Hi allemaal ik ben mamavansje Ik 27 en moeder van een prachtige dochter van 3 jaar oud. Heb eind december een miskraam gehad en toen ben ik me suf gaan zoeken op internet naar informatie, zo kwam ik ook op dit forum en zit eigenlijk al best lang mee te lezen met jullie verhalen. Wil nu ook wel wat meer over mezelf vertellen. Ik ben op dit moment aan het afstuderen en hoop in feb of maart eindelijk mijn papiertje te krijgen. Volgens de planning eigenlijk al eerder maar daar kwam dus een miskraam doorheen en heb daardoor de afgelopen weken niks gedaan. Zwanger worden bij ons lukt niet zo makkelijk. Ik heb namelijk endometriose, we zijn nu precies een jaar aan het proberen (of eigenlijk was dat jaar vorige ronde al om). Ik heb vorig jaar een operatie gehad waarbij drie enorme bloedcysten zijn verwijderd. Het is even de vraag of ik zwanger kan worden want volgens de gyn kan de ziekte de kwaliteit van mijn eitjes aangetast hebben, waardoor ze vroegtijdig afsterven. Maar goed ik heb dus al een dochtertje en volgens de artsten destijds was de kans dat ik zwanger kon raken zeer klein. Dat werd mij na een kijkoperatie gezegd en toen ben ik meteen gestopt met de pil. 3 maanden later was ik tot ieders verbazing zwanger en heb een perfecte zwangerschap gehad! Heb echt genoten van onze dochter als baby en de tijd gaat veel te snel dan! Ik wilde eigenlijk gelijk weer proberen voor een 2de maar de gyn heeft mij dat afgeraden omdat de cysten al tijdens mijn zwangerschap verder waren gegroeid, ze moesten dus eerst operatief verwijderd worden. Daar is nog een lucrin prik aan vooraf gegaan waardoor ik 3 maanden helemaal van slag was (doe ik nooit weer!) en ook nog eens de cysten niet had onderdruk. En nu zijn we al weer 1 jaar aan het proberen dus. Ik heb al een dochter en ik weet dat ik dankbaar moet zijn en dat ben ik ook maar toch is de wens naar een zusje of broertje voor mijn dochter erg groot, vooral nu zij er ook al naar vraagt. Mis het echt. Maar had me er ook al een beetje bij neergelegd dat het er misschien toch niet in zit en toen dus onverwacht zwanger vorige maand. Ik was zo blij! Maar 5 dagen later al een miskraam. De klap is enorm geweest, had nooit verwacht dat je zo verdrietig ervan kon worden. Ik hoop dat wij snel een tweede wondertje in ons armen mogen sluiten en wens het iedereen waarbij het meer dan welkom is enorm toe! x mamavansje
Wat een verhaal... pfff... welkom op t forum meis.... Hopelijk mag je snel in verwachting zijn van je 2e wondertje!