Ik weet niet of het hier goed staat dus hoop op het beste, anders sorry N.a.v. een positieve zwangerschapstest op 25-8 en nog een op 26-8 (ik kon het gewoon niet geloven dus had een 2e test nodig ) had ik een afspraak gemaakt bij de huisarts om erachter te komen hoe ver ik was etc. Als ik namelijk van de 1e dag na mijn laatste ongesteldheid moet uit gaan zit ik al op 2 maanden, 1 week en (per vandaag) 3 dagen terwijl de testen 3 a 4 weken terug nog negatief waren. Dit lijkt me dus stug? Daarnaast gaf de clear blue test op 26-8 1 - 2 weken aan. Vanochtend dus ervoor gezorgd dat ik een goede volle blaas had en vol vreugde ging ik naar de huisarts. Wordt ik na het beantwoorden van enkele vragen weer naar huis gestuurd want meneer had geen tijd voor een echo :x... er kon ook nog geen felicitatie vanaf... Wel gaf hij aan dat ik wel van die 2 maanden, 1 week en 3 dagen uit mag gaan gezien mijn cyclus altijd keurig op tijd is, m.u.v. de afgelopen 2 die gewoon volledig uitgebleven zijn. Ik weet dus nog altijd niet zeker hoe ver ik nou ben en wanneer ik uitgerekend ben en kan wederom een ruime week gaan wachten op een nieuwe afspraak... Eenmaal thuis was ik goed boos en ook vol in tranen.. fijn die hormonen... Ik moest het gewoon even van me af schrijven want zit er nog steeds mee.. Iemand een idee hoe ik moet tellen zodat ik toch een idee heb hoe lang ik zwanger ben? Moet ik van de clearblue test uit gaan en dus gewoon alleen van de laatste cyclus uit gaan of zijn die niet zo betrouwbaar als dat ik denk en moet ik toch de 2 cycl. rekenen die uitgebleven zijn? (sorry voor mijn onzekerheid enzo, eerste zwangerschap dus ben ontzettend nieuwsgierig en benieuwd enzo )
Lastig vind ik dit ... De testen waren bij mij ookonduidelijk,,, De ene keer dit de andere Kee dat en heb bewust niet die met de weken genomen ...
Hè wat een vervelende man!! Ik denk dat je geen 2maanden zwanger bent aangezien je zegt dat de testen toen negatief waren en de cb 1-2 aangaf. Denk dat je nu op 4wk en een paar daagjes zit. Vanuit hier een DIKKE PROFICIAT!!!
@Melanie, thanks voor de uitleg, dat dacht ik zelf dus ook al. Zal uiteraard dan nog bevestigd moeten worden maar meerdere meningen zijn altijd beter dan een lijkt me En bedankt voor de felicitatie . Daar ging het me bij de huisarts natuurlijk niet helemaal om maar alles bij een vond ik het maar vervelend haha. @Rinnie, ja goede vraag! Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog helemaal niet wist dat ik al een verloskundige mocht zoeken Ik heb vandaag eentje gebeld maar die zat blijkbaar te ver weg dus ik ga morgen weer verder op zoek.
Allereerst van harte gefeliciteerd! Vaak is het inderdaad zo, dat als je niet zeker weet hoe lang je bent, de verloskundige dan vroegtijdig een echo'tje kan maken om te kijken hoe veer je ongeveer bent. Gewoon even uitleggen dus! Succes!
Ik zou nu toch even uitgaan van die 1-2 weken die de CB aangeeft, en dan ben je dus 3-4 weken. Goed dat je huisarts geen echo heeft gedaan, want er zou nog niets te zien zijn geweest dan, op verdikt baarmoederslijmvlies na. Het is ook handiger om hiervoor een VK te bellen trouwens, en die kunnen dan rond een week f 6-7 (nog 2-3 weken vanaf nu dus), een eerste echo plannen om een eerste termijnbepaling te doen. Jouw laatste menstruatie is in ieder geval, zeker met die uitkomst van de CB, helemaal geen goed uitgangspunt om je zwangerschapsduur te bepalen.
Hier ook nog lekker onduidelijkheid. Ik had op 6-7 mijn eerste dag laatste menstruatie. 4 weken later, op 3-8 was de test negatief. Op 11-8 (dus dag 37) was de test positief, maar nog redelijk licht. Als ik van mijn cyclus uit zou gaan, zou ik nu bijna 8 weken zijn. Maar dat geloofde ik al niet vanwege die negatieve test. Gister bij de vk geweest, en met een inwendige echo was een hartje te zien. Maar niet echt een duidelijke knipper en ook nog zo klein, dat het vruchtje niet goed op te meten was. Dus ook nog steeds geen echte termijn. Waarschijnlijk zitten we nu op goed 6 weken, maar echt duidelijkheid krijgen we pas met de echo over 4 weekjes. Dus een vroege echo hoeft niet altijd duidelijkheid te geven, hoor! Met een week of 7/8 zou het wel duidelijk zichtbaar en meetbaar moeten zijn. Succes meid, en ik weet hoe je je voelt!
Ok dus het zou gewoon het beste zijn om de HA helemaal buiten beschouwing te laten en direct naar de VK gaan en dan het liefste over 2 a 3 weken? Ik heb even de berekening gedaan over een normale cyclus bij mij als mijn eerste menstruatie wel door was gekomen en zou dan op 1-5-2013 precies uitgerekend zijn en nu op 5 weken en 1 dag zitten volgens Wanneer ben ik uitgerekend? Calculator aangeboden door Bellyfashion - Positiekleding - BellyFashion.nl Als ik dan dus een afspraak over 2 a 3 weken maak bij een VK zou ik het echt zeker weten als ik het zo begrijp?
Maak een afspraak bij je verloskundige voor een echo. Dan weet je het zeker, en meteen (als alles goed gaat) een leuk moment om naar je kindje te kijken. Als Je een goede verloskundige hebt zal Je die wel een echo geven, aangezien dit ook Alleen maar meer spanning met zich meeneemt. Huisartsen zijn altijd een beetje voorzichtig met het feliciteren Van een aanstaande moeder, zowel ook mijn huisarts. Na 12 weken ben je de kritieke fase voorbij en krijg Je de leuke reacties over je heen!! Dat heeft ook wel weet wat. Succes! En gewoon doen hoor, dan weet je het zeker en kunnen Ze gelijk vaststellen hoe ver je bent!
Ikzou gewoon de verloskundige bellen, even je probleem uitleggen. Dat je niet weet hoever je bent. En dan zal de verloskundige wel bepalen of je nu moet komen, of over 2-3 weken. Ennuhhh ..... Laat die huisarts lekker stikken.
Bedankt voor alle lieve reacties en het meedenken dames, doet me echt goed! Dank jullie! Edit: Zo net even google erbij gepakt en een verloskundige gebeld na heel wat zoekwerk. Ik mocht gewoon voor het ziekenhuis kiezen wat ik graag wilde en niks was een probleem. Afspraak gemaakt voor 11-9 en ik krijg dan inderdaad direct een echo zodat we alles duidelijk hebben. Ik ben blij
Wat een botte *** die huisarts! Fijn dat je nu een afspraak hebt staan met dus een datum om naar toe te leven. Maar ga er van uit dat je nu dus die 5weken heen bent ipv al een ruime 2maanden. Want het is zo'n enorme tegenvaller als je bijna een maand teruggezet wordt. En als je dan een maand verder heen bent is dat een aangename verassing. Dan ben je namelijk bijna door die 12weken heen en anders moet je nog meer dan een maand terwijl je dacht die drie maanden te hebben gehaald. En natuurlijk een dikke gefeliciteerd!!!