nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda: Heeft Elise veel last van het tandje dat doorkomt?
    Dat weekje Duitsland klinkt goed! Een fijne vakantie gewenst! Wij hebben gisteren de tickets geboekt voor onze vakantie in Spanje. We verblijven daar in een appartement van een privé-kliniek, waar Kovu-man dialyseert. Van meerdere dialysepatiënten hebben we gehoord dat het daar erg fijn vertoeven is.
    Met Jens ben ik deze week begonnen met fruit. We zijn iets eerder begonnen met de Rapley-methode. Trek je niet te veel aan van die opmerkingen. Iedereen denkt zijn of haar mening te moeten delen hierover. Wij geven onze mannen ook alleen verse producten en proberen toegevoegde suikers en (overmatig) zout te vermijden.

2. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Elise heeft er gelukkig niet erg veel last van. Ze had vorige week wel ontzettend veel poepluiers. In eerste instantie dacht ik dat het een reactie was op haar voeding omdat we precies op dat moment ook waren begonnen met de standaard variant van nutrilon.

Wat een heerlijk vooruitzicht. Fijn dat jullie op die manier toch een leuke vakantie kunnen hebben. Echt super dat er zoiets kan worden geregeld.

Over de voeding probeer ik me niks aan te trekken. Wij vinden het gewoon erg belangrijk dat Elise goede en gezonde voeding binnen krijgt. In de winkel wordt je overladen door verschillende soorten potjes en bambix. Ik moest nog goed zoeken om een normale bambix te vinden zonder een smaakje. Maarja vind de opmerkingen zo irritant van het is altijd handig om potjes in huis te hebben en het is zielig om kinderen water te geven i.p.v limonade en ga zo maar door. Ik heb zelf al van kleins af aan last van overgewicht en wil dat Elise zo graag besparen.

Hoe vindt Jens zijn eerste stukje?

3. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Hallo dames,

Vanmiddag het goede bericht gekregen dat de match definitief is! :D Veel eerder dan verwacht kwam het verlossende telefoontje, dus het nieuws moet nog even bezinken. Mijn moeder mag - tot mijn grote geluk - naar hetzelfde ziekenhuis...... dat is zo'n enorme opluchting!

Ondertussen heeft Jens aardig z'n weg gevonden met de vaste voeding. Hij krijgt 's morgens een broodkorst, om zo langzaamaan te wennen aan gluten. 's Middags eet hij fruit en 's avonds krijgt hij ook wat warm eten. Hij kauwt al goed! Tussendoor krijgt hij nog steeds borstvoeding. Volgens de cb-arts geef ik hem slagroom, want bij de controle vorige week woog Jens 9280 gram! Hij was 68,3 centimeter lang. We hebben flink gelachen bij de arts, want Jens besloot over de tafel heen te tijgeren. De arts moest toen snel haar spullen veilig stellen, haha!

Het is hier zo stil dat ik mij afvraag of iedereen dit topic nog wel actief wil houden......

4. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hai,

Hier echt rustig he.
    Hier alles goed. jaylen groeit als kool. Is nu 69 cm en 7,6 kilo.
    Doet het erg goed. Slaapt weer door. Krijgt nog steeds borstvoeding en warm eten, fruit, broodkorstje. 1 fles voordat hij op bed gaat. Draait van buik naar rug van rug naar buik. Beweegt zich voort door de kamer ha ha,
    Dus al met al een zeer bewegelijk kind. Is erg gek op de dieren hierbij thuis. De paarden, de hond de katen de konijnen hij vind het geweldig. Houdt van gillen heerlijk he. Is gek op badderen en vind zwemmen echt heerlijk.

Kovu mijn duimen draaien hard dat het goed gaat de match en alles erom heen.
    ik ben benieuwd.
    Leuk he die kleintjes.

Liefds

5. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Zo ook ik zal weer even reageren. Wij zijn net terug van 2 weken vakantie in Duitsland. Erg wennen met een klein meisje erbij, maar heerlijk om dat als gezin te ervaren. Elise doet het ook super. Ze heeft nu 2 tandjes en wil heel erg graag gaan zitten. Als ze ligt probeert ze overeind te komen, maar dat lukt nog niet. :)
    Elise vindt eten erg fascinerend om naar te kijken. Eten is dan ook haar grootste hobby. Tot nu toe vind ze alles lekker en daar zijn we erg blij mee.

@kovu, wat spannend allemaal. Heel veel succes en sterkte.

6. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Even een kort bericht van mij. Eigenlijk heb ik niet heel veel te melden. De dagen zijn gevuld met afspraken en vooral veel verjaardagen.

@riv: Jaylen gaat ook lekker! De kindjes binnen dit topic lijken redelijk gelijk op te gaan met elkaar...... allemaal snelle baby's! Jens is momenteel erg druk met het oefenen van allerlei klanken: Héérlijk om te horen!

@manda: Mooi hè, om te zien hoe Elise probeert te gaan zitten. Jens probeert het ook en komt al een heel eind.

Jens heeft wat last van obstipatie. Verder rommelt hij nog steeds met de nachtvoedingen, terwijl hij hier eerder zonder kon. Naar mijn idee heeft hij last van maag- en darmgassen en biedt zuigen aan de borst hem troost. Voor mij is het echter zéér vermoeiend!
    Komende zondag vertrekken we voor twee weken richting Spanje. Jaaaaaah! Als we terug komen van vakantie is Nils al weer bijna twee jaar. De tijd vliegt voorbij......

7. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wat een rust hier.

@Kovu, ik zie dat Nils vandaag jarig is. Gefeliciteerd ^^
    Hebben jullie een fijne vakantie gehad?

8. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Hoi!

@manda: Alles goed? Hoe gaat het met Elise?
    Dank je wel voor de felicitatie! De dag van Nils z'n verjaardag (de 22e, moet de banner aanpassen, haha) zijn we naar een binnenspeeltuin geweest. In het weekend hebben we de verjaardag met familie en vrienden gevierd: Nils heeft genoten!
    Verder hebben we een heerlijke vakantie gehad! Op vakantie heeft Nils een enorme taalspurt gemaakt en Jens kan sinds de vakantie zelf tot zitten komen en heeft de pincentgreep in de vingers. Sinds vorige week kruipt Jens ook.

Ondertussen is de transplantatiedatum bekend: Eind november. Ik zie enorm op tegen de periode die komen gaat. Buiten de angst voor de operaties en mogelijke complicaties, wil ik er voor Kovu-man en mijn moeder zijn, maar ook de rust en regelmaat van de kleine mannen bewaken. Het zal een aardige uitdaging worden zolang Kovu-man in het ziekenhuis ligt, waar minimaal drie weken voor staat...... *zucht*

Woensdag gaat Nils voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal. Spannend!

Vanmiddag nog naar cb geweest met de kleine mannen. Jens was 9845 gram en 70,3 centimeter lang. Nils was 13700 gram en 86,7 centimeter. Beiden zijn weer goedgekeurd! :)

9. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hey Kovu, jeetje dat gaat een hele spannende tijd worden voor jullie. Ik snap dat je alles met zoveel mogelijk rust wilt doorkomen, maar vergeet jezelf niet in dit alles :) Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat kovu-man en je moeder goed en snel herstellen van de operatie.

Wat goed dat Nils en Jens zulke grote sprongen maken. Wat gaat de tijd dan ineens snel he?

Met Elise gaat alles goed. Ze kan nu zitten en is daar helemaal trots op. Kruipen lukt nog niet het is nu vooral schuiven over de grond en dan voornamelijk naar achteren. Elise heeft nu 2 tandjes en volgens mij gaan nummer 3 en 4 ook snel komen.

10. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda: Dank je wel! Veel rust en aandacht voor mezelf zal er niet zijn tijdens de ziekenhuisopname van Kovu-man. Het zal een pittige periode worden. Ik wil iedere dag naar Kovu-man gaan met de jongens, zodat zij dagelijks hun papa zien. Ook wil ik tussendoor een moment naar mijn mama. Ondertussen gaat het huishouden gewoon door......

Overigens heeft Jens bedacht dat het ook tijd werd om zichzelf op te trekken tot staan. Een prachtig gezicht en hij heeft er veel plezier aan (lees: Hij slaat enthousiast met zijn armen op en neer en gilt van plezier).

Mooi hè, hoe die kleintjes zo kunnen zitten glunderen als ze iets nieuws kunnen. Ik vind het ook altijd weer bijzonder om te zien hoe zo'n klein mensje van liggen naar zit/staan gaat en daarmee zoveel meer in de wereld 'staat'.

Deel Deze Pagina