.

Ik zal ook effe 1 van jaylen plaatsen.

6. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Riv, natuurlijk mag je nog gezellig meekletsen. Wat een leuke foto van Jaylen echt een heerlijk ventje :D. Maar wat zielig dat hij zoveel last heeft van abcessen. Vraag me af wat dat dan kan zijn.

@Kovu, ach die arme Nils toch. Heel naar lijkt me dat als die tandjes en kiezen door komen. Zo te lezen is het bij jullie goed geregeld betreft werk. Ik kan nog steeds niet aan het idee wennen. Gisteren was het zelfs zo erg dat ik echt even moest huilen. Als ik eraan denk word ik doodongelukkig. Ik hoop echt dat het een beetje gaat wennen want stoppen met werken zit er helaas niet in voor mij.

7. smartie1980

Hai meiden,

Ik moet net als Rins bekennen dat ik hier niet heel actief meer ben geweest....:)
    Ik kom hier soms wel, maar waar ik voorheen uren kon vermaken op de site, kijk ik nu vaak alleen bij de febr. mamas:)
    Terwijl ik deze ook altijd erg gezellig vond. (Troost je, naast de febr mamas is dit de enige waar ik reageer.)

Kovu, waarom heb je zo'n hekel aan kolven? Zou het niet gewoon wennen zijn? Ik had er ook een hekel aan, vind het nu nog niet leuk, maar niet meer zo erg als eerst.
    Waar ik een hekel aan heb ik 's nachts wakker worden met lekkende borsten, terwijl Lynn doorslaapt, en dan moeten gaan kolven.

Werk, ik denk dat het heel fijn is straks weer te beginnnen. Aan de andere kant komt eht aardig dichtbij, heb er nog even geen zin in.
    Ik moet ook blijven werken, financieel gezien.

Verder wat ons hier bezig houdt: ons Lynneke ligt in het ziekenhuis...
    Even ter observatie en pijnbestrijding. Had ik het nu wel of niet verteld? Vorige week op vakantie bij Center Parcs is ze uitgedroogd geweest. We zijn nog nooit zo blij geweest toen ze na een paar dagen een spuitluier had! Ze wilde niet meer drinken, omdat slikken zo ontzettend zeer deed. Grote zorgen van onze kant dus.
    Nu had ze deze week 2 nachten bij mijn ouders geslapen. Wij willen binnenkort op onze uitgestelde huwelijksreis naar NY. Destijds kon het niet omdat ik zo ziek was (HG) en we hoopten binnenkort te kunnen gaan. Dan zou ze een weekje bij mijn ouders logeren.
    Maar toen bleef ze daar ook gillen van pijn en mijn moeder heeft gezegd dat ze het dan niet aandurft een week. Vind het zo knap dat ze dat gewoon zeggen! Ze wisten wel dat het erg was, had ik vaker verteld, maar dat het zo erg was hadden ze toch niet gedacht. Ze schrokken er gewoon van.

Deze week bij hap geweest, daarna nog 1x h.a., bij de CB, de kinderarts. Uiteindelijk heeft CB een mailtje gestuurd naar de ka dat ze het echt serieus moesten nemen en ik denk dat dat heeft geholpen.

Lynn heeft gister wel een goede dag gehad! Ze heeft vandaag 700 cc gedronken! Goed he. En nauwelijks gespuugd, meer een keer mondje terug en wat gekwijld.
    Ik heb wel echt het idee dat ze in goede handen is. Vanmorgen kwamen we aan, en haar kamertje was helemaal opgevrolijkt. Mobiel boven haar bed, een lampje dat sterretjes projecteert op plafond, een babymuziekje in een stereo, haar naam op een lamp-bordje. Erg leuk (ook voor papa en mama).
    Ze was heel vrolijk en dat doet dan even zo goed.
    Aan de ene kant meoten ze in het zkh wel zien wat er mis is, aan de andere kant is dit zo'n opluchting, word ik iig wel gelukkiger van.
    Ze staan ook echt voor haar klaar en komen vaak kijken. Wel een heel verschil met de kraamafdeling, toen ik er lag vond ik het echt niet fijn, omdat het keilang duurde voor ze kwamen als je drukte.
    Das hier echt niet. 8 kindjes en 2 tot 3 verpleegkundigen. Dus eigenlijk helemaal neit verkeerd en veel aandacht per kindje.
    Ze hebben wel gezien dat ze erg last heeft van verborgen reflux. Dat wisten we natuurlijk al, maar fijn dat zij het ook zien.
    Ze was om 18 uur nog aan het herkauwen, de voeding van 15 uur. En ze zeiden ook dat dat echt niet zou mogen, das toch echt wel later. Ze dachten neit dat ze pijn had, maar dat heeft ze vandaag idd ook niet laten zien. Misschien gaan ze het nog wel zien. Ze heeft nu natuurlijk ook wel pijnbestrijding, een soort spiegel die ze op peil houden. Ookzagen ze dat ze wel onrustig was, ze hadden haar armen ingebakerd. En dat ze hard kan huilen, ze zeiden al 'vanuit haar tenen'. Ik dacht och wacht maar af, dit is nog niks.
    Maar nu was ze dus heel lief en vrolijk. Ze vonden haar ook erg wakker en alert, zeker voor haar leeftijd. Ze is toch al 8 weken!!
    De eggrun (gaan langs zkh voor pasen) was bij haar langsgeweest en had een knuffeltje gekregen. Dinsdag heeft de zuster ingepland dat de cliniclown ook bij haar langs komt. In principe zou ze 3 dagen blijven, maar volgens mij proberen ze voorzichtig tussen neus en lippen door toch duidelijk te maken dat het langer kan duren. Ze hebben toch wel echt geadviseerd niet de hele dag te blijven. Thuis blijf je ook niet naast het bedje zitten en ze willen zo veel mogelijk hetzelfde. En zij willen ook graag de fles geven dat ze zien en voelen wat Lynn doet.
    Hun advies was om 2x (of als ik dat moeilijk vindt 3x) per dag eventjes langs te komen. En dat hebben we dus maar gedaan.
    Nu we dat gedaan hebben, voelt het toch ook wel goed.
    Eerst wilde ik de hele dag blijven, maar als dit beter is...
    Ik denk wel dat het voor haar fijn is ons gewoon te zien, is bekend voor haar. Maar als ze slaapt, mist ze ons echt niet hoor. Zit dan meer voor mezelf dan voor haar. En nu hebben we even boodschappen gedaan en thuis was aan gezet, was ook wel fijn.

8. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Smartie,

Dikke knuf voor jullie. Ik hoop dat het snel beter gaat met Lynn en dat ze snel weer thuis is. Wel leuk dat ze haar kamertje gezellig hebben gemaakt. Liefs riv

9. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Smartie: Ik heb op lynn gestemd hoor.

10. smartie1980

Hee dank je wel! Ze gaat niet winnen hoor, haha. Ze heeft 2 stenmmen (een van jou dan, en 1 van mij...)

11. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    ha ha smartie, Ik weet het maar toch vond het gewoon leuk om te doen...

12. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Jeetje smartie wat een verhaal. Arme Lynn. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ze haar kunnen helpen.

Ik ga ook even op Lynn stemmen ;)

13. smartie1980

Lynn is weer thuis!

14. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    oh super man geweldig. hopen dat het nu goed blijft gaan.

succes

15. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @riv: Knap kereltje! Jaylen is al een hele bink!
    'tuurlijk mag je nog meeschrijven. Met de kleintjes in onze armen komt iedereen hier minder dan voorheen, dat maakt toch niet uit!?!
    Gaan ze nog verder onderzoek doen naar de oorzaak van de abcessen? Hoe is Jaylen hieronder?

@manda: Balen dat (tijdelijk) stoppen met werken geen mogelijkheid is. Ben je wel van plan ouderschapsverlof op te nemen? In onze situatie is het zo ontstaan tijdens de zwangerschap van Nils. Mijn contract is toen niet verlengd. Na de financiën goed bekeken te hebben, hebben we toen besloten dat ik het eerste jaar thuis zou kunnen blijven. Ik heb het als heel bijzonder en fijn ervaren Nils z'n eerste levensjaar van zo dichtbij te hebben mogen meemaken, iedere stap in zijn ontwikkeling te mogen zien. Daarbij ben ik er van overtuigd dat het voor kinderen prettig is als ze het eerste levensjaar nog in de thuissituatie kunnen blijven, zodat ze hun eigen ritme kunnen volgen. Nils z'n slaapritme het eerste jaar had volledig gebotst met het ritme op een kinderdagverblijf...... ik heb hem het eerste jaar zijn eigen ritme kunnen laten bepalen en zie dat het hem goed heeft gedaan.

@smartie1980: Heftig meid, een hele dikke knuffel! Fijn dat de kleine meid inmiddels weer thuis is! Hoe gaat het nu met Lynn? Wat gaat er nu gebeuren m.b.t. de reflux?
    Bij Nils heb ik indertijd moeten aanleggen, bijvoeden en vervolgens nog kolven. Ik had toen het idee alleen maar bezig te zijn met voeding en zag steeds meer op tegen het kolven, want "dat moet ook nog". Ik vind het nu echt een genot dat ik Jens op elk gewenst moment kan aanleggen. Als het nodig is ga ik wel kolven, maar ik stel het nog even uit...... Enige risico is dat Jens t.z.t. misschien de fles niet accepteert.
    Inderdaad goed en ook eerlijk dat je ouders aangeven het nog niet aan te durven met Lynn. Ik kan me goed voorstellen dat je moeder dan liever heeft dat jij/jullie in de buurt zijn, mocht ze ergens mee zitten of Lynn echt niet getroost krijgen. Hebben jullie al geboekt voor NY? Een hele week...... ik zou mijn mannekes niet zo lang kunnen missen. Zie jij er tegenop?

Nils zit inmiddels weer een stuk lekkerder in z'n vel. :)
    Verder zal Kovu-man op z'n vroegst in juni meegaan in de matching voor een ruiltransplantatie. Komende maand moet hij naar het academisch ziekenhuis voor een gesprek met de chirurg. Deze arts zal een en ander uitleggen, lichamelijk onderzoek doen en evt. aanvullend onderzoek aanvragen.
    Ondertussen genieten we van het zonnige weer!

Jens 9;4 weken:

16. smartie1980

Mooie foto, fijn dat ie beter in zijn vel zit.
    Ik zou ook wel een jaar thuis willen blijven, maar het kan financieel helaas niet.

Lynn blijft onder controle van de ka. Om in te gaten te houden dat ze wel groeit (in het zkh is nl afgevallen). En dat ze niet te veel pijn krijgt.
    Het ging gister goed, maar vandaag wilde ze weer niet drinken. de deuk in de fontanellen is terug.

17. smartie1980

Ticket naar NY hebben we nog niet.
    We krijgen 1 ticket van mijn broer als huwelijkskado.
    Hij koopt die met airmiles en die verlopen bijna....

Een week zonder Lynn zie ik tegenop. Een week NY kijk ik naar uit. Dubbel dus.

18. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @smartie1980: Nog genoeg zorgen om de kleine meid...... (((knuffel))) Gelukkig wordt ze goed in de gaten gehouden.
    Enig idee wanneer jullie nu naar NY kunnen?

Nils is hier gisteren op strooptocht geweest. :D Eerst heeft hij stiekem twee chocoladepaaseitjes gesnoept (waar hij zorgvuldig de folie vanaf had gepeuterd) uit ons glazen bonbonschaaltje. Toen ik Nils betrapte deed hij vlug het dekseltje op het schaaltje, haha! Later die middag stond meneer achter de eettafel een paasei op te peuzelen. Nils is gek op een gekookt ei en het liefst lepelt hij deze uit, de smulpaap! :)

Vrolijke paasdagen!

19. smartie1980

Haha, die Nils, leuk zeg.

Ik weet niet wanneer we naar NY gaan, we moeten het daar nog eens goed over hebben...
    Lynn heeft het vandaag trouwens echt perfect gedaan!!!!!

20. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @smartie, Hoe is het nu met Lynn? Gaat het nog steeds voorspoedig? Wat leuk dat jullie naar NY gaan. Kan het me ook wel voorstellen dat het heel dubbel voelt om Lynn hier te laten, maar ik denk dat het ook wel even lekker is om samen te zijn.

@Kovu, Hahah wat leuk dat Nils zo lekker ondeugend is hihi. Wat een leuke foto van Jens!

@hier, Nog 2 weken en dan weer werken. Volgende week maar eens bellen voor een intake gesprek en wennen. Op de 1 of andere manier probeer ik het nog een beetje uit te stellen :p
    Elise word zo snel groot. Hele verhalen heeft ze en is al erg actief bezig met de babygym. Erg leuk om te zien. Volgende week wil ik even met haar naar de HA. Ik denk dat ze nu echt eczeem heeft. De zalf van de apotheek werkt niet echt dus kijken wat we nog meer kunnen doen.

Allemaal nog een fijn pasen.

Deel Deze Pagina