Nou de titel zegt het al wie heeft er tips voor een goed boek? Hou van spannende boeken. Zat te denken aan de boeken van stephen king heeft iemand die gelezen en welke is goed ik zag dat hij er heel veel heeft.
Stephen King weet ik niet. Maar ken je de boeken van Karin Slaughter? Die vind ik erg goed. En ik heb pas de millennium trilogie van Stieg Larsson gelezen, ook erg goeie boeken! En ik lees mee
Ik heb vroeger een aantal boeken van stephen king gelezen, maar herinner me geen titels meer. Je kan ook edgar allan poe eens proberen. Hij heeft ook een beetje lugubere vreemde verhalen. Hetzelfde in die trend is ook de mieren van bernard weber of het rattenleger van ??? Als je meer van het spannende houdt als in onderzoeken, moord, ondervragingen, ... raad ik je ook Karin Slaughter aan. Leest heel vlot! Stieg Larsson sloeg bij mij niet aan. Veel mensen lezen ook graag patricia Cornwall recent las ik 'shadow of the wind' van Carlos Ruiz Zafon, de engelenmaken van S. Brijs en het familieportret van J. Blum. Deze boeken spraken me wel aan. Of die van Khaled Hosseini zijn ook goed. Het hangt er natuurlijk allemaal een beetje vanaf welk genre je graag wil lezen.
Van stephen king heb ik een aantal jaar terug de marathon gelezen, vond ik toen een goed boek. Anders boeken van simone van der vlugt of suzanne vermeer, die zijn ook goed.
tess gerritsen is fantastisch! heb haar hele serie gelzen en wacht met smart op de volgende. Ik hou ook van boeken over de 2de Wo , oa Familieportret, haar naam was sarah , en de waargebeurde verhalen staan er heel veel op bol.com .
ik heb laatsts " de oversteek" van Justin Cronin gelezen. Is erg spannend. Verder heel wat Stephen King gelezen. Ik vind het erg leuek boeken maar soms is hij erg langdradig in zijn verhalen. Het een boek van hem lees ik dan ook in 1 adem uit en het andere is niet doorheen te komen. Ik ben nu bezig in " de beproeving" deze is erg leuk maar wel iets van 1200 pagina' s. verder vond ik leuk: Carrie Het dagboek van Ellen Rimbauer ( en de film Rose Red gezien die erbij hoort) Dodelijk dilemma De Gloed (tommyknockers) De noodzaak Rosie De vervloeking Hier vind je trouwens een lijst van alle boeken met beschrijving van hem: Stephen King Fanclub Nederland Verder zoals al eerder genoemd is Karin Slaughter erg goed maar ik vind Saskia Noord ook altijd erg leuk.
Hier een echte Stephen King fan. Waar ik vooral van hou is dat hij van een gewone situatie iets lekker spannends en bloederigs kan maken. Een paar goede titels vind ik zelf: 22-11-1963 (niet echt horror zoals hij normaal schrijft, maar wel een goed in elkaar gezet boek) Mobiel Duma Gevangen De beproeving De Green Mile Het Pet Semetary Veel leesplezier
Ik heb wel zo'n beetje alles van Stephen King gelezen. Mijn favorieten zijn It (Het), Pet Cematary (Dodenwake), en Eyes of the Dragon (Ogen van de draak). It gaat over een groep kinderen in een klein plaatsje die worden geteisterd door een kwaadaardig iets. Bekend is de clown, maar dat is maar 1 van de manieren waarop 'het' hen achterna zit. Als ze allemaal volwassen zijn duikt Het opnieuw op, en begint de nachtmerrie dus ook opnieuw. Echt een onwijs goed geschreven boek. Pet Cematary vind ik persoonlijk zijn engste boek. Als je een kat hebt, bekijk je die nooit meer hetzelfde. De laatste pagina kan ik quoten, die is zo angstaanjagend. Ogen van de draak is weer heel iets anders, dat is meer een soort sprookje, ik vind m erg leuk.
It vind ik ook erg goed van stephen king. Kathy reichs heeft ook hele goede boeken. De tv serie bones is hierop gebaseerd, maar vind er niet heel veel vergelijking mee. Boeken zijn veel beter en erg spannend!
'het eiland onder de zee' en 'het negende schrift van Maya', beide van Isabel Allende. Net gelezen en ik hou van haar boeken!
Ik houd alleen van boeken vanuit een waargebeurt verhaal, miss vind je dit wat : bol.com | Ik was twaalf en fietste naar school, Sabine Dardenne | Nederlandse boeken... Moet je wel tegen kunnen hoor !
Als je van een beetje duister houdt vind ik de boeken van Anne Rice ook erg goed trouwens. Het heksenuur is fantastisch, het vertelt het verhaal van een aantal generaties heksen in een beetje een incestueuze familie, beginnend ergens in de 17e eeuw, tot aan in hedendaags New Orleans, en hun relatie met een soort mysterieuze geest. Heel spannend. Verder zijn ook leuk: Interview with the Vampire, Mijn naam is Lestat, Moeder aller Vampiers. Ook spannend, maar heel wat anders: De Millennium trilogie. En niet zozeer spannend, maar heel boeiend en ontroerend: the time traveller's wife.
Vind wel veel erg mooi, maar favorieten zijn: - Dan Brown (o.a. da vinci code) - James Rollins - Nicci French - Sophie Kinsella / Madeleine Wickham (chicklit) - Jill Mansell (chicklit) - Jean M. Auel - de aardkinderen Millenium trilogie (Stieg Larsson) ga ik binnenkort in beginnen, ik ben benieuwd. Hoor er veel goede verhalen over. Ga dit even volgen, voor de vakantie kan ik nog wel wat tips gebruiken.