Zwanger en roken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Felicia1986, Jan 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

Jan 16, 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    Zijn er nog meer mensen die zwanger zijn en roken?
    Het lukt mij niet om te stoppen Terwijl ik weet hoe slecht het is

2. Niet meer actief

Dat het niet lukt zit tussen je oren.
    Dat d8 ik eerst ook, maar ging me makkelijker af dan ik dacht.

3. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

Jan 16, 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    Ben jij gelijk gestopt met roken Toen je wist dat je zwanger was?

4. Niet meer actief

Nee dat niet, ben ik ook heel eerlijk in.
    Ben ook iets meer dan een maand pas gestopt, maar doe het nu niet alleen omdat ik zwanger ben, wil ook voorgoed stoppen.

5. nijntje39

nijntje39 Actief lid

Nov 25, 2007
    167
    0
    0
    Ik ben gestopt van zodra ik het wist. Ik geef toe, de eerste week nipte ik wel nog eens van mijn man zijn sigaret, maar had zelf voorgenomen geen pakje meer te kopen. Als je weet hoe slecht het is , en het nu een ideaal moment is om te stoppen dan lukt het wel. De laatste weken heb ik geen sigaret meer aangeraakt en eigenlijk mis ik die nicotine ook niet. Wel het gedacht, af en toe de zin, zoals na het eten, maar als ik nu rook ruik wordt ik al misselijk. Dus , echt je voornemen geen paktje meer te kopen. en rustig aan uit te bollen. Weet: meer dan 3 sigaretten per dag zijn schadelijk voor je kindje, dat helpt misschien!

6. Niet meer actief

1 Peukje is al schadelijk genoeg.
    Ik heb er niet echt moeite mee gehad om te stoppen, soms wel trek in een sigaretje gehad idd, maar nu niet meer.

Als je eens ziet hoe fitter je ervan word, heb nu meer energie, kan veel beter trappen lopen (woon in een flat) want eerst lag me tong al op me schoenen en was nog niet eens 4 trappen verder.

Voel me ook veel beter zonder sigaret.
    En ze zeggen dat stoppen tijdens de zwangerschap makkelijker gaat, en ik vind dat dat waar is.

Er zijn ook genoeg meiden die gewoon door roken hoor, moet iedereen ook zelf weten, ga ik echt niet over oordelen.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ohjee...daar gaan we weer.....

Weet wat je je op je nek haalt met zo'n topic!

Heel veel succes met stoppen met roken. Stivoro kan je misschien helpen.
    Denk om de gezondheid van je kleintje.

Elmo

8. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Toen ik en me vriend zeker wisten dat we er voor gingen, ben ik gestopt met roken. Gewoon in 1x en dat werkte. Een maand erna was ik zwanger en ik had er geen trek in of heimwee ernaar. Nu word ik misselijk van de geur hahaha

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik rook ook gewoon nou ja gewoon dat niet ben wel heel veel geminderd maar stoppen kan ik gewoon niet of het nou iets psychisch is of niet het lukt me gewoon niet, heb me er lang schuldig over gevoelt maar ja ik ga mezelf niet meer lopen stressen erover rook wel veel minder maar ja soms heb ik gewoon die sigaret nodig

ben trouwens zwanger van nummer 5 :)

succes en als je wilt stoppen en je kan het zou ik zeggen ga ervoor

groetjes nathalie ;)

10. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Ik ben al vanaf 18 december gestopt en ben heel blij mee, heb af en toe trek in nadat ik koffie heb gedronken, maar gelukkig drink ik maar 3 koffie per smorgens, meer niet ;) En verder kan ik wel zonder, vind ik fijner! Me vriend rookt nog steeds en ik vind zo stinken hoor! Nu ruik je meer lekker aan jezelf als je gestopt bent! Dat meen ik echt hoor :)

11. Niet meer actief

Ik ben ook in een keer gestopt met roken, heb ergens gelezen dat dat dan weer slecht is voor de baby omdat je dan stress krijgt.
    Maar heb helemaal geen stress gehad hoor, of iig erg weinig van gemerkt.

En wil niemand beledigen hoor, echt niet, moet iedereen ook zelf weten of ie door rookt of niet ;)
    Bedoel, ik ben ook pas iets meer dan een maand gestopt, omdat ik d8 dat ik het niet kon, maar bij mij zat het gewoon tussen me oren.

En we besparen ook nog eens geld dat ik eerst uit gaf aan sigaretten en shag ;)

12. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Ja idd, als iemand rookt en zwanger is moeten ze toch zelf weten idd :) Daar maak ik er geen drama over want ik heb zelfs ook gerookt, ligt aan jezelf :)

Ja stressen is ook niet goed voor baby idd, maar ik heb zelfs ook niet last van....... me vriend is nog steeds verbaasd dat ik nog zonder kan!

13. Niet meer actief

Haha ja mijne ook.
    Rookte eerst echt als een schoorsteen, tijdens zwangerschap wel minder.
    Maar kon zo voor stoomboot spelen toen ik niet zwanger was, haha.

14. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Ik ben meteen gestopt toen ik het wist. De gedachte dat mijn kindje door mij minder zuurstof binnen krijgt bij elke hijs die ik neem deed me toch wel stoppen.

15. Karola

Karola Bekend lid

Nov 22, 2005
    531
    1
    0
    Het heeft mij echt heel veel moeite gekost om te stoppen en het lukste maar niet,zit echt tussen je oren :(
    Mijn laatste redmiddel was acupunctuur,en jahoor het is mij gelukt!
    Het geeft je dat laatste steuntje in de rug,maakt je net ff iets sterker.
    Ik moet er nog steeds zelf moeite voor doen als ik het moeilijk heb,maar het is niet zo erg dat de zenuwen door mijn lijf gieren en dat had ik daarvoor wel.

Wat echt voor jezelf heel prettig is dat je geen schuldgevoel hebt en ik geniet pas echt van mijn zwangerschap sinds ik volledig gestopt ben.
    Als je het echt graag wilt kan je het!

16. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Het gaat om WILLEN idd ;)

17. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Maar willen en kunnen zijn nog altijd 2 verschillenden dingen. Ik kan me geen enkele aanstaande moeder voorstellen die niet zou WILLEN stoppen voor de gezondheid van haar eigen kindje, maar dat ook daadwerkelijk kunnen lijkt me lastig hoor. Tis natuurlijk een verslaving en een verslaving zit volgens mij niet geheel tussen je oren, je lichaam vraagt er gewoon om. De een staat dan volgens mij wat sterker in haar schoenen dan de andere maar ik geloof niet dat diegene die het echt niet kunnen laten daar heel simpel over denken. Vind het feit dat een heleboel dan iig proberen te minderen al heel knap. Lijkt mij iig lastig zo'n verslaving..

Liefs Jessy

18. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Tja ik vind dit altijd wel een lastig onderwerp

Ik ben begin 2007 gestopt...en uiteindelijk weer begonnen, volgens mij half 2007 ongeveer (de reden om weer te beginnen was dat ik niet genoeg gemotiveerd was om niet te roken, gezelligheid boven gezondheid...zoiets ;)). Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik direct weer gestopt.

Ik vind het sinds ik gestopt ben stinken en denk dat ik nu ook heel misselijk zou worden van een sigaret, maar toch blijft de zin in een sigaret soms de kop opsteken...ik zeg dus ook niet dat ik nooit meer zal roken, maar in elk geval niet zolang ik zwanger ben!

Mijn mening is dat een zwanger vrouw niet moet roken, en ik ben ook van mening dat iedereen kan stoppen op elk moment. Als je er maar volledig achterstaat. Zolang je ook maar een beetje twijfelt aan jezelf zal t je niet lukken omdat je jezelf ruimte voor excuses geeft waarom t niet zou lukken. Ik vind het dan ook echt niet uitzien als ik een zwangere vrouw aan een sigarte zie hijssen.
    Maar let wel, dit is mijn mening...ieder zijn mening natuurlijk ;)

19. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Klopt, zwangere vrouwen met sigaretten vind ik eigenlijk ook niks, daarom ben ik gestopt ook voor gezondheid :)

20. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik had het geluk dat ik vrij snel nadat ik zwanger raakte erg misselijk werd van sigaretten. Toen ik achterkwanm dat ik zwanger was, was ik direct gestopt maar dat was moeilijker dan ik van te voren dacht. Maar gelukkig werd ik snel zo misselijk dat alleen de gedachte aan sigaret mij deed kokhalzen. Nu ben ik niet meer misselijk en heel af en toe krijg ik ineens een behoefte om te roken. En als ik niet zwanger zou zijn, zou het zomaar kunnen dat ik mij toe zou geven aan die behoefte, maar zwangerschap zorgt bij mij ervoor dat de knop om is. Ik zal niet zeggen dat ik nooit en nooit meer zal roken, ik hoop het niet, maar dat weet je nooit. Maar ik kan wel met 100 % zekerheid zeggen dat zolang ik zwanger ben, nooit een sigaret zal aanraken.

Succes!

Share This Page