Nog acht nachtjes slapen en dan... (foto kittens)

Discussie in 'De lounge' gestart door missmamsie, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

als ik de mijne niet had gehaald had ze buiten gestaan en 6 weken is nu mijn ervaring redden het ook echt wel prima
    ze zat niet meer bij mama melk
    en hier krijg ze nog elke dag kitten melk en vlees en brokken is er de hele dag
    ze krijgt genoeg aandacht en ze is helemaal zindelijk
    ze hoeven niet altijd pas met 12 weken weg ze gaan bijna overal tussen de 6 en 8 weken weg

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Tussen de 6 en 8 weken is echt veel te vroeg. Dan heeft een kitten zijn of haar mama nog hard nodig om van alles van te leren.
    Maar ik vind het niet echt vergelijkbaar met een baby hoor. als je gewoon een gezonde kitten hebt moet hij of zijn even wennen maar heb er nog nooit wakker van gelegen. Alleen onze pita was net een baby. 8 weken en zo ziek dat de dierenarts niet verwachtte dat ze het ging halen. gelukkig met een berg goeie zorgen is ze inmiddels alweer 5 jaar.
    Veel plezier met je diertjes.

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Dan hoef ik mij iig niet op voorhand al druk te maken, want de jongste is 13 weken als we hem halen en de oudste (een katje bij dezelfde mensen vandaan maar uit een ander nest) is vier weken ouder. Dus wat leeftijd betreft zit het wel goed.
    En we halen ze om 13.00u op, dus dan kan ik het inderdaad nog heel goed in de gaten houden allemaal:)
    Ik heb er met de dag nòg meer zin in:D

4. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

uhm sorry maar onze kittens gaan iedere keer met 8 weken weg en dan redden ze het prima, zijn ze al moeder af..
    6 weken is best vroeg maar als de situatie er naar is dan is dat zo.. ik heb hier 2 katten lopen die ik met 6 weken opgehaald heb omdat ze zaten te zweten in een schuur zonder moeder voedsel of vocht.. dus ja dan mogen ze echt wel met 6 weken weg en je wil nie weten hoe groot ze nu zijn..

Met 12 weken is wel extreem lang hoor.. maar goed ieder een eigen keus maar goed ik laat mijn kittens met 8 weken op halen en dat gaat erg goed..

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik haal van de week de 2e op bij een lid van hier
    en die doet het nu ook super
    heb elke dag contact en die is 8 weken oud:)
    maak me niet eens druk alles gaat goed weet het zeker;)

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Het is dat het bij raskatten verplicht is ze als fokster met 12 a 13 weken pas te verkopen, nadat alle inentingen geweest zijn en daarom vind ik het prima. Maar ik weet dat het vrijwel altijd goed gaat als HTK-katjes eerder gaan...:)

Deel Deze Pagina