hallo, Ik stel even een vraag namens mijn vriendin... Zij is namelijk 8 maanden geleden gestopt met de pil.. redelijk regelmatig ongesteld, 28,30 29,35,40,28,32,30 dagen. Nu is ze ineens na 2,5 week weer aan het bloeden, nu al ongeveer 3 dagen maar echt elke dag een klein inlegkruisje vol.. ennn zonder kramp dat heeft ze elke menstruatie heeel erg ( afgelopen menstruatie echt inmens dat ze zich heeft ziek gemeld op haar werk ) Nu dacht ik eerst aan een ovulatiebloeding, maar kan dat zo lang duren? Ik ben benieuwd naar ervaringen oid
Het kán een innesteling zijn, maar ik weet niet of dat klopt met een eventuele eisprong? Als je normaal nooit een tussentijdse bloeding hebt is het anders denk ik reden om even naar de huisarts te gaan. Het kan iets heel onschuldig zijn (gesprongen bloedvaatje na seks, ovulatiebloeding of dus innesteling), maar er kan ook iets anders aan de hand zijn. Dat kunnen wij vanachter een schermpje natuurlijk niet weten....
Dankje voor je antwoord, ik had al het een en ander gelezen op het internet , waar je soms overigens niet vrolijk van wordt. Dus ik dacht even hier vragen.
Op internet lijkt het al gauw erg hoor. Ik heb zelf een jaar geleden een keer een tussentijdse bloeding gehad van twee dagen, net zoiets als jouw vriendin had. Ik had het mijn hele leven nog niet gehad, kon ook geen oorzaak bedenken, dus naar de huisarts geweest. Uiteindelijk voor onderzoek naar het ziekenhuis, maar er bleek helemaal niks aan de hand te zijn, gewoon een keer een gekke cyclus. Dat kan dus ook, hoeft niet gelijk heel erg te zijn. Meestal is het ook niks ergs. Maar het kán wel, ook al is de kans klein, en dan is het jammer als je er niet naar laat kijken. Zou me niet direct zorgen maken, maar je vriendin wel aanraden om voor de zekerheid even naar de huisarts te gaan.