Jong, superkorte cyclus.. Al tijdje bezig. Tijd voor een dokter?,

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jaysa, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal..
    Ik begin mij een beetje zorgen te maken.. Ik ben sinds september 2010 gestopt met de pil. Dus we zijn nu 7 maanden bezig met zwanger worden. Iedere maand is weer een teleurstelling tot nu toe! Ook deze maand zou wel weet een teleurstelling worden want voel mn buik alweer borrelen.. Nu heb ik wel al 2 weken last van maagzuur dagelijks.. Is dit een symptoom? Toen ik net gestopt was met de pil kreeg ik 3 dagen later een bloeding .. Toen bleef m'n menstruatie 6 weken weg.. Maar nu is het al 5 maanden om de 19 à 20 dagen.. Is dit te kort? Ik ben zo bang dat er iets mis is.. Hoor namelijk niemand in mijn omgeving die dit kent.. Mijn Nod dag is nu aanstaande zaterdag.. Vandaag had ik een negatieve test.. Zou die test binnen 3 dagen kunnen veranderen? Mijn moeder zei laatst nog tegen me dat ze van mij en m'n Zus binnen 1 maand zwanger was... Bij mij duurt het nu al 7 maanden.. Ik ben 22 jaar.. Is dit iets on me zorgen over te maken? Hoor graag jullie reacties! Liefs

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    kan me je zorg voorstellen Jaysa. Als je zwanger wilt worden is elke maand (wat zeg ik, elke dag!) er één te veel. Maar 7 maanden is echt niet te lang hoor. En ook je cyclusduur is niet extreem kort. Meeste huisartsen verwijzen pas door na een jaar. Terecht, want een groot deel van de stellen wordt pas in het tweede half jaar zwanger. Je zou eventueel wel vast een tempkaartje bij kunnen gaan houden. Dat geeft jezelf wat meer inzicht in je cyclus (en een idee of jullie het op de juiste momenten doen) en bovendien ben je dan voorbereid op een eventuele afspraak bij je huisarts over een paar maanden (het is fijn als je een stuk of 3-4 kaartjes hebt) Maar ik hoop dat het allemaal niet nodig blijkt!
    Succes!

3. Chai

Chai Niet meer actief

Hoi Jasya,

Ik weet niet hoelang je al bent gestopt met de pil?
    Dit kan namelijk een hoop verklaren..
    Maar een hele korte cyclusen zoals die van jou, is vaak eerder een reden om je zorgen te maken dan een langere.
    Want je lichaam heeft nou eenmaal de tijd nodig om bepaalde dingen te regelen, zoals het opnieuw groeien van een eicel elke maand en je vruchtbare dagen en de innesteling die ook tijd nodig hebben allemaal.
    Ik zou als je al langer dan 6 maanden bent gestopt misschien toch even langs de dokter gaan hiermee.
    Je leeftijd zegt trouwens niks, je zit nu zelfs in de meest vruchtbare leeftijd met 22 jaar. Die was dacht ik tussen de 21 en 25.
    En niet jezelf met je moeder vergelijken want wat voor je moeder toen opging hoefd bij jou helemaal nietzo te gaan.
    Ik was bijvoorbeeld veel eerder dan mijn moeder zwanger.

4. lien123

lien123 Niet meer actief

Hoihoi
    In mijn zwanger-worden-boek staat dat je direct naar de dokter kan als je cyclus korter dan 3 weken is of langer dan 6 weken. Het kan dan zijn dat je iets met je eisprong hebt, wat goed opgelost kan worden met medicatie.

Succes!

5. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds september 2010 gestopt dus nu in ronde 7... Hoezo moet je je Zorgen maken met z'n korte cyclus? X

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voor mij dochter een cyclus tussen de 19 en 22 dagen en na mijn dochter tussen de 23 en 25 dagen.
    Ik heb na 7 8 of 9 dagen een ei, dus soms vloeide ik nog!
    Misschien moet je ovulatie testen proberen?!
    Ik was ook ronde 1 zwanger en nu bij ronde 2 na vmk dus het kan!

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb ook korte cycli, maar mijn ei wel rond dag 16.... ik heb een korte LF.

Als dit na de volgende 2 cycli nog zo is, ga ik naar de HA.

Gebruik je ook OVU-testen? zo niet, dan zou ik daarmee beginnen. Zo krijg je een beetje inzicht m.b.t. je ei en je cyclus.

8. lien123

lien123 Niet meer actief

Ik zou inderdaad eerst gaan beginnen met ovulatietesten. Dan kan je vanuit daar kijken wat je luteale fase is.

Als je ziet dat je ei vroeg in je cyclus zit, zoals bij Disney tussen dag 7 en 9, dan heeft je ei genoeg tijd om in te nestelen. De LF =luteale fase is de tijd tussen ei en NOD, dus de tijd om zich in te nestelen. LF moet lang genoeg zijn dus, volgens mij is tussen de 10 en 14 dagen ideaal.

Ik heb ook een korte cyclus gemiddeld 26 dagen, met een ei rond dag 15, dus een (te) korte LF, maar dat is sinds de geboorte van mijn dochter en ik heb lang borstvoeding gegeven, dus ik neem aan dat dat wel weer recht trekt. Borstvoeding heeft invloed op je cyclus vandaar.

Ik ben begonnen met Etos Zwanger worden pillen om mijn LF te verlengen.

Ik zit nu op dag 26 en nog niet ongi, maar vandaag getest en negatief...

Maar goed, als je ei dus vroeg is, maakt het niet zoveel uit. Maar zo niet dan zou je misschien wel naar de huisarts kunnen gaan.

Deel Deze Pagina