ik heb een doos met davitamon mama , zal ik die wel of niet slikken is dat wel nodig? ik vind ook zonde om weg te gooien ?
omdat ik ergens had gelezen dat teveel vitamines ook niet goed zijn en het zijn zulke grote pillen , ik slik ze met moeite moet steeds kokhalzen als ik ze slik
Zijn het de capsules of de tabletten? Ik had namelijk eerst de tabletten en daar moest ik ook van kokhalzen.. Daarna ben ik overgestapt op de capsules en die slik je veel makkelijker weg. Ik gebruik al heel lang (ook voor mijn zwangerschap) vitamines. Dus ik zocht toen ik zwanger werd iets aanvullends voor het kindje en mij. Ik slik het dus al 37 weken en alles is in orde hoor.. En ik denk niet dat er TEVEEL vitamines in zitten, ze zijn toch juist gemaakt voor een zwangerschap?
De multivitamines zijn er voor gemaakt om te slikken als je zwanger wil worden, tijdens de zwangerschap en voor het herstel en de borstvoeding na de zwangerschap. Je kunt ze dus gewoon slikken. Als je het echt vervelend vind om ze te slikken kan je er wel al mee stoppen, zie dat je al vrij ver in je zwangerschap bent. Zelf heb ik ze geslikt tot m'n zoontje 3 mnd was.
Waarom niet? Ik gebruikte tot 12 weken ongeveer foliumzuur en sindsdien Gravitamon. Is hetzelfde, is ook van davitamon voor zwangere.
Ik slik ze ook nog steeds, maar als je ervan moet kokhalzen kan ik me ook voorstellen dat je er liever mee stopt.
Ik kreeg zelfs vorige week bij de apotheek nog "boze blikken" dat ik geen aanvullend foliumzuur etc meer nam.....Pfffff ik hoef nog maar twee weken hoor Nou ja , ik heb nog een potje staan met multivit voor zwangeren, dan neem ik daar wel weer van heb ik gezegd. Moest nl meer ijzertabletten innemen.
Zwangerschapsvitamines kan je altijd slikken. Ze bevatten minder vit. A en meer D en ijzer als het goed is.
Ik slik ze ook nog steeds, ik heb wel de vsm variant. Ze zijn er indd speciaal voor gemaakt.. voor voor/ tijdens en na de zwangerschap. Ik voel me er goed bij dus ga er lekker mee door.
daar zijn zwangerschapsvitamine's al op aangepast je kunt ze gewoon slikken, ik slik ze ook nog steeds...die extra'tjes aan vitamine's kun je juist goed gebruiken
Kan je gewoon slikken. In mijn kraamweek zag mijn verloskundige nog een pakje bij mij liggen zei toen ook: dit kan je nu ook gewoon blijven slikken.
Als je moeite hebt met het slikken van die grote krengen, kun je het ook eens proberen met een hap vla, zo doe ik dat altijd...Ik heb ook moeite met pillen slikken, maar met een eetlepel vla gaan die grote dingen vrij moeiteloos naar binnen..
Een capsule kan je opendraaien in twee helften en dan het poeder door je yoghurt oid doen. Een harde tablet mag je fijnmaken.
Mijn hele zwangerschap heb ik zwangerschapsvitamines geslikt en ik slik ze nu nog steeds ivm borstvoeding.