nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    LisetteV: Welkom! Manlief en stiefzoontje flink geschaatst? Nog een pup met 5,5 maand zwanger, leuk! Hoe gaat het daarmee?

Debby82: Brrr..wel koud om nu te schilderen zeg!

Kovu: Auw je gestoten, niet zo fijn. Hoe gaat het nu? Fijn dat Nils zo goed gedaan heeft op het CB.

Hier weinig nieuws. Vandaag weinig gedaan. Ben doodmoe, dus ga denk ik op tijd naar bed.

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meiden heerlijk geschaatst dan kom ik helemaal in kerstsferen :D er ligt hier nu ook lekker wat sneeuw en dan wandelen met mn hondje echt heerlijk ga vandaag eens oefenen met de kinderwagen denk ik... maar het gaat heel goed alleen komt ze nu al in de puberteit tenminste dat hoop ik :p anders staat ons nog wat te wachten... Voor mn stiefzoontje toch maar 1 ijzerschaatsen gekocht hij is 4 maar wil lekker hard met een stoel etc. en de 2 ijzers werken niet meer zo goed... dus vanmiddag weer uitproberen :D

3. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wat schattig! Ik krijg altijd hele nostaligische gedachten bij kinderen op het ijs met een stoel en ijzerschaatsen :p Dat zijn de momenten dat ik de winter echt heerlijk vind.

Hier is de verleiding ook wel groot. Zou ook wel lekker willen wandelen met de kinderwagen, maarja niet echt mogelijk met mijn BI en tsja dan zou ik er een pop in moeten leggen hahaha.;) Nog even wachten :D

4. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Haha dat is ook de reden dat ik het nog nie heb geprobeerd ziet er zo gek uit wandelen met een kinderwagen zonder kind mja mn pup moet er wel aan wennen en als ik nog even wacht is die superleerperiode weer voorbij :)

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Dat schaatsen klinkt heerlijk zeg, maar hier ook geen optie met m'n b.i. Ben blij dat ik kleine stukjes kan lopen..laat staan schaatsen.

En met lege kinderwagen wandelen lijkt me een beetje vreemd;) Volgens mij zou dat hier meteen in de buurt voor roddels zorgen, van HUH is het kind al geboren?

6. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @debby82: Weet je zeker dat je morgen gaan schilderen? Voorspelling is temperatuur tussen de -7 en -3. *brrr*

@L0nneke: Het is nog ietwat gevoelig. De kleine heeft er vermoedelijk geen last van (gehad), want hij was weer een golfslagbad aan het maken toen ik gisteravond eenmaal in bed lag! :D

@LisetteV: Al gaan oefenen met de hond en kinderwagen? Doe maar voorzichtig! Veel plezier bij het schaatsen vanmiddag.

Kovu-man, Nils en ik gaan vanmiddag Sinterklaas vieren bij mijn broer en zijn dochtertje, samen met mijn moeder en haar vriend. Nils krijgt weer een tandje (nr. 13) en dan slaapt hij veel, dus hij ligt nu heerlijk te dromen in bed. Mezelf toch maar even bij elkaar rapen en wat was gaan vouwen, dan ben ik tenminste bij voor het weekend.

7. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Al jaren roept Kovu-man dat ik mijn diensten als (kinderopvang)pedagoog als zelfstandige moet aanbieden. Ik heb dat een hele tijd afgehouden, had last van koudwatervrees. Als zelfstandige neem je tenslotte toch wat meer risico's. Begin september deed zich echter de gelegenheid voor om tijdens een informatief gesprek, met de eigenaar van een kinderopvangorganisatie, te polsen of deze potentiële werkgever c.q. opdrachtgever hier oren naar had. Inmiddels zijn we een paar maanden verder: De opdracht is binnen!

Samen met een oud-collega neem ik deze opdracht aan. We starten in februari van het komende jaar. Ik zal de komende maanden het voorbereidend werk op mij nemen en mijn collega zal de bijeenkomsten leiden, zodat ik rondom de bevaldatum en in de kraamperiode alle aandacht aan ons gezin kan besteden.

Kovu-man blij, collega blij, ik blij!

8. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    ...... ondertussen is Nils wakker...... en de was is nog niet gevouwen! *haha*

9. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ow wat is het toch weer mooi vandaag. Alles wit van de sneeuw beetje zon echt heerlijk. Ben wel heel blij dat ik lekker warm binnen zit ;)

Gezellig vanmiddag Sint vieren. Hier vanavond mijn vader en zusje die ook gezellig Sinterklaas komen vieren. Had er zelf niet echt aan gedacht om het al te gaan vieren omdat mini ons nog lekker in mijn buik zit maarja opa to be dacht daar anders over en die had al cadeautjes gekocht.
    Zondag doen we traditioneel gezellig met een groep vrienden suprises. Ik vraag me ieder jaar weer af waarom ik er ookal weer aan me doe, want ik heb echt zo`n hekel aan suprises maken en vooral om gedichten te schrijven. Stel het ook lekker allemaal uit tot het laatste moment zodat ik nog minder zin heb haha. Maar het is wel heel gezellig.

@Kovu, wat onwijs goed dat je opdracht binnen is. En hoe gaat dat dan precies in zijn werk als zelfstandige? Wel goed dat je toch de stap hebt genomen. Heerlijk gevoel lijkt me dat.

@hier, ben zo vreselijk moe :( Slaap al een aantal nachten zo slecht en hou daardoor ook mijn vriend wakker. En dat snurken ow mijn ..... Het is echt vreselijk hahaha ik schaam me dood. Vriend zegt weleens dat het net lijkt als of ik een bos aan het omzagen ben. Hebben jullie dat ook? Baby is tot nu toe heel rustig, hoop dat ze zo weer een beetje gaat bewegen. Maak me op dat soort dagen toch altijd een beetje zorgen. Misschien is zij ook wel rustig omdat ik me niet zo lekker voel, maar het helpt niet echt mee. Alles wat ik doe kost me zoveel energie. Ik was een beetje aan het stoffen nou werd meteen heel erg duizelig en moest echt gaan zitten. Lijkt wel alsof ik er geen energie meer voor heb.

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Kovu: Fijn dat je beebje er geen last van heeft of heeft gehad waarschijnlijk. En een nieuwe uitdaging die baan, lijkt me super, maar ook erg spannend! En veel sinterklaasplezier vanmiddag!

Manda: Jij ook veel sinterklaasplezier vanmiddag!
    Hier overigens ook steeds vermoeider aan het worden. 's nachts lig ik te spoken. Gelukkig heeft manlief er tot nu toe weinig last van, maar ikzelf vind het niet prettig. Vannacht maar tot half 3 tv liggen kijken, omdat ik klaar wakker was.

Verder hier weinig nieuws. Heb me vandaag een Belly Bandit aangeschaft, ben eens benieuwd wat het doet na de bevalling. Heb 'm op aanraden van de fysio. Alleen ben ik benieuwd met de maat. Je moest nu je buik opmeten en dan die maat pakken. Maar vraag me af of die zo meteen na de bevalling niet te groot is. zucht.

11. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda: Gezellige Sinterklaasavond gehad? Goed verwend? Lief van je vader om al aan de kleine te denken!
    Ga je overdag dan nog even slapen? Pas goed op jezelf!
    Wat betreft de opdracht: Ik sta ingeschreven bij de KvK, dus ik kan onder die naam t.z.t. factureren. We hebben in dit geval een pakket aangeboden, waarmee het op voorhand duidelijk is wat de organisatie krijgt voor welke prijs. Het is een goed gevoel om eindelijk hetgeen waarvoor je staat uit te kunnen dragen, zonder een werkgever die je beperkingen oplegt of commerciële belangen voorop stelt.

@L0nneke: Toen ik van Nils in verwachting was werd ik soms om vier of vijf uur 's ochtends wakker en kon dan de slaap niet meer vatten. Onze kater snapte er niets van als ik dan al naar beneden kwam, maar vond het wel gezellig! Heb je een televisietoestel op de slaapkamer, zodat je lekker ontspannen vanuit bed televisie kunt kijken? Lijkt mij heerlijk relaxed, dus wie weet komt er nog wel een keer een toestel op de slaapkamer.
    Uit nieuwsgierigheid: Vanwaar raadt jouw fysiotherapeut de Belly Bandit aan?

Nils is goed verwend door Sinterklaas! Hij heeft een mooie geometrische vormenpuzzel, Lego Duplo grondplaten met een dierenoppasser en tijger en 'wormpje rijgen' gekregen. Ook had één van de hulpsinterklazen (Kovu-man) een kleinigheidje voor de baby geregeld, een rammelaar!

Welterusten!

12. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Goeiemorgen aanstaande mama's,

Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed. Hier gaat alles prima, alleen heb ik sinds een weekje wat stekende pijn in mijn liezen...Beetje bottenpijn. weet niet hoe ik het anders kan omschrijven.

Ik heb het met name als ik me verdraai op de bank of bed, en als ik even heb gezeten en weer opsta... De eerste paar stappen zijn dan vrij pijnlijk. Denken jullie dat dit te maken heeft met mijn bekken?

Gisterenavond heb ik trouwens geluk gehad! Ik had een pan met olie op het vuur staan om frietjes in te bakken...Na een hele tijd roept vriend: "hey er komt rook uit de keuken"...Gelukkig heeft hij de deksel op de pan kunnen doen en viel het allemaal wel mee, maar voor hetzelfde geld was me alles in de fik gevlogen...

En vriend maar lachen met mijn zwangerschapsdementie :(

hihi.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    foekje dat is schrikken zeg!
    pijn in je liezen kan ook indalingspijn zijn...

hier alles ok. Volgens mij moet ik nog 80 dagen vandaag. Het gaat echt wel heel erg snel vind ik...

nou ik ga me douchen en aankleden. Straks boodschappen doen voor ons sinterklaasfeestje morgen.
    Fijne dag iedereen!

14. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Goedenmorgen dames,

@Kovu, Wat lijkt me dat onwijs leuk om te doen zeg. En echt super dat je die stap hebt genomen. Ik werk zelf in de kinderopvang en heb 1,5 jaar Pedagogiek gestudeerd. Ik vond het heel jammer om daarmee te stoppen, maar was op dat moment wel het beste. Ooit hoop ik het te kunnen af maken.
    Wat heeft je zoontje leuke cadeautjes gekregen. Hou wel van dat soort speelgoed ^^ kindjes vermaken zich daar altijd prima mee. En wat lief van Kovu-man (hulp Sint :D) een cadeautje voor de baby.

@Foekje, Volgens mij is dat inderdaad bandenpijn. Zit het een beetje bij je schaambot? Heb hier zelf namelijk ook erg veel last van vooral met draaien in bed, met opstaan, bukken en soms ook met lopen. Ik heb gelezen dat je daar veel last van gaat krijgen als de baby met het hoofdje naar beneden ligt en inderdaad zoals Debby al zegt een beetje gaat indalen.
    Dat was zeker wel even schrikken, gelukkig waren jullie er optijd bij.

@Debby, Jeej nog 80 dagen, vond het vanaf dat moment zo snel gaan.

@hier, Gisteren ook een mini sinterklaas gevierd. Opa to be had voor onze kleine meid 2 Nijntje knuffels meegenomen en een ander soort knuffeltje :D Wij vinden Nijntje erg leuk en we hebben alles in beetje in dat thema.
    Vannacht eindelijk een beetje ok geslapen. De baby liet zo af en toe iets van zich horen en ze kwam lekker tegen mijn hand aanliggen als ik rustig op bed lag. Wanneer ik s`nachts slecht slaap probeer ik wel echt een rust dag voor mezelf in te plannen. Dus helemaal niks doen om toch een beetje rust te pakken. Slapen doe ik vrijwel nooit overdag in de hoop dat ik daardoor in de nacht beter zal slapen.

15. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meiden,

@Foekje oeeh dat was wel spannend zeg! Ik heb er ook ontzettend last van laatst zette ik de theepot in de koelkast...

@Manda ja je rust pakken is echt belangrijk! Ik kan eigenlijk niet zonder mn middagdutje en slaap 's nachts ook redelijk dus ik blijf er lekker mee doorgaan, ik slaap als mn pup slaapt :p

@Nesteldrang: hebben jullie ook zoveel last van nesteldrang? Ik wil echt alles netjes hebben terwijl ik normaal een rommelkont ben, net nog aan de tafel lopen janken omdat het zo ontzettende rommel was terwijl ik gister alles had opgeruimd :s mn hoofd zit ook zo vol moet echt met lijstjes werken...

Heb trouwens een hoog/laagbed gekregen elektrisch dat is zo fijn! Lang geleden dat ik zo makkelijk uit bed kon komen ;) en een douchestoel (krijg het nu heel snel benauwd door stoom etc waardoor ik onder de douche duizelig word) en een ondersteek haha alvast die hebben ze dr maar gelijk bij gedaan wel fijn allemaal gratis geleend bij de thuiszorg! :D

16. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik zag net vandaag nog 60 dagen :D

17. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @foekje: Oh, wat akelig! Gelukkig kan je vriend er om lachen!

@debby82: Fijn Sinterklaasfeest!

@manda: We waren ook erg blij met de cadeaus! Leerzaam en duurzaam! Nils liep gisteren uiteindelijk bijna de hele tijd met één of ander kokertje rond, waarop hij aan het blazen was. Kindjes hebben niet veel nodig om zich te kunnen amuseren. Heerlijk dat de kleine zo lekker tegen je hand aan kwam liggen. Blijft bijzonder hoe je al kunt communiceren met je kleintje vanuit de baarmoeder.

@LisetteV: Had je zin in ice-tea?! *haha* Zo wilde ik een poosje geleden een rol keukenpapier in de koelkastdeur zetten. Nesteldrang heb ik volgens mij al vanaf het begin...... helaas loopt de klusjesman hier nog door het huis, dus ik moet echt mijn best doen om niet achter hem aan te stofzuigen. Hij loopt werkelijk alles door het huis, van boven naar beneden. ;)

18. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Heb wel vanalles gelezen, weinig onthouden..Sorry dames!
    Ben er vandaag niet zo lekker aan, bah. Lig nu maar wat te liggen op de bank. Kon wel grieperig zijn.

@ Kovu: De fysio raadde me de belly bandit aan ook vanwege de bekkeninstabiliteit. Het zou bijdragen aan een rechte houding na de bevalling. En ach, mijn oma had het er ook al over (in die zin..over het vroegere sluitlaken) En proberen kan ik altijd denk ik dan maar..Baat het niet schaadt het niet.

@ iedereen die sinterklaas viert/gaat vieren. Heel veel plezier!

19. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Ook ik meld me hier weer eventjes..
    Heb dus nu ook gigantische bekkenpijn sinds een week of 2.
    Lag net op de bank mijn vriend moest mn benen verplaatsen omdat ik geen kan op kan met mijn benen.
    Iemand nog een tip om de pijn zo dragelijk mogelijk te maken?

20. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hey woppie,

Heel vervelend dat je zo`n last hebt van je bekken. Kan me helemaal indenken dat je er gek van word. Wanneer ik ondragelijk veel pijn heb dan probeer ik warme kruiken tegen mijn bekken te leggen en een voedingskussen tussen mijn benen. De therapeute kwam ook met een fijne ontspanningsoefening. Op je zij liggen kussen tussen de benen en je dan alleen concentreren op de druk punten en niet op de pijn en daarbij kan je aan je partner vragen of hij je wilt wiegen. Dan legt hij een hand aan het begin van je ruggengraad en aan het einde. Daarna wiegt hij je heel langzaam en zacht heen en weer. Hoop dat het een beetje duidelijk is hahaha. Ik vind het zelf echt een hele fijne ontspanningsoefening vooral omdat je er heel rustig van word en je hebt een fijn moment samen.

Deel Deze Pagina