Zoooo irritant!!!!! Gister kwam ik in de dierenwinkel om een half slip te halen. Moet voor de Flyball (beetje lullig voor de hond als ze met prik loopt en perongeluk een correctie krijgg terwijl ze het goed doet, als ze bijv. achter de bal aanrent). Stonden ze me stom aan te kijken dat ik om een half-slip vroeg. "Nee, die hebben we niet, daar zijn we tegen". Jezus, wat een gezeik zeg. Ik zeg ook tegen die vrouw "oh, hier is alles zeker alleen maar met belonen en zonder correcties". Nou dan mag ze een uurtje mijn hond hebben, dan grijpt zelfs zij naar de prikker!!!!! Zooooooooo irritant
Ja en dan toch weer omdraaien en weg lopen van Tippie zodat je hond z'n aandacht wel aan jou moet geven en ik zeg je eerlijk dat je hier engelengeduld voor moet hebben hoor. Ik had ook weleens gedachten dat ik dacht;kl*tehond,je zet mij voor l*l.
ik heb dat echt wel gedaan hoor ik weet precies hoe het moet ik heb 2 x een cursus van 10 x met hem gedaan ik vind het goed zoals het nou gaat ik vind het jammer dat ik niet hele einden fatsoenlijk met hem kan wandelen, zeker met dit mooie weer. Maar ik weet zelf dat ik er genoeg geduld en energie in heb gestoken en op een keer is het mooi geweest en heb ik een wurgslip gekocht en aan alle mensen met alle goedbedoelde adviezen, je kunt er pas over oordelen als je een week met mijn cavia over straat hebt gelopen
Ik 2 x p.w. 8 maanden lang,maar ik had dan ook een boef en die staan erom bekend dat ze nogal eigenwijs en langzaamlerend zijn.
2 x per week is leuk, zeker als het goed gaat maar op de cursus wisten ze ook niet hoe ze het aan moesten pakken en stond ik op een gegeven moment in een hoekje achteraf mijn hond knakworst te geven op het moment dat hij even niet blafte nou sorry hoor dan haak ik af, ik kom er om iets met mijn hond te doen, ik heb zelfs voorgesteld ga eens met hem wandelen onder cursustijd, maar ook daar werd niet op in gegaan dus ik vond 2 x 10 weken lang genoeg
ik heb zelf geleerd om hem met de klikkertechniek te laten luisteren het werkt allemaal totdat zijn aandacht weg is, en die aandacht houd niemand vast zelfs geen levensgrote worst ach ik ben het nu gewend en het is echt wel een schat van een hond hoor, en zolang er geen andere dieren in het zicht zijn, gaat het over het algemeen goed en loopt hij goed mee Ik zou hem niet in willen ruilen voor een duitser die wel onder commando staat
Ik heb ook zo'n ik-trek-altijd-aan-de-riem-labrador. Wat bij mij helpt is zodra hij flink trekt resoluut omdraaien en de andere kant oplopen en hem dus mee trekken, en na een paar keer loopt ie netjes als een gedresseerde poedel achter/naast me. Als ik het zo lees lijkt het wel labrador eigen
hoi ik heb niet alles gelezen, maar toen mijn (grote) hond een pup wass deed hij dat ook bren naar een scheepswinkel gegaan en heb een touw gekocht van een meter of 8 en heb die vastgemaakt aan zn halsband en heb hem de vrije ruimte gegeven zodra hij de weg over rende ( en dus niet luisterde) heb ik hem heel erg hard terug getrokken , hond vloog dan ook aardig terug (klinkt niet erg lief maar hij heeft er van geleerd) heb ik een paar keer gedaan maar heb er nu na bijna 9jaar nog steeds profijt van succes
Ik heb stiekem alleen het eerste bericht gelezen, dus weet niet of het al gezegd is, vast sorry als ik weer te laat ben Wij hebben een joekel van een rottweiler die ook behoorlijk trekt en op aanraden van een hondentrainer heb ik een gentle leader aangeschaft. Wat een ideaal ding is dat zeg! Ik kan hier wel een heel praatje gaan houden, maar als je het even googelt of op youtube kijkt, krijg je een veel betere uitleg.... Mijn schattie trekt in ieder geval niet meer!
Hier ook een bruine labrador van ruim 3 jaar. Vanaf dat hij een pup was veel cursussen gevolgd. En hoe lief hij thuis is, zodra hij andere honden ziet is het gedaan met rustig meelopen. Hier ook de slipprikketting en ik ben er blij mee. Zodra het trekken begint even een goede "ruk" eraan, de hond corrigeren en toespreken en vaak is dat hier voldoende. Maar als hij een andere hond ziet dan kan ik doen wat ik wil, maar Duco denkt dan 1 ding...ik ga nu naar die hond om te spelen Hoeveel cursussen dan ook gehad, niets helpt meer. Meestal (en hier kan dat gelukkig) laat ik hem vrij zodat hij z'n energie kwijt kan. Zou het dan toch labrador eigen zijn Overigens zeggen ze ook dat ze zo gulzig zijn....die van ons wacht keurig op het commando smakelijk eten voordat hij gaat eten. En altijd als laatste de deur uit. De goedzak! Kwebbel
Als je even op deze site bij zoektermen Gentle Leader intypt, krijg je een verhaaltje met daaronder een filmpje, dan heb je een idee van het ding! Heel, heel, heel erg hond- Ʃn mensvriendelijk!! kynoshop.nl
Even een toevoeging: wij hebben een koningsrottweiler; heel veel kilo aan spieren dus! Ik ben zelf 1m80 en niet de dunste en mij trekt ie het halve bos door
Tsja, ik ben dus helemaal tegen het gebruik van een prikband. Dat een hond er niets van zou voelen is natuurlijk onzin, anders zou het niet 'helpen' tegen het trekken. Sorry hoor, maar ik wordt altijd helemaal naar bij het idee dat zo'n hond iedere keer die pijnprikkels toegediend krijgt. En dat terwijl er zoveel andere mogelijkheden zijn. Zelf hebben we ook een hond die afschuwelijk trekt. Voor hem hebben we nu de canny collar: De canny Collar maakt het weer leuk om met uw hond te wandelen De eerste twee keren was het even wennen, maar daarna had hij door hoe het werkte, en nu trekt hij helemaal niet meer. Maar het belangrijkste is dat hij er geen last van heeft, en dat het veilig is.
Had je de onderstreepte tekst uit de link al gelezen? Gentle leader hebben we ook gebruikt, en dit werkt echt anders.
Die Gentle leader heb ik ook aangeschaft maar werkte voor geen meter hier.Ik hoe het bij mijn oude vertrouwde slipketting.
als je hem terug brengt naar het asiel en er is iemand die de moeite neemt om een paar keer per dag flink te trainen kan je heel veel plezier hebben met lopen zonder *****etting. mensen moeten die zelf is om doen en dan laten trekken door een ander dan weten ze precies wat de hond voelt. als ik dat zou doen mij iemand dan hoor je dat is mishandeling nou ja dit is dierenmishandeling zo zie ik dat je doet je hond moetwillig pijn als hij niet luisterd en dat kan ook anders. heb zelf ook al hier mensen geholpen met hun hond en dat heeft goed uitgepakt. maar je schreef ook dat je 2x 10 lessen hebt gedaan maar als ze dan vervolgens in die lessen je in een hoekje laten staan en niks doen had ik toch wel een andere school uit gekozen. ga is bij een quiebus school kijken die kunnen je wellicht helpen. Quiebus Licentie Hondenscholen in Nederland en Belgiƫ - Aangesloten hondenscholen ik stop hier want ik blijf het dierenmishandeling vinden die kettingen het heet ook niks voor niks wurg-ketting je mag ook geen mensen wurgen dus ja dieren ook niet.
Wij hebben hier een Mechelse herder van 8 jaar. En hier ook het ik-trek-vrouwtje-door-het-bos idee!! Tis een schat van een hond, maar ik kan en durf niet met haar te gaan wandelen, en mijn zoon in de wagen mee te nemen. Laat staan dat mijn zoontje zelf aan de hand meeloopt.. De prikbanden ben ik ook niet zo voor. De slipketting heeft geen effect. De gentle-leader hebben we, maar dan doet ze niks anders als haar neus in mijn knieholte duwen, en dat doet zeer!! Ik ben er al een keer door op mijn snufferd gegaan. Maar toch, ga ik het nogmaals proberen, als mijn man bij huis is, die werkte ook in de weekenden maar nu niet meer dus, maar in de weekenden dus, ga ik toch weer met de hond proberen te lopen. En trainen!! Ze moet en zal naar mij gaan luisteren, ze moet mij gaan volgen!
Dat onderstreepte gedeelte is alleen als uje de riem verkeerd gebruikt en er dus aan trekt, wat je absoluut niet moet doen met zo'n ding!!! Als je hem gebruikt zoals je hem hoort te gebruiken, is het een ontzettend diervriendelijk product! Ik ben er blij mee in ieder geval en mijn rotti ook