Is dit wel normaal? Qua gewicht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chila, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chila

chila Niet meer actief

Hallo dames,

Eens even een vraagje. Ik ben morgen 23 weken zwanger maar maak me een beetje ongerust over m'n gewicht. Ik heb een heel klein buikje en als vreemden me zien lopen zullen ze denken die is gewoon dik. Toen ik een maand of twee geleden op de weegschaal ging staan was ik bijna 6 kilo afgevallen. Ik was toen de beginperiode ook erg veel misselijk en kon amper wat eten dus dat was wel redelijk logisch. Maar nu stond ik van de week op de weegschaal en ik ben niks aangekomen! Nog geen kilo. Ik voel ons meisje wel schoppen enz. Dus daar ben ik niet bang voor maar is dit wel normaal?

Groetjes Chila

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja hoor, had ik bij de zwangerscha van Thirza ook, en die woog 4330 bij de geboorte... :D
    Ik kwam het laatste trimester nog behoorlijk aan, zat uiteindelijk 10 kilo boven startgewicht, dus dat trok wel weer bij en na de bevalling zat ik direct weer op mijn startgewicht.

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ben in het begin ook 10 kilo afgevallen. Nu is er tot nu toe nog maar 5 kilo bijgekomen. Ook pas de laatste paar weken. Met ukkie gaat het heel goed.

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Is helemaal niet erg hoor! Wees er maar blij om ;)

5. chila

chila Niet meer actief

Nou gelukkig maar dan! Was wel een beetje ongerust, al is de kleine wel flink druk in me buik.

Maar ik wil zo graag zo'n mooi rond zwangerschapsbuikje :p

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik was bij mijn dochter ook nog niks aangekomen met 23 weken en zat nog in de min kwa kilo's.
    Mijn buikje was ook heel klein en dat bleef zo tot week 32.
    Mijn dochter deed het prima en er werd een hele gezonde dame geboren met 41+4. :D

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Mijn buik begint nu echt te groeien en ik merk heeeeel langzaam dat dat iets met mijn gewicht doet. Ik ben nu, ja ja, een pondje aangekomen!
    Ik was denk ik 3 kilo afgevallen in het begin... Komt wel goed hoor!

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn zoon tot 20 wkn 6 kg afgevallen, daarna begonnen de kilo's weer terug te komen, eerst langzaam en tussen 28-36 wkn heel snel, zodat ik bij bevalling 14 kg boven mijn normale gewicht zat (dus 20 kg in 20 wkn aangekomen ;)).

Bij mijn dochter gewicht stabiel gebleven tot 22 wkn, daarna kwamen ook de kilo's, vooral ook weer tussen 28-36 wkn, binnen no time 20 kg zwaarder :). Bij haar ben ik na de 36 wkn weer afgevallen en uiteindelijk bij bevalling ook weer 14 kg boven mijn normale gewicht.

Beide kinderen groot (4355 gram en 4520 gram) en ik 10 dgn na bevalling weer op oude gewicht.

We zullen zien wat er dit keer gebeurd! Momenteel staat de teller op -3 kg.

9. chila

chila Niet meer actief

Nou gelukkig, dan hoef ik me geen zorgen te maken :D

10. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Bij mijn eerste zwangerschap (2ling) ben ik in totaal maar 4kg aangekomen!
    En de mannen waren samen al dat gewicht (zijn geboren met 32 weken)
    Het is helemaal niet erg als je niet aankomt als je kindje maar groeit!

11. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik ben in het begin 15 kilo afgevallen nu ben ik intotaal 2 kilo afgevallen...

Deel Deze Pagina