Snoopy, jij hebt wel een goede dag achter de rug, toch? Hoe redden jullie het in godsnaam met 1300-1400 calorieën?
niet. heb hongerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. (trek dus). Als ik echt de bibbers krijg, ga je wel eten. Maar een beetje trek hoort wel bij het afvallen denk ik, anders gaat er bij mij niets af.
snoopy; weeg eigenlijk niet op vaste dagen. Ga Nou ook vrijdag aan houden. Zit midden in mn cyclus zou dat ook mee te maken hebben? Vanavond niet veel gegeten, 8 gebakken aardappels, filet lapje en snijboontjes (uit pot al helemaal gesneden) heeft iemand daan een lekkere tip voor? Eet ze nu met klontje roomboter Mja op dit moment niet echt een succHihi
heb ooit gelezen dat je ook groene thee kan drinken ipv water? Na 2 glazen vandaag was ik het water al weer beu..
Mag ik me nog bij jullie aanmelden? Die andere clubs zitten al zo vol haha Ik ben 1-4-2012 begonnen met mijn gevecht tegen het gewicht. Ik woog toen 76.1 kilo. Mijn doel is 64 kilo maar elke kilo is er al 1 minder. Hoe ik het probeer te bereiken is sporten (spinnen, hardlopen) En minder eten en snoepen. Afgelopen zondag weer gewogen toen woog ik 74.9 dus dat is -1,2 kilo... Ik kom elke dag rond de 1100 cal uit en nee dan heb ik geen honger dus bevalt wel zo. En begonnen met sporten wat ongeveer 200 tot 250 cal verbrand dus dat helpt vast ook mee.
ik kan ook niet goed water drinken, word misselijk van die hoeveelheden. ik drink wel iedere avond een grote slobber groene thee. en 's ochtends een grote slobber smaakjesthee. Gaat 300 ml in mijn slobber-joekel-theeglas. Boontjes eten wij met boemboe kruiden van conimex. wel vet, wel lekker. champignonsaus zou ook kunnen, minder vet. of gewoon wat minder boemboe. Morgen eten wij aardappelpuree met goulash. ik haal tegenwoordig voorgeschilde aardappels, dás dan lekker luxe maar wel zo fijn! en dan puree ervan maken.
Ahhhh Schwarzwalder schinken dus, zegt me al iets meer . Ik dacht oei bij de boterhammen met kaas en de braadworst en het uitgebreide avondeten. Maar het kan haast niet dat je 2400 calorieën hebt gegeten vandaag hoor. Ik ken het gevoel wel van er nog niet klaar voor zijn, maar ja, wanneer wel? En zo ben je weer maanden verder.... Ik weet niet wat jij het handigste vindt om te lijnen, wil je calorieën tellen of weten wat voor beleg en vlees goede keuzes zijn? En 1300-1400 calorieën is inderdaad wel weinig hoor, maar voor mij genoeg (net ietsjes meer dan). Ik heb soms wel wat honger maar bij echte honger eet ik wel iets.
Shay, ik ga me afmelden dus kan jij mijn plekje innemen . Waarom ik me afmeld: omdat ik onvoorbereid ben en het op deze manier niet gaat lukken. Ga me enkel weer irriteren en da's niet bevorderlijk . Flauw (weeral ) maar als het niet goed zit in het kopje lukt het toch niet. En aan mijn berichtjes was al te merken denk ik dat ik niet zou gemotiveerd ben als zo moeten . Veel succes allemaal!
Shay welkom! Poe, dat doe je goed! met zo weinig kal dan ook nog sporten, petje af. 1,2 kilo is netjes zeg!
Da's dan ook weer waar! Ah wat moet ik toch?! Edit: mijn vorige post is eigenlijk wel duidelijk. Als je er niet achter staat, lukt het niet want het is niet bepaald makkelijk. Dus eerst efkes alles op een rijtje krijgen en dan maar vol er in vliegen. Altans da's het plan. Waarschijnlijk blijft het zoals het is, mezelf kennende .
Ik heb spagetti op vanavond. Vanmiddag nog een paasei op en een eierkoek. Morgen zal t wel rommeldagje zijn,moeten naar t zh met ukkie.
Bereke, je moet er inderdaad wel echt klaar voor zijn. Probeer eerste te bedenken waardoor het telkens niet lukt, wil je het wel écht? Aan de andere kant, ivm je gezondheid zal je eigenlijk wel moeten (en dit bedoel ik niet rot, maar erg aardig klinkt het niet ). Probeer je struikelblokken te vinden en dan opnieuw te beginnen! Ik zou beginnen met wat minder vet beleg en wat minder avondeten. Dan zit je al echt op de goede weg, want snoepen heb je de afgelopen dagen niet gedaan toch? Als je snel honger hebt, drink dan voor het eten een groot glas water (of thee, als je water moeilijk weg krijgt). Dan zit je na de maaltijd veel voller. Of verspreid je eten wat meer op een dag, dus niet als lunch 3 boterhammen, maar 2 boterhammen zodat je op een ander moment nog een boterham kan eten. Maar het aantal boterhammen is op zich prima, ik denk dat het vooral in het beleg en je avondeten zit (denk ik hoor, is natuurlijk een momentopnamen). Misschien kan je hier blijven schrijven en aangeven waar je moeite mee hebt? Misschien motiveert je dat? Kijk maar! Honeyy, ik bedoelde eigenlijk een vast moment op de dag. 's Avonds weeg je altijd meer dan 's ochtends namelijk. Maar als het elke week om 1 uur 's middag doet na de lunch zou het niet veel uit moeten maken, behalve dan door je cyclus enzo. Volgens mij is groene thee ook prima als je niet van water houdt. Bij boontjes eten wij vaak sojasaus, is ook niet zo slecht voor de lijn geloof ik. Shay, welkom! Ik zal je in de tabel zetten. MamaChantal, zolang je maar niet teveel gaat snaaien dan. Neem je zelf eten mee of eet je in de kantine van het ziekenhuis (gevaarlijk!). Is het de 16e nog spannend of een 'gewone' ingreep voor jullie? Krijgt jullie meisje trouwens nog sondevoeding of eet ze zelf?
Hongerrrrr!!! Haha, pffff vanmiddag werd me een paaseitje aangeboden door de gastouder van de kleine, dan is het wel even moeilijk om toch 'nee' te zeggen hoor! Maaar ik heb het overwonnen! en dit is al dag 2 dat ik niet heb gesnoept! Vanmiddag heb ik een bakje yoghurt (250 ml) met cruesli gehad, rond 14u heb ik 2 volkoren droge crackers gegeten.. en als avondeten ; broccoli, aardappelen en een tartaartje ( hmmm moeilijk, we aten bij mijn ouders, en de rest had een overheerlijk speklapje!) Vanavond nog niets gehad, behalve een cappuccino'tje & mijn water! & ik heb een vriendin zover gekregen om te gaan sporten, ook zei wil heel graag heen, dus ik denk vanaf volgende week starten!
meestal nemen we een zakje snoepjes mee en blikje drinken en morgen lange afspraak (assistente zei dat het zo'n 2,5 uur duurde..) en moeten er om 10 uur zijn,dus zeg 12u - 1 u klaar, en dan zal t idd ergens in het zh wel wat eten zijn. 16e krijgt ze hartkatherisatie, ze willen haar hartje weer goed in beeld hebben en de drukken meten in haar hartje, ze kunnen ook dan goed haar longslagadertakken opmeten en dan weten we wat voor operatie ze gaat krijgen. ze heeft 1x eerder een hartkatheterisatie gehad maar toen lag ze al opgenomen. Ja ze krijgt nog steeds sondevoeding, eten gaat wel beter! (ze eet nu pap sochtends zo'n 3 lepels bambix aangemaakt met water dus dat is dan +- 25cc pap, en fruit neemt ze soms een hapje) gister een wortel in dr hand gegeven en ging wel dr mondje in, ze heeft nog geen tandje dus beetje lastig eten, maar ze proefde wel iig.
Cayth, goed bezig hoor! Moeilijk hè iets lekkers afslaan. Ik vind verjaardagen ook zo moeilijk, ik vind het dan moeilijk om maat te houden. Net als op vakantie. Binnenkort gaan we een weekje weg en ik wil me écht in gaan houden, maar ik vrees dat het gewoon weer eens niet gaat lukken. Maar ik ga het weer proberen MamaChantal, hm, niet echt gezond dus . Toch wel spannend de 16e dus, vooral de uitkomst. Ik hoop dat het naar omstandigheden mee gaat vallen. Fijn dat het eten beter gaat, zou fijn zijn als dat ongemak van de sonde weg is. Maar eten kost haar waarschijnlijk teveel energie en moeite? Bereke, fijn dat je wat kan met de tips! We zijn hier om elkaar te steunen en de een heeft wat meer steun nodig dan de ander, dat maakt toch niet uit! Je hebt dus duidelijk de angst om te falen (met afvallen dan), maar probeer het gewoon en geef het niet meteen op als het een paar dagen minder gaat. Ik vind dat je op zich al goed bezig was hoor, een paar kleine aanpassingen en ik denk dat je dan al een eind komt. En je bent al bijna 7 kilo afgevallen, dat is toch super! Met afvallen gaat het soms even wat minder, heb ik ook gehad (behoorlijk zelfs), maar ik voel me zoveel beter met die kilo's minder dat ik ze écht eraf wil hebben. Als het een paar dagen niet zo lekker gaat, pak ik het erna weer op. Wat mij trouwens ook helpt is om pillen voor het afvallen te slikken en dat zijn dan geen gevaarlijke pillen ofzo, maar vitaminepillen van de Kruidvat, slim gewicht heten ze geloof ik. Geeft mij een extra steuntje, of het echt werkt weet ik niet, maar psychisch gezien werkt het voor mij wel en het zijn gewoon extra vitamine en dat kan nooit kwaad vind ik. Ik ga zo nog even mijn boodschappenlijstje maken voor morgen en naar bed! Net nog een kauwgompje gepakt (is ook een tip als je zin hebt om te eten), maar verder niet gesnoept!
Ik heb er zeker iets aan! Ben heel erg aan het twijfelen: de makkelijke en bekende weg kiezen en afhaken of eindelijk eens doorzetten? Zal er eerst maar een nachtje over slapen zodat ik een wijs besluit maak . Sorry voor al mijn 'gedoe' in elk geval!