Hallo dames, Mischien een gekke vraag, Maar wanneer is een baby te groot voor de maxi cosi? Mijn dochtertje is bijna 6 maanden ik heb het idee dat ze te groot aan het worden is voor de maxi cosi. Ze is een lange dame. Met haar beentjes steekt ze al over de rand van de mc. met haar hoofdje komt ze net niet over de rand heen. Is ze al te groot of kan dit nog? Een autostoeltje kan denk ik nog niet want ze kan nog niet stabiel recht op zitten. Zijn er speciale autostoeltjes die je in een lig stand kan doen zoals een kinderwagen? groetjes
Euh, weet niet hoe lang en zwaar je dochter is, maar lijkt me sterk dat ze nu al niet meer in de maxicosi zou passen hoor! Weet ook niet welke maxicosi je hebt, maar het schijnt dat de rugleuning van de Citi lager is dan die van de cabriofix.. Kinderen kunnen er in tot ze het max gewicht hebben (13kg in de meeste gevallen), of tot ze er met het hoofdje uit groeien. Heb je de verkleiner er al wel uitgehaald enzo? Scheelt natuurlijk ook een heel stuk!
Mijn zoontje is 13 maanden en die zit ook nog in de mc, dus het lijkt me stug dat jouw dochter niet meer erin past. Zolang ze niet met haar hoofdje boven de mc uitsteekt kan ze nog prima in de mc.
ja ik heb de verkleiner er al uit. ze is kwa groei boven het gemiddelde ze draagt nu kleding maat 74! volgende week weer naar het cb dan wordt ze gemeten voor 6 weken terug was ze 67 cm lang.
Mijn meisje is 14 maanden en was begin mei 76 cm. Ze zal nu rond de 80 cm zijn (als het niet meer is) en zij heeft nog ruimte bij de maxi cosi. Dat de beentje uit steken is niet erg. Het gaat om het hoofd. Het hoofd mag tot bovenkant oor, ongeveer ooghoogte, er boven uit steken. Ik zou je kindje dus nog een paar maandjes in de maxi cosi laten. Hun nekjes zijn nog zo zwak.
inderdaaad ja, daarom vondt ik het ook niet zo fijn als ze te groot er voor zou zijn. ze komt nog niet over de rand heen dus dan hoop ik dat ik het nog ff een paar maandjes kan uitstellen. Dank jullie voor de reacties!
Mijn meisje is 14 maand, 81 cm en 11,5 kilo en zit in maat 86 en ging tot deze week nog gewoon soms in de mc, in de ene atuto hadden wel al een kinderstoel en nu dus 1 erbij omdat haar hoofd er boven uit kwam, maar vandaag stond de MC binnen en was ze erin gekropen om tv te kijken dus schijnbaar vind ze het nog lekker zitten TS met een maand of 12 gaan de meeste kindjes over, eerder is eigenlijk niet nodig
mijn meisje is er ook met haar hoofdje boven uit gegroeit en ik heb nog wel de maxicosi pebbles, mensen vergeten dat kindjes ook een lange lichaam kunnen hebben waardoor het hoofdje sneller erboven uit steekt. Ik ben met dochter in de maxicosi nog eens navraag gaan doen bij de anwb en andere autostoelverkoop punten en allemaal zeggen ze het zelfde als mijn dochtertjes ka en cb arts. ze moet over want ze is te groot en dat is ook onveilig. ze was verledenweek al 76 cm lang en komt met haar kruintje boven de maxicosirand uit. ik ben niet voor niks advies gaan vragen,ik neem dus aan als alle partijen zeggen overstappen dan ook gewoon doen. ze is nu net 7,5 maand oud,ik heb het gelukkig nog wat langer kunnen rekken als bij haar grote broers die waren er al veel eerder uitgegroeid. met 67 cm paste ze nog wel makkelijk ze was toen net 3,5 maand. maar nu staan de cijfers omgekeerd en is die gewoon te klein,ik moest dus wel over,mijn meisje heeft de gemiddelde lengte van een meisje van 14 maanden en ik kan er niets aan veranderen ik heb op aanraden de narnia gekocht want die kan dus net als de maxicosi tegen de rijinrichting geplaatst worden dus ook veilig. ze weegt nu toch bijna 9 kilo dus dat scheelt ook nog eens,en zitten kan ze al vanaf 5 maanden en stevig ook. als je dochtertje nog niet met haar hoofdje boven de stoel uitkomt zou ik het niet doen,gewoon erin laten zitten tot het kruintje er net boven uit steekt. suc6.
Mijn meisje is net zo groot, draagt ook maat 74, maar wanneer ik haar in de maxi cosi zie, bibd ik haar juist nog zo'n klein guppie. Wat voor heb je?
Zeker nog in de maxicosi laten, daar past ze nog een hele poos in hoor. Zelfs mijn zoon van 17 maanden en plus minus 85 centimeter past er nog in!
Mijn oudste is met 9 maand overgegaan. Toen was hij ruim 11 kilo en 75 cm.. En dan was het een breedte probleem. Hij kon zijn schouders er niet meer beide in krijgen. En scheef erin leek ons niet zo veilig.. En hij heeft in verhouding een lange romp, maar kon er nog prima in qua lengte. Ik kan het me dus ook bijna niet voorstellen dat het niet nog een maand of wat te rekken is..
Hier ook een meid met brede schouders (heeft ze van mij ) zij is met 8 maanden over gegaan omdat ze er niet meer tussen paste maar als ze er nog gewoon in past zou ik het niet veranderen.
nu weet ik dat ik echt een ukkepuk heb, maar als mijn puk er met 16 maanden nog inpast, vraag ik mij toch af hoe breed babytjes van 7/8 maanden zijn wat ik hier lees. Ik krijg daar echt een vreemd beeld bij.
Nou, de mijne was ook echt een breed monster.. Met een flink laagje babyvet. (er is nu niks meer vanonder trouwens). Nu met mijn 2e merk ik pas hoe breed/stevig mijn oudste echt was..
Dan past ze er nog makkelijk in! Hier een ventje van 71 cm.. De lengte van de benen maakt nika uit En Zolang de bovenkant van de oren niet boven de mc uit komt is het nog prima... Zeker niet in een andere autostoel zetten want dt ia hartstikke onveilig!
Hier met +/- 7 maanden ook over naar de autostoel op advies van de huisarts. Onze dochter was ook te lang. En ze ging iedere keer proberen om rechtop te zitten. Dat was volgens HA gevaarlijker als autostoel.