Hoi Meiden, Hier even een echo berichtje zeg maar Ik dacht vleden week gezellie met jullie mee te kunnen kletsen maar helaas dat ging niet lukken. Ik ben namelijk uitgegleden en op mijn buik gevallen auw. Ik was op weg naar de verlos en zetten mijn voet verkeerd op de stoeprand die natuurlijk vol met sneeuw lag en daar ging ik. Jeetje wat schok ik zeg. Ik had even pijn in me buik maar toen ik in de auto zat ging het wel weer. Had natuurlijk geen mobiel bij me De verlos heeft me meteen helemaal nagekeken en zover zij kon zien deed de kleine het nog goed. Toch doorgestuurd naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis meteen aan de ctg. De kleine deed het goed alleen ik deed het minder. Bloeddruk zakte, ik zelf zakte weg, was heel erg misselijk. Gelukkig trok ik na een half uurtje weer bij. Ik werd meteen opgenomen. In de middag ging het wel. Voelde me goed. In de avond ging het weer mis met mij. Lage pols, overgeven, tensie die niet goed was. Ze hebben van alles bij me gedaan, gelukkig bleef de kleine het wel goed doen. Dit heb ik een paar keer gehad en ze konden niet vinden waar door het kwam. Ze denken dat het te maken heeft met het afsluiten van bepaalde aders als ik een bepaalde houding aanneem zoals liggen op de rug en langdurig zitten. Gelukkig mocht ik het weekend naar huis. Ik moest wel rustig aan doen en natuurlijk op mijn houding letten. In het ziekenhuis dacht ik als afleiding lekker even internetten op zwangerschapspagina maar de site werd geblokkeerd door het ziekenhuis:x Het enige leuke van dit alles was dat ik weer even mijn kleine meid te zien kreeg. En heb haar ook regelmatig mogen horen Ben blij dat ik weer thuis. Iedereen een leuke weekend gehad? Mijn kleine mannetje van bijna 3 heeft genoten van de pakjes die hij heeft gekregen. En volgens hem was elk pakje wel voor hem en zat er niks voor ons bij...hihihihihi Groetjesss jetje
@Jettje, Jeetje das schrikken zeg! Gelukkig dat alles nu weer goed is. Ik ging afgelopen zaterdag ook bijna onderuit, zag door de sneeuw de stoeprand niet, kon me nog net vastpakken.
Dat is schrikken zeg Wat een heftige week moet je dan achter de rug hebben. Gelukkig dat alles goed is met jou en je kleine meid.
Jettje: Bah wat schrikken zeg! Gelukkig dat nu weer alles goed met je is en dat alles goed is met de kleine! Het was inderdaad maar vies weer afgelopen week. Hier vandaag bij de VK geweest. Onze meid ligt in volkomen stuit. Over twee weken weer naar de VK, als ze dan nog niet gedraaid is dan word ik doorgestuurd naar de gyn. Ben benieuwd, hoop dat ze nog draait voor die tijd!
@L0nneke: Komende woensdag heb ik weer fysio. Zal bij mijn bekkentherapeut ook eens informeren naar de Belly Bandit. De docent van de zwangerschapsyoga vertelde over een rijstkorrel die je 3-4 vingers boven de binnenenkel moet plakken (daar zit een deukje in het bot), door de druk op dit punt zou het kindje zelf draaien. Volgens mij wordt dit onder meer toegepast in de Shiatsu. @jettje: Jeetje, heftig! Goed dat de verloskundige je heeft doorgestuurd. Gelukkig doet de kleine meid het goed. Pas ook goed op jezelf! Voor ons zwangeren helemaal niet erg dat de sneeuw weer verdwenen is......
@ Kovu: Ben eens benieuwd of jou bekkentherapeut het ook als iets 'goeds' ziet. Oeh interessant van die rijstkorrel, misschien wel het proberen waard!
Ik mag vrijdag naar bekkenfysio, heb vandaag gebeld. Kon vrijdag meteen al terecht.. dus dat ging vlot gelukkig..
Hey dames, Ik zit even met een dilemma. Ieder jaar vieren wij met een groep vrienden een soort 3de kerstdag. We gaan dan uiteten en het is altijd vreselijk gezellig. Nu heb ik voor dit jaar aangegeven dat ze niet teveel rekening met mij moesten houden aangezien ik niet zolang kan zitten enzo. We hebben dan wel in ons achterhoofd dat als ik een goede dag zou hebben en het is een leuk toegankelijk restaurant we wel even langs zouden gaan of zoiets. Nu willen ze dus naar stadsherberg de mol in Delft. Dit is een restaurant in middeleeuwse stijl. Er schijnen kippen vrij rond te lopen en het eten word op grote schalen op tafel gezet waar iedereen met zijn handen van eet. Nu lijkt me dat wel grappig om ooit eens te doen, maar voor nu lijkt me dat niet echt een geweldig plan. Het is volgens mij niet al te hygienisch en als ik de reviews lees is het eten ook niet al te best. Ik heb dus ook aangegeven dat als ze daar heen gaan ik me totaal terug trek omdat ik de gezondheid van mijn baby belangrijker vind. Sommige vinden dit wat overdreven en overbezorgd. En zeggen dat er totaal niks aan de hand is wat schadelijk zou kunnen zijn. Nu hebben onze vrienden alle nog geen kinderen en zijn daar ook helemaal niet mee bezig. Maar wat vinden jullie? Stel ik me aan en kan het geen kwaad of denken jullie er net zo over? Ik zal even een site met reviews erbij plaatsen. Stadsherberg de Mol in Delft - Weet waar je eet!
@Woppie: Super dat je al zo snel terecht kan! @manda: Jij voelt je er niet prettig bij, dus dan moet je het niet doen! Volg je gevoel. Ik heb even gespiekt op de internetpagina van de Stadsherberg. Lijkt me persoonlijk niet erg comfortabel zitten op de banken. Ook een goede reden om niet te gaan?
Manda, ik begrijp je wel hoor. Ik zou het ook niet fijn vinden. Als je niet een bord krijgt en iedereen eet met zijn handen uit dezelfde schalen, tja... toch kans op kruisbesmetting, etc.
@ Woppie: Fijn dat je zo snel terecht kunt! @ Manda: Tja, ik heb ook even gespiekt op die site. Ik zou het persoonlijk niet doen. Lijkt me niet echt comfortabel zitten en met dat eten op schalen en iedereen met zijn handen..niet echt hygienisch lijkt me! Maar goed, uiteindelijk moet jij doen waar JIJ je goed bij voelt! Ondanks wat anderen er van vinden..
@Manda, ik zou het persoonlijk ook niet doen. Er zijn in Delft leukere en comfortabele restaurants. @Lonneke, als je kleine meid in een stuit blijft liggen, wil je dan zo'n draaipoging doen? Mijn kleine man ligt ook nog in een stuit, en ben voor het geval dat het zo blijft beetje info aan het zoeken. Maar ik lees best veel slechte verhalen over het draaien van het kindje. Straks ga ik weer naar de gyn. voor controle, oa voor mijn placenta (heb 2 delen) Hoop dat verder weer alles goed is.
Goedemorgen meiden, Bedankt voor jullie reactie. Het was zeker even schikken. Ik ben heel blij dat de kleine het goed maakt. Manda@ Ik persoonlijk zou het niet doen. Ik zie dat je nu 33 weken en met kerst ben je natuurlijk rond de 36 weken. Ik ben er wel geweest toen ik zwanger was maar was toen een weekje of 13. Je zit er niet echt lekker. Het eten ging wel heb beter gegeten. Heb ook het merendeel niet gegeten. Je eet zeker met je handen, je krijgt wel een bord en het eten word op verschillen schalen opgediend. Als ze me nu mee zouden vragen zou ik nee zeggen. En jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Woppie* wat fijn dat je vrijdag al terecht kan. Hopelijk heb je er baad bij. Lonneke* vervelend dat ze nog niet gedraaid is. Maar ze kan nog draaien. T84* ik zag dus de stoeprand ook niet goed waardoor ik er net een misstap op maakte. Sterkte bij de gyn vandaag, hopelijk is alles goed. Misschien een rare vraag maar wat heeft het voor gevolgen ee 2 delige placenta? Mieden een hele fijne dag allemaal. Groetjesss Jetje
Ik ga er inderdaad voor kiezen om niet te gaan. Ik had dat gevoel gisteren al en ik krijg er gewoon geen beter gevoel over. Wat jullie ook zeggen de banken zijn voor mij gewoon niet te doen. En de hygiene zal ook niet al te geweldig zijn. Ik ga dit risico gewoon niet lopen. Bedankt dat jullie in ieder geval even met me mee hebben gedacht en eigenlijk mijn gevoel hebben bevestigd @Lonneke, Ik hoop inderdaad dat je kleine meisje nog goed gaat liggen. Maar moet je daar toestemming voor geven om je kindje te laten draaien? Ik zie dat ook bij jou je kleine man nog is stuit ligt T84. Succes vandaag bij de vk
@ T84: Gisteren wel al even met m'n man over gehad en ik ben ook beetje huiverig voor een draaipoging, mede door 'slechte' verhalen. Wil me als onze meid zo blijft liggen wel goed laten voorlichten voordat we een beslissing nemen over wel/geen draaipoging. Maar goed, wie weet draait ze nog en hoeven we ons nergens druk over te maken! Succes bij de gyn vandaag! @ Manda: Fijn dat je een keuze gemaakt hebt Zo ver ik weet kun je er voor kiezen om wel/geen draaipoging te laten doen (zolang de omstandigheden oké zijn, want in sommige gevallen wordt ook geen draaipoging gedaan)
@T84: Succes bij de controle! Mag je weer even spieken naar de kleine man? @manda: Graag gedaan! Hier een gevulde ochtend achter de rug en nog een drukke middag en avond voor de boeg. Vanmorgen plafondpanelen bij moeten halen voor de zolder. Het voelde een beetje brutaal om te vragen of ze voor deze (na)bestelling nog iets met de prijs konden doen. Op de vorige bestelling hadden we namelijk 20% korting gekregen. Achteraf wel blij dat ik het gevraagd heb, want het scheelde toch ruim 90 euro op het eindbedrag. Nu bezig met het avondeten en in de namiddag naar de verjaardag van mijn nichtje. Nils ligt inmiddels al weer te kletsen in bed, de kleine kletsmajoor! Dit alles terwijl ik eigenlijk graag even zou liggen, want mijn bekken is 'gaar'.
@ Lonneke, ligt jouw kindje ook in stuit? Hier ook. Ons meisje ligt in onvolkomen stuit (billetjes onder, benen gestrekt langs het hoofd). We denken dat ze niet meer draait. Op zich nu nog een week of 4 om goed te gaan liggen, en de meeste baby's draaien nog goed. Slechts 3% blijft in stuit liggen. Dus blijf hopen! We denken dat ons kindje niet meer kan draaien, omdat ik te weinig vruchtwater heb. En dan is draaien heel erg moeilijk. Ook een versie is dan vaak niet succesvol. Toch hoop ik dat ze nog draait.
Baaldag. Zit tegen migraine aan. Heb fysio verzet, zodat ik vanmiddag tegelijk met Nils kan gaan slapen. *gaap* Straks wel nog even online radiatoren bestellen. Gelukkig weten we al wat we moeten hebben, dus daar ben ik snel klaar mee!