@Micchan mijn man en ik hebben er bewust weken lang over gezwegen wij willen geen ruzie omdat het eigenlijk altijd wel goed gaat maar het begon mij op te vallen dat als de kinderen van mijn zus (4,bijna 3, en 8 maanden) er zijn hij niet rookt.. en bij de zwangerschap rookte hij ook niet (de zwangerschap van mijn zus) en bij mij doet hij het nu gewoon wel.. en tegenover me zus boeit het me niet die houden er gewoon geen rekening mee maar ik voel me schuldig tegenover mijn ouders mijn moeder was in tranen stond bij de deur of we a.u.b niet terug wilde komen want ze wilde geen ruzie maar wat moet ik dan meeroken terwijl ikzelf bewust gestopt ben (al voor mijn zwangerschap..)
Antwoord: Met alle respect, ik vind het altijd erg moeilijk om over dit soort dingen mijn mening te geven. Dit omdat ik jou, jouw familie en de normale gang van zaken niet ken... Hopelijk kunnen jullie hier snel samen uitkomen...!!
hier ook eentje ( terug ) wakker goh, een hele lijst aan klachten, maar zal er maar niet aan beginnen ze hier neer te pennen @antwoord : hierin geef ik je gelijk ....doet mijn familie ook, alleen durf ik er niet op te spreken
@Natasha86 ik normaal dus ook niet maar het was al weken zo en als hij het wel voor mijn andere zus de kids doet en ook in haar zwangerschappen waarom bij mij dan niet??? ik dacht vanavond gewoon bij mezelf eigenlijk ben ik gek?! ik ben er speciaal mee gestopt maar op deze manier rook ik wel mee... dus ik vroeg het gewoon vriendelijk dat werd niet geaccepteerd en helaas draaide het op ruzie uit... k zag net wat voor bijkomen ach geeft niet klagen mag soms toch kan heerlijk opluchten
Heeej dames. Ik ben wakker... Live bericht vanuit het ziekenhuis. Mocht blijven ivm een erg hoge bloeddruk. Hoe is t hier? Ik ga zo bijlezen. Tijd zat.
Antwoord: heb zelf met dit bijltje gehakt. Mijn eerlijke mening: je kunt het een ander in een ander zijn huis niet verbieden. Ik wil er geen ruzie over maken. Geef dan eerst de subtiele hint dat ik met zijn tweeen ben. Deze wordt dan genegeerd. En ik ren persoonlijk niet bij 1 sigaret naar huis en vind t fijn als ze er wel rekening mee houden. Doen ze.dit niet, dan drink ik mijn thee op en ga weer naar huis. Zonder klagen, gewoon vriendelijk. Opstappen en minder langs komen is duidelijk genoeg. Maar ik ga wel. En het helpt wel iets. Als ze er straks is, en ze doen t neem ik haar gewoon weer mee. Ik denk dat ze t dan wel snel laten.
@ antwoord mag ik vragen heeft je zus met kinderen vroeger ook gerookt? Zo ja heeft ze ook gerookt waar je rokende zwager bij was? Zo te lezen weet je rokende zwager dat je zelf wel gerookt hebt... Misschien dat hier het verschil in zit. Ik zou persoonlijk je zus opbellen, en het met haar bespreken, want ook hieruit begrijp ik dat je een goede band hebt. Dan moet het toch bespreekbaar kunnen zijn?? En vragen waarom voor de een wel en de ander niet Ik vind persoonlijk erg rot dat dit bij je ouders is gebeurt, terwijl ZIJ hier erg weinig aan kunnen doen. Je hebt een " conflict" met je zwager, niet met je ouders... Dus ik vind dat het schuldgevoel voor een deel wel terecht is. En dit even heel duidelijk maken bij je ouders dat het NIET hun schuld is, min of meer klinkt het namelijk als dat je ouders een kant moesten kiezen... Ik hoop dat je er wat aan hebt
@ Sanne en nu??? Hoe lang moet je blijven vertel.... @ hier ik en me grote waffel, dametje even stil brabbel huil stil etc... Tich er maar uit, dikke poepluier, bleef ook niet liggen met verschonen alles onder grrrrrr, flesje nu ligt ze weer te tutten in bedje, hopelijk mag ik zo ook weer zzzzzzzzzzzzzzz
Verder antwoord: het is heel persoonlijk hoe je ermee omgaat. Maar ik probeer duidelijk te zijn zonder ruzie te maken. ik heb er ook een hekel aan. Maar het is zo lastig een ander wat te verbieden. Ook rookte ik voor een jaar terug zelf nog. Nooit bij zwangeren/kinderen hoor. Het viel me ook mee op hoeveel plekken er wel rekening met me gehouden wordt. Een goede tussenoplossing is roken onder de afzuigkap. Bij een goede afzuigkap merk je het nauwelijks. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes! Ruzie maken is makkelijk, het vinden van een oplossing lastiger. Toch is dit voor de lange termijn de beste oplossing.
Nu houden ze me goed in de gaten en ik krijg medicijnen. Verder absolute bedrust. Het lijkt wel te helpen want hij zakt, maar piekt wel soms. Hij was vanmiddag bijna 160/110. Dan voel je je thuis niet veilig. Hoop dat je snel weer kunt slapen. Ze had wel gelijk dat ze huilde dus Wel minder van de nachtelijke poetsbeurt.
Hier net flesje gegeven. Oh meen je niet he, vind het erg dat je nu in zh ligt! Maar is net wat jr zegt nu ben je wel veiliger dan thuis he. Lig je alleen op een kamer? Is toch niet op een kamer bij de verloskamers he? Hopelijk is de bloeddruk snel weer goed!!!
Haaa vlinder wat fijn dat jij er bent. Mijn meissie is ook wakker. En die heegt ook al gedronken want ze had de hik (trots) wel minder dat ze me wakker houdt met haar vroege ochtendgymnastiek. en ja hoor, die afdeling is t. Wel aan het einde van de gang gelukkig. Heb op t moment 1 buurvrouw, de kamer biedt plaats aan 2. Maar de bloeddruk zakt dus ik hou hoop dat ik morgen naar huis mag. Maar ik verwacht niet dat ik voor de bevalling nog iets mag doen. Verveel me nu al. Heb honger Hoe is t op die roze wolk vlinder?
Iedereen lijkt hier lekker te slapen. Gelukkig maar. Dan zijn jullie straks weer fris voor een nieuwe dag. Ik mis jullie wel hoor. Maar ga nu ook nog maar eens proberen te slapen. Heb toch bijna een hele pagina gevuld hier haha. Zo schiet het op met het berichtenaantal.
Weer lekker drama nachtje... Lekker he voeding veranderen. Arm gupje. @ dillema: volgende keer gewoon relaxt bakkie opdrinken en weggaan. Denk omdat je zelf gerookt hebt, je gewoon niet zo serieus word genomen. Al heb ik respect voor je stoppen met roken, vooral nu dat je zwanger bent. Gewoon geen ruzie om maken en situatie ff vermijden.
Ik was ook snel weer ant pitten... Hopelijk heb jij ook nog iets kunnen slapen... Ik zit nu met Jenna op mn schoot met flesje ze heeft haar oogjes dicht maar moet toch nog beetje drinken. Haha mn man moest vandaag ja weer beginnen met werke he, hebben we ons verslapen. Kwart voor 7 werden we wakker, een uur te laat hihi. Ben benieuwd, ben nu alleen met haar en de hond tot nu toe gaat goed. Ik hoop dat de bloeddruk zakt en je na huis mag!! Ja ik lag eerst ook alleen en daarna kwam nog een moeder aan die bevallen was.... Ja de hik had Jenna ook vaak! Zeker zn 3 a 4x per dag... Ik kijk eens of ze nog wat wilt drinken... Ik denk aan Je en duim dat je na huis mag, en dan ok lekker niks meer doen....
@fidel2010, ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was sorry.. (het was bij mijn ouders) ik heb 2 zussen 1 zus heeft nu dus 3 kindjes en mijn andere zus haar Man die rookt niet zomaar 1 sigaret maar rookt als een ketter... (sorry dat ik het zo grof uitdruk) hij kan nog geen 10 minuten zonder.. maar toen mijn andere zus dus zwanger was.. rookte hij niet in huis.. en ook als ze er is met de 3 kinderen dan gaat hij buiten roken is ze weg mijn zus +kids dan rookt hij weer binnen ik heb het er al vaker over gehad gewoon rustig vragen van joh ik ben nu ook zwanger vind het lastig als je blijft roken... daarna heb ik (en mijn man) er weken over gezwegen... en gisteren toen barste er iets toen ik te horen kreeg dat ik me eigen niet zo aan moest stellen dus zijn we weggelopen.. heb vandaag mijn moeder er over gebeld is ook nog even langs geweest ze gaf me wel gelijk dat als mijn zus+kids er zijn hij buiten rookt en bij mij niet dat vind ze ook raar... maar goed met mijn moeder dus alles opgelost.. alleen mijn zus niet die wilde me vanmorgen niet zien en wilde ook geen gesprek door de telefoon.. ze was zwaar beledigend..