4 dagen geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Plassen ging op het begin in kleine beetjes maar de tweede dag ging het gelukkig weer als normaal. Nu het probleem (of hopelijk niet). Als ik nu plas dan heb ik er zelf maar geen controle meer over en komt alles gewoon eruit. Kan het tussentijds dus niet meer ophouden zeg maar wat ik eerst wel kon. De snelheid heb ik ook geen controle meer over. Beetje gekke omschrijving misschien maar hopelijk snappen jullie het. Is dit normaal zo na de bevalling? Tussentijds verlies ik geen urine maar als ik het eenmaal laat lopen kan ik alles ontspannen en toch komt het nog als ik op de wc zit
Ik denk dat het geen probleem is. Zullen je bekkenbodem spieren zijn. Veel oefeningen doen! Als je in bed ligt, op de bank zit. Aanspannen en weer loslaten
Volgens mij had ik dit ook. Een paar keer per dag je bekkenbodem oefeningen doen en dan worden je spieren weer sterker.
Had ik idd ook! Voelt echt gek! Maar hier werd het na wat simpele oefeningen al weer helemaal normaal.
Hier had ik de eerste dagen ook last van nadat ik thuis was. Ik heb na de bevalling 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, waarvan ik 3 dagen nog een katheter ingehad heb. De dag voor mijn ontslag is deze eruit gehaald en heb ik weer voor het eerst zelf geplast. Maar ik had ook totaal geen controle. Ik liet geen plas lopen zeg maar als ik niet naar de wc ging, maar ik had totaal geen 'gevoel' van 'ik moet naar de wc'. Dus ging ik telkens op de klok als de kleine ook een schone luier kreeg en probeerde ik inderdaad mijn bekkenbodemspieren zoveel mogelijk aan te spannen/ontspannen en zo kreeg ik in de dagen erna langzaam steeds meer gevoel terug. Maar dit heeft nog wel een aantal dagen geduurd bij mij, was ook doodnormaal zei de verloskundige en de kraamhulp.
Ik had het ook! Als ik moest lachen, was het rennen naar de wc maar dat was altijd te laat haha kon gelijk weer dweilen maar het gaat gewoon over hoor. Idd goed die bekkenoefeningen doen, aanspannen enzo
Idem hier Schrok heel erg de eerste keer dat ik te laat bij de wc kwam. Genant! Kon het wel ophouden, maar eenmaal dicht bij de wc gaven mijnbekkenbodemspieren het precies op Had niemand me wat over verteld, wist dus ook niet of dit normaal was...
Had ik na de eerste bevalling ook last van.. leuk als op dat moment je met ruggenprik gehecht wordt..genant.. vond het erg.. na de 2de bevalling nergens last van gehad.. mocht pas weg als ik kon plassen.. ik dacht dat ik het voelde, maar wist niet zeker.. dus we gingen gewoon proberen.. nou echt was gewoon een waterval.. zoveel ik moest plassen en had alleen beetje drang gevoel.. inderdaad wat oefeningen doen..
Ik heb het ook gehad. Hier duurde het wel een paar maanden voor het weer helemaal normaal was. Eerst helemaal geen gevoel, ik ging regelmatig 10 minuten op het toilet zitten en dan maar hopen dat er iets gebeurde, voelde niet dat ik moest, geen controle over beginnen, stoppen, kracht, dat voelde naar vond ik. Dat ging vrij snel beter (toch wel paar weken) daarna moest ik heel vlug handelen als ik de toilet zag want ik begon dan gewoon spontaan. Ik heb wel wat complicaties en een katheter gehad, misschien dat het daarom vrij lang duurde voor het helemaal normaal was.
had ik bij de 1e.. als ik water hoorde stromen deed ik het zo in mijn broek terwijl ik niet voelde dat ik moest plassen, duurde een weekje ofzo