Hoi allemaal, Ik heb een vraag: Ik ben weer pril zwanger en geef mijn 4,5 maanden oude dochter nog volledig borstvoeding. Omdat ik nu dus eigenlijk voor 3 moet eten (dus zoveel mogelijk gezonde keuzes maken), vroeg ik mij af of ik verder nog ergens op moet letten. Heb ik bijvoorbeeld nog steeds aan 1 zwangerschapsvitamine tablet per dag genoeg of moet ik er toch 2 nemen? Als jullie tips hebben, heel graag! Liefs Elfje11.
Dat zou ik persoonlijk met je vk overleggen. Ik zou niet zomaar twee tabletten gaan slikken want die doses zijn voor een reden zo vastgesteld.
Je hoeft niet voor 3 te eten hoor.... Bij zwangerschap heb je enkel op het eind iets meer calorieen nodig, (300 maar!). En bij borstvoeding is vooral het advies om voldoende te drinken: ipv 2 liter per dag, 3 liter. Zeker met de warmte nu moet je daar dus goed op letten En 1 vitaminetablet is echt wel genoeg
Hier is een idee: Waarom laat je niet bloed prikken, specifiek op vitamines e.d.? Als daarbij een vitaminegebrek aan het licht komt, kun je (in overleg!) dat specifieke gebrek aanvullen. Heb je van alles voldoende, dan hoef je niets bij te nemen en ben jij ook weer gerustgesteld! Enne: Ik heb gehoord dat "voor twee eten" een fabeltje is, dus ik ga er vanuit dat voor 3 eten dat ook is!
gewoon eten als je honger hebt en een vitaminepil. Als je je goed voelt hoef je ook niets te onderzoeken of extra's te doen hoor.
Ik zou me eerder druk maken om terugloop voor je dochter dan om die vitamines. Ik zou gewoon een normale dosis nemen, van veel van de vitamines mag je niet meer dan een bepaalde hoeveelheid. Je neemt die niet voor 3 mensen in hoor. Je hebt zelf aanvulling nodig voor het voeden, en je voor de foetale ontwikkeling moet je vooral letten op foliumzuur. Ik ben ook voedend zwanger geraakt maar (bewust) niet zo vroeg na mijn eerste (wilde 18 maanden de terugloop niet riskeren). Heb tijdens het voeden gewoon gezond gegeten en gewone multivitamine gebruikt, en toen we de jasjes weg gingen laten ben ik weer op 1 zwangerschapstablet per dag overgegaan. Ik voed mijn dochter nogsteeds en iedereen is blakend gezond
Hihi ik bedoelde met voor 3 eten ook niet qua hoeveelheid maar meer qua vitamines/mineralen enzo Dat bloed prikken om tekorten op te sporen ga ik onthouden, bedankt! En qua melk voor mijn dochter hoop ik dat ik niet teveel terugloop krijg. Heb nog wel vriezervoorraad en anders nog maar vaker kolven tussendoor om de boel op te krikken... Liefs Elfje11