Wij starten eind september met onze 1e IVF poging. Na eerst zelf proberen, 6 iui's en inmiddels 5 jaar verder. Ik zou graag ervaringen delen met degenen die ook gaan starten of al begonnen zijn aan een IVF traject.
Hoi Ava1: jullie zijn ook lang bezig...zijn jullie ook onverklaard onvruchtbaar? Of is er een reden bij jullie gevonden.. Hopelijk wordt jullie geduld beloond en dat je met de eerste poging zwanger wordt.
Hoi Ava, ik klets graag mee... wij gaan eind september hopelijk ook starten met onze eerste IVF poging. We hebben er een vergelijkbaar traject opzitten van zelf proberen, onderzoeken, weer zelf proberen, 6 IUI's en inmiddels 3,5 jaar verder. Wij zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar... 17 augustus hebben we intake gehad voor IVF en 21 september hebben we een vervolggesprek staan waarin het behandelplan besproken wordt. Ik hoop daarna snel te mogen starten, want vind het wachten nu alweer lang duren... wanneer gaan jullie starten? @ Flower: jij hebt de eerste poging er al op zitten, hoe heb je dat ervaren? Ik lees in je handtekening dat ze bij jullie nu wel een probleem hebben geconstateerd? Hopelijk dat ICSI voor jullie uitkomst biedt en zorgt voor een zwangerschap!
Jolanda: het viel mij gelukkig allemaal mee: van spuiten van Decapeptyl t/m de punctie zelf..ik had horrorverhalen gelezen over de punctie en ging met trillende benen naar het zh maar het viel mee! Kreeg een soort morfine injectie en werd er een beetje suf en draaierig van en tijdens de punctie kletste ik gewoon met de gyn over alles en nog wat...dus niet stressen: dokter vertrouwen en je lichaam ontspannen helpt enorm. Ja zijn hebben aanhechtingsproblemen eicel en zaad geconstateerd. Zaadjes willen zich niet indringen in de eicel..ze weten niet waarom het zo is want de zaadjes zijn gewoon goed en de eicellen ook..de enige mogelijke oplossing is dan icsi...ik hoop ook dat ik van de eerste icsi zwanger word...jullie zijn even lang bezig als wij..hopelijk wordt jij en Ava gewoon heel snel zwanger...mag ik je misschien vragen hoe oud je bent? En bij welk zh je loopt?
Ik hoor inderdaad verschillende verhalen over de punctie. Het spuiten ben ik al gewend vanuit de IUI, dus daar heb ik geen spanning voor. Tijdens de intake hebben ze een echo gemaakt waarbij ze constateerde dat mijn eierstokken mooi dichtbij liggen, wat voordelig zou zijn bij de punctie. Ook zei ze dat de HSG pijnlijker is dan de punctie... Ik ben net 31 jaar geworden en we lopen bij het umc utrecht. En jij (als ik vragen mag)? Hopelijk inderdaad snel zwanger van de eerste poging!
@ Flower: wij ook onverklaarbaar. Eerst een tijd zelf geprobeerd, daarna een afspraak gemaakt met gyn, 6 IUI's en tussendoor een HSg onderzoek gehad, wat erg tegenviel en zie daardoor ook erg op tegen de punctie. Ik ben 34 en stopte met de pil op mijn 29e. Wij gaan de ivf poging doen bij het VUmc. Een verkort lang traject. @ Jolanda: Wij hebben ook de intake en een gesprek over het behandelplan gehad. Het is nu wachten op mijn eerstvolgende menstruatie, dan moet ik de 1e dag bellen voor de uitgangsecho. We mochten na het laatste gesprek meteen beginnen met de IVF poging, maar omdat we zijn verhuisd en een verbouwing hebben gehad zitten hier een aantal maanden tussen, dit was verder geen probleem. Ik ben benieuwd of je een kort of lang traject krijgt of net zoals ik een verkort lang traject. Ik wens jullie ook veel succes met de eerste IVF en met de ICSI poging, hopelijk met een positief resultaat!
Hoi ava, wij zijn ook net begonnen met ivf na 4 mislukte iui behandelingen. Bij ons hebben ze geen oorzaak gevonden waardoor we niet zwanger worden. Ik ben 32 en we hebben de ivf behandeling in het UMC Utrecht. Ben al 3 weken decapeptyl aan het prikken en nu 1 week ook gonal f erbij, weinig bijwerkingen af en toe hoofdpijn en een wat gespannen buik. Ben benieuwd naar mijn eerste fm. Wel bang voor de punctie, heb ook een hsg gehad en die vond ik erg 'onaangenaam'
Hallo dames, Ik ben 23 jaar en ik loop in het Diakonesse ziekenhuis in Utrecht, als ik het goed heb begrepen word de IVF/ICSI behandeling in het UMC Utrecht gedaan. Ik heb ook te horen gekregen dat ik alleen via icsi zwanger kan raken, mijn vriend heeft te weinig zaadcellen. Ik wil eerst nog wat afvallen, en heb in december weer een afspraak bij de gyn en hoop dan snel te mogen beginnen. Tegen die tijd blijf ik hopen op een wonder, maar als ik de gyn moet geloven zal dat wonder vast niet gebeuren. Wat spannend voor jullie, ik hoop dat jullie voor het nieuwe jaar zwanger zijn !
Welkom olivi en chann! Hier inmiddels al ruim een week aan het spuiten met Gonal-f. Na het gesprek op 21-9 waarin het behandelplan werd uitgelegd werd ik woensdags ongesteld en ben ik donderdag begonnen met spuiten. Vanaf maandag spuit ik daar Cetrotide bij. In het weekend was ik misselijk, hoofdpijn en had diarree. Inmiddels is dat weer weg, alleen af en toe hoofdpijn en pijn links en rechts onderin mijn buik. Vanochtend de 3e fm. Links is niets te zien helaas. Rechts heb ik 5 follikels. Hopelijk doen deze allemaal mee. Vandaag krijg ik te horen wanneer de punctie is... Flower en Ava: hoe is het met jullie?
Hey Jolanda wij lopen ongeveer gelijk op, ik had 11 follikels en bijna alles rechts, links had minimaal gereageerd. Waarschijnlijk woensdag de punctie. Hoeveel gonal f moet jij spuiten dan? Ik zit nog vrij laag met 112,5 maar ik zit al ruim 3 weken aan de decapeptyl en die gaat me steeds meer tegen staan brand echt die injectie en naald is dik.
Vanochtend fm3 gehad: links was wel in beeld te krijgen, maar zoals voorspeld groeit daar niks. Rechts had ik nu 2 van 17 mm, 1 van 16 mm, 1 van 15 mm en 1 van 12 mm. Ze gaat vanmiddag overleggen en dan hoor ik straks dus of ik zondag of maandag de punctie heb, zij verwacht maandag. @ Olivi, dan lopen we inderdaad aardig gelijk. 11 follikels is wel een mooi aantal toch? Ik ben niet bekend met decapeptyl. Ik spuit 150 ie Gonal-F en Cetrotide ter voorkoming van een natuurlijke eisprong. Deze beide gaan op zich prima, buik begint wel al wat 'verzadigd' te raken...
spannend hoor, waar naar kijken ze welk soort injecties je mee krijgt? Ik zie zoveel soorten voorbij komen. Ik zit het meest op tegen de injecties, het idee dat je in je zelf moet prikken en dat het pijn doet. Ook lijkt mij de punctie best eng .. Bij mij deed de inwendige echo al zeer, helemaal toen ze naar me eierstokken ging kijken! Mijn vriend ze hand deed het daarna ook even niet meer Hopelijk hebben jullie veel eitjes verzameld, en kunnen ze allemaal gebruikt worden!
Het ziekenhuis doet vaak, zeker de eerste keer, haar eigen standaard protocol voor wat betreft de soorten hormonen/injecties. Ik had wat voorwerk gedaan en heb zelf suggesties gedaan, die het ziekenhuis heeft gevolgd. Daardoor kreeg ik neusspray in plaats van injecties (naaldenangst). Ik heb overigens zelf verdovingszalf gehaald voor de overige injecties, en daar nooit iets van gevoeld .
Vanochtend toch nog een echo gehad. 3 grote follikels van 19-20 mm en 2 kleinere. Vanavond Pregnyl en maandag de punctie. Ik vind het super spannend...
Hi dames, Ik zou ook graag mee willen kletsen! Ik ben suikerspin en ook al enige tijd bezig zoals je kunt zien. Enige tijd geleden heb ik wat pauze genomen van de website omdat het me toch wat te zwaar werd. Zit vanaf 1 september ook in het IVF traject. Heb hiervoor vier keer IUI gehad zonder resultaat. 15 september ben ik gestart met decapeptyl en vanaf afgelopen donderdag in combinatie met GonalF. 8 oktober 2e echo en in de week van 14 oktober waarschijnlijk de punctie. SPANNEND!!! Ik probeer zo vaak mogelijk te reageren en mee te lezen. Alleen krijg ik de zenuwen als ik er teveel mee bezig ben. Dus zo nu en dan zal ik reageren.
Jolanda spannend morgen al de punctie heel veel sterkte! Suikerspin welkom, snap wat jij zegt ik reageer zelf ook niet heel vaak op het forum maar vind het wel fijn om de ervaringen van anderen te lezen. Welk ziekenhuis zitten jullie? Trek jij die decapeptyl een beetje? Ik vind die prikken echt pijnlijk. Ik heb morgen nog een echo en waarschijnlijk woensdag de punctie.
Hi Olivi, In het begin deed het prikken niet pijn. Ook omdat ik de GonalF al gewend ben te prikken maar na een week had ik er wel last van. Heb toen ook aangegeven dat het prikken zeer doet bij de fertiliteitsarts. Die zei tegen me dat de m'n huid wat gevoelig kan zijn door het vele prikken. Ik loop bij het Lucas Andreas ziekenhuis in Amsterdam. Zij werken samen met Vumc. De punctie zal plaats vinden in het Lucas en de rest van het proces in het Vumc. Alvast suc6 morgen en woensdag! Ik ben donderdag aan de beurt voor 2e echo
Ik heb gisteren de punctie gehad. Het is me echt meegevallen, de verdoving was zo gezet en het aanprikken heeft totaal nog geen 2 minuutjes geduurd. Dit is bij een aantal follikels wel wat pijnlijk, maar goed te doen. En ze hebben 6 eicellen gevonden! Ik ben superblij! Een 100% score (er bleken toch 6 follikels te zitten rechts)! Het zaad was ook goed, dus nu maar hopen dat er mooie embryo's tot ontwikkeling komen... donderdagochtend horen we hier meer over, en als het goed is hebben we donderdagmiddag de terugplaatsing. Gisteren ook weinig napijn gehad, vandaag weer aan het werk gegaan. @ olivi: en heb je morgen punctie? Veel succes alvast en hopelijk levert het mooie eicellen op!