Wie ook 'beetje' angstig voor 1e echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Siren84, Dec 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hej dames!

Ik probeer echt van mijn zwangerschap te genieten maar... steeds steekt die onzekerheid weer de kop op! 11 jan heb ik intake VK en dan zouden ze eigenlijk geen echo doen maar als ik het dan zou vragen zouden ze alvast wel kunnen kijken of ze het hartje kan vinden en of het klopt. Dit wil ik natuurlijk wel. Bij 12 weken zou ik dan officieel de 1e echo krijgen. Het ene moment ben ik superhappy en het andere moment zo onzeker. Zouden dit de hormomen zijn??

Heb ook niet echt last van kwaaltjes, mijn borsten doen zeer en soms ongikrampen, maar ben nog niet echt misselijk geweest. Maar dit wil niks zeggen toch?? Kan iemand mij gerust stellen??

X

2. Melanne

Melanne Actief lid

Apr 16, 2007
    371
    0
    0
    #2 Melanne, Dec 26, 2010
    Last edited: Dec 26, 2010
    Ik ben even ver als jij.
    Heb gevoelige borsten (maar niet de hele dag)
    erg rommelige darmen
    en af en toe echt zo'n ongi gevoel.
    Ben tot nu toe nog niet misselijk geweest.
    20 januari heb ik de intake en eerste echo.
    Ook ik ben hier erg zenuwachtig voor hoor, maar dat komt denk ik meer omdat je zoveel verhalen hier op de website leest
    dat ze voor hun eerste echo gingen en het vruchtje leefde niet meer. Heb momenten dat ik geniet, maar daar tegenover denk ik moet ik niet wachten tot die eerste echo.
    Met andere woorden, heeeeeel herkenbaar hoor jou gevoel.

3. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ok, dan voel jij je lichamelijk hetzelfde als ik ongeveer schat ik zo in. Echt zo onzeker soms he pffff!!! Je hoort indd ook zoveel verhalen. Ik kan ook pas echt gaan genieten als de eerste echo goed is. Maar probeer het nu al wel te gaan doen! Want het is en blijft natuurlijk gewoon een hele mooie tijd!!!

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Heel herkenbaar hoor! Bij de 1ste moest ik een vroege echo en ging er bijna jankend heen van de zenuwen. Ik had ook weinig klachten, ja wat gevoelige boobs en wat steekjes maar ja.. Nu bij deze ook weer. Vorige keer begon ik rond de 6 weken meer klachtjes te krijgen, had enorm groeipijnen maar misselijk e.d was ik nauwelijks.
    Geen tot nauwelijks klachten betekend dus niks ;)

5. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Zeer herkenbaar! Ik had echt nachtmerries omtrent de eerste echo! Ik was echt heel nerveus en stiekem ook bang. Zo'n eerste echo is reuze spannend!

Heel veel succes!

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wij mogen 3 januari voor een eerste echo. Zou het liefst de komende week overspringen (en dat terwijl ik vakantie heb!). Vond het vorige keer ook erg spannend maar merk dat ik er nu nog meer mee bezig ben. Komt mede doordat mijn testen niet donkerder worden en ik totaal geen klachten heb. Dat maakt mij nog onzekerder.

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Heel herkenbaar, en die spanning bleef bij iedere echo.. Heb een echo gehad met 8,11,13,20 en 26 weken (2 echo's zelf betaald) en iedere keer was het toch weer spannend..Het blijft gewoon een bizar idee dat het echt mogelijk is dat er een kindje in je buik kan groeien en met name in het begin (als er nog geen ledematen uitsteken ;)) is het heel onwerkelijk. Blijft zo bijzonder om te zien..
    Hopelijk is alles goed, als je eenmaal een hartje ziet kloppen (in de eerste seconden) is het daarna alleen nog maar heerlijk genieten van jullie kleine in je buik!

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

Mar 20, 2010
    3,050
    0
    0
    Hier nog iemand in hetzelfde schuitje. Ik zie dat er dus meer meiden zijn die gewoon tot 10 of 12 weken moeten wachten. Ik heb 6 Januari de eerste echo, volgens de berekening ben ik dan precies 10 weken en ik vind het vreselijk om zo lang te moeten wachten. Ook omdat ik erg weinig klachten heb. We hebben onze familie de afgelopen dagen verteld dat we een kindje verwachten, maar ik kan er zelf pas echt van genieten als de echo goed is.
    Sterkte met wachten allemaal!

9. NookY

NookY Fanatiek lid

May 12, 2010
    2,263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    ik dacht dat ik al bijna 10 weken was maar bleek toen met de echo 7weken pas te zijn heb op 27jan termijn echo dan zou ik dus 12weken moeten zijn

10. Trine

Trine Actief lid

Dec 1, 2010
    236
    0
    0
    België, Vlaams Brabant
    Ik mag pas 8 februari op eerste echo... Dan ben ik ruim 12 weken...
    De inwendige echo liet zien dat het vruchtje op zijn plaats zat en er waren genoeg hormonen hun werk aan't doen. Ik ga er dus vanuit dat alles goed gaat (de misselijkheid en de hoofdpijn helpen ook).

11. JustMe86

JustMe86 Actief lid

Nov 28, 2010
    304
    0
    16
    Is ook ontzettend spannend zo'n eerste echo, en lang w88....
    Ook de onzekerheid is het goed of niet goed...

Ik heb me eerste echo over 2 dagen! Kan echt niet w88!!!
    Als ik uitga van me laatste ongi zou ik bijna 12 weken zijn...maar kan ook korter....

12. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde als jou MsRock!!
    Ik heb 12 januari een kennismakinggesprek met de verloskundige.. Volgens mij kunnen ze daar geen echo maken want ik moet naar een echo bureau bellen om een afspraak te maken voor over 5 weken voor een echo.. Zo SPANNEND!!

13. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

Mar 15, 2008
    325
    0
    0
    Hoi!

Ik heb morgen mijn eerste echo met 7+2. De vorige keer is toen gebleken dat het vruchtje is overleden tussen de 7 en 9 weken. Ben dus zenuwachtig voor morgen! Heb wel het idee dat het goed zit, maar toch. Nog een paar uurtjes en dan zien we hopelijk een mooi kloppend hartje!

14. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,857
    81
    48
    Female
    noord-brabant
    hoi meiden, pfff fijn dat er meer mensen een beetje bang zijn voor de eerste echo. ik ben echt zo zenuwachtig en ik mag 10 januari pas komen voor het intake gesprek en wanneer ik dan mijn eerste echo krijg weet ik niet. ik geloof de week erna. toen ik net wist dat ik zwanger was was ik de hele week beroerd. kreeg mijn eten niet weg en had krampjes. daarna had ik een paar dagen nergens last van, geen buikpijn en niet misselijk. toen werd ik helemaal bang. bang dat als de klachten verdwijnen het dan niet goed is. maar nu voel ik me weer zo beroerd en heb al een paar keer over moeten geven. sorry haha maar wat was ik blij!!! ik ben nog steeds wel bang voor de echo hoor want ken ook iemand die ook gewoon klachten bleef houden en waarbij de echo ook niet goed was. het kindje was eerder gestopt met groeien enz. maar daar moet ik eigenlijk niet bij na denken want dan maak ik me alleen maar druk en dat is ook niet goed!!! telt de verloskundige nou ook vanaf je laatste ongesteldheid of ziet ze aan de baby hoe lang je zwanger bent? sorry misschien een domme vraag! xxx

15. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik begrijp je helemaal, ik was heel zenuwachtig bij de eerste echo. Toen die goed was heb ik veel meer rust gekregen. Net weer een echo gehad, en alles was perfect.
    Je moet er gewoon vertrouwen in hebben, de kans dat het goed gaat is vele malen groter dan dat er iets mis gaat, dus niet piekeren, maar genieten.

16. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

Mar 15, 2008
    325
    0
    0
    Vanmiddag eerste echo gehad en kloppend hartje gezien! Zo blij! Over 4 weken nog een echo en dan kan het genieten echt genieten!

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde, de 11e januari de intake bij de vk, wanneer de 1e echo is, weet ik nog niet. Vind het heel spannend! Hoop een beetje dat we het hartje al kunnen horen de 11e, maar misschien is het nog te vroeg.

18. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had nachtmerries over zwarte schermen enzo...
    Kon me echt niet voorstellen dat er een mini mensje met 11+5 weken te zien zou zijn. Dus ik ben ook super nerveus geweest en toen ik mijn eerste termijn echo had gehad stond ik helemaal te shaken! :D Wat een fantastisch moment was dat!
    Al die onzekere gevoelens horen er echt bij zeker in het begin.
    Pas sinds ik haar heel goed voel schoppen geloof ik er echt in dat ze er is en ook blijft. Nu ben ik weer onzeker over hele andere dingetjes ... :p

19. miracle of love

miracle of love Bekend lid

Apr 17, 2010
    679
    0
    16
    Meiden wat ben ik blij met dit topic ik mag 17 januari naar de gyn voor de 1ste echo!! Ik probeer ook te genieten, maar maak me stiekem toch wel heel erg druk. En dan voel ik me weer schuldig dat ik niet geniet ;)..!!

Ik wens jullie allemaal heel veel geluk!!

20. JustMe86

JustMe86 Actief lid

Nov 28, 2010
    304
    0
    16
    hey hey, nou vandaag me eerste echo gehad. En ben gerustgesteld. Er was een mooi kloppend hartje te zien.
    Wel bleek ik bijna 3 weken korter zwanger dan gerekend vanaf me laatste ongi...over 2 weken mag ik terug om te kijken of de termijn klopt.

Share This Page