nog een jaar ke of 2 wachten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door saartje, 14 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje

    saartje Lid

    25 nov 2005
    15
    0
    0
    oostende
    hallo dit was normaal mijn 2de ronde maar ben eergisteren terug met de pil begonnen.
    want door een vriendin van mij heb ik kunnen soliciteren bij het stadhuis van oostende en de schepenen ging zorgen voor een job voor mij,
    dus een proefcontract duurt een jaar en mijn vriendin zei van maak dat je het eerst jaar niet zwanger bent of je krijgt geen vast contract,
    na een hele dag wenen hebbn we een besluit genomen dat het eerst beter is dat ik zeker ben van werk en miss kunnen we binnen 2 of 3 jaar terug beginnen met kindjes.
    wou dit gewoon eens zeggen want was er echt kapot van omdat ik nu het gevoel heb dat ik zwanger ben en ben terug begoon met de pil moet nog een paar dagen wachten om het zeker te zijn

    het doet eens deud mijn hart te luchten want in onze famillie weet niemand er iets van dat we begonnen waren beter ook want nu zijn we ermee gestopt,

    groetjes saartje
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Heb je het idee zwanger te zijn?
    Wanneer ben je weer met de pil begonnen dan?
    Het is beter als je wacht totdat je menstruatie weer begint.
    En op de 1e dag van je menstruatie de pil in te nemen.
    Zo hoort het ook te gaan. Je kan niet zomaar halverwege je cyclus de pil gaan slikken. Dat is wat ik er van weet...
     
  3. saartje

    saartje Lid

    25 nov 2005
    15
    0
    0
    oostende
    wist het niet zeker
    maar nu ik begoonen ben kan ik moeilijk weer stoppen ik neem de pil tot ik mijn regels normaal moet krijgen.
    kweet het is slecht maar als ik dan wel zwanger ben zou ik iets moeten doen enorm tegn mij zin.
    denk dat je wel weeet wat ik bedoel e, dat wil ik niet
    sorry
     
  4. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Of je nu met de pil bent begonnen of niet, als je al zwanger was, ben je nog steeds zwanger. Dus je had beter kunnen wachten.

    Ik heb ook nog geen vast contract, maar ik vind dat mijn privéleven voor mijn werk gaat.
     
  5. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dat vind ik ook hoor Daphne...
    Kijk ieder zijn eigen beslissing natuurlijk... ;)
     
  6. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Saartje jij zegt : Als ik nu wel zwanger ben zou ik iets moeten doen enorm tegen mijn zin , Bedoel je daarmee Abortus??
     
  7. saartje

    saartje Lid

    25 nov 2005
    15
    0
    0
    oostende
    ja spijtig genoeg wel want mijn vriend is ook niet zeker van zijn werk
    want maandag is het betoging in strassbourg
    daarmee
     
  8. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Erg vervelend voor je. Lijkt me erg moeilijk als je eenmaal een kinderwens hebt om die stop te zetten.

    Wij zijn nu ook bezig en we hebben tegen elkaar gezegd dat als ik geen toestemming krijg om minder te gaan werken (als de baby er eenmaal is) dat we dan wachten met kinderen. Maar nu zijn we eenmaal begonnen en heb ik dinsdag te horen gekregen dat ik niet minder mag gaan werken. Tsja hoewel we hadden afgesproken om dan te wachten willen we dat stiekem toch niet. Dus gaan we vrolijk door hoe hard we het geld ook kunnen gerbuiken en hoe waanzinng leuk m'n werk is.Jammer voor m'n baan dan.

    En als je overgaat tot abortus lijkt me dat je het daar later best heel erg moeilijk mee kan krijgen als jullie dan besluiten om er wel echt voor te gaan.
     
  9. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik vind het niet kunnen eerst wil je een kind en als je nu zwanger zou zijn nou dan maar een abortus.. het is geen speelgoed wat je zomaar weg kunt gooien!!! je wou het eerst toch zelf...

    Njaa dat was mijn mening gelukkig niet mijn beslissing
     
  10. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik zou het zelf ook niet kunnen.
    Maar ik vind ook dat we niet voor anderen kunnen bepalen wat wel en niet kan. Hiermee zeg ik niet dat we onze mening hierover niet mogen geven, maar probeer wel de keuze van een ander te respecteren.

    Al ben ik het ermee eens dat een zwangerschap, en daarmee dus een toekomstig kindje, iets is om zéér zorgvuldig mee om te gaan.

    Groetjes Noralien
     
  11. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Moet eerlijk zeggen dat ik er presies hetzelfde over denk. Ik durfde het niet neer te zetten omdat ik hier nog niet zo lang kom en dus niet weet hoe er gereageerd gaat worden.

    Maar inderdaad, je heb er eenmaal voor gekozen, het was geen ongelukje ofzo :(
    Ze kunnen na een jaar werken je alsnog ontslaan en dan blijf je altijd lopen met het idee dat je een kind had kunnen hebben maar dat werk belangrijker was :( Ik hoop voor jou dat je niet zwanger bent. Sterkte ermee.
     
  12. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

    Je hoeft misschien niet eens twee jaar te wachten toch... Je bent -tenminste dat is in Nederland zo- niet verplicht om te vertellen dat je zwanger bent op het moment dat je je vaste contract over een jaar zou tekenen.. sterker nog men mag er niet eens naar vragen. Dat zou betekenen dat je over een maand of zeven tot negen weer zou kunnen beginnen met proberen toch... Overigens zijn er gelukkig ook werkgevers die je wel je vaste contract geven, ook als je binnen je tijdelijke contract zwanger wordt, maar veel bedrijven doen er helaas ook moeilijk over.
    Succes in elk geval ermee

    Chrizzzy
     
  13. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wel als je dat niet echt wilt,moet je het ook gewoon niet doen!Ik vind vast werk hebben enzo ook belangrijk,maar niet ten koste van (misschien)een kindje,dat er niks aan kan doen.Als ik zie hoeveel mensen om me heen miskramen hebben,moeilijk zwanger worden of een kindje verliezen,zou ik me eerlijk gezegd een klein beetje schamen om een abortus te laten doen.Ik zou mezelf in elk geval niet erg lang schuldig willen voelen of me afvragen hoe het eruit zou zien en hoe het zou zijn ofzo,het is iets waar he erg veel spijt van kunt krijgen.Ik snap sowieso niet goed waarom je eerst begonnen bent aan kindjes,als je blijkbaar vast werk hebben eerst belangrijker vind.Je moet hier echt heel goed over nadenken,vooral omdat je het blijkbaar heel erg vind en er mee zit!En zoals hierboven al gezegd wordt;je bent idd niet verplicht dat te zeggen.Ik weet dat dit allemaal heel hard klinkt en het is echt niet mijn bedoeling om je te kwetsen,maar ik hoop alleen dat je hier goed over na hebt gedacht!
    ,en dat je geen spijt krijgt.Ik ben erg blij dat het mijn beslissing niet is,veel sterkte ermee!

    Grts Lucia xxxxxxxxxxxx
     
  14. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja precies lucia ze wist van tevoren dat haar werksituatie niet idiaal was waarom ben je der dan in godsnaam mee begonnen ?? Begin dan aan kinderen wanneer je alles op een rijtje hebt.

    Sorry als ik kwetsend overkom... maar wij willen iets graag en sommige willen het maar kunnen het niet..en als jij dan nu zwanger bent (niet ongewild) en het weg laat halen voor je baan is dat voor ons ook kwetsend!
     
  15. saartje

    saartje Lid

    25 nov 2005
    15
    0
    0
    oostende
    sorry maar ik ben nu erg gekwetst ik wil niks liever dan een kind
    maar ik ben werkloos mijn vriend heeft werk als havenarbeider
    maar met aaleen zijn geld lukt dat niet want ik krijg bijna niks van de dop,
    ik wil echt niemand kwetsen, maar als ik moet kiezen tussen een kind en een job dat ik anders nooit zou kunnen krijgen omdat ik geen diploma heb en de kans ligt daar nu voor het grijpen grijp ik hem ander kan ik altijd werken als kuisvrouw
     
  16. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    ja dat snap ik wel maar ik snap niet waarom je dan überhaupt met de pil gestopt ben!! als je er geen geld voor heb..?!?!
     
  17. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    met de pil beginnen nu halverwege een cyclus heeft totaal geen zin. je eisprong is geweest en als deze nog moet komen is het beter om verder bescherming te nemen die je nodig acht.
    wacht gewoon je menstruatie af, en daarna start je met de pil ,
    mocht je zwanger blijken......................
    tja dan is het je eigen keus moeilijk te beinvloeden door een forum.
    maar je wat ik begreep je had al geen baan .? en nu kan je een baan krijgen? en je maakt je zorgen dat je niet van een inkomen een gezin kan onderhouden? was dat vorige maand anders dan?
    hoe ga je het later doen als je een baan hebt en dan opeens een kind? dan zal je ook je werk moeten laten vallen of gedeeltelijk? dan zit je nog met een karig inkomen.... Daar overnagedacht?
    liek....
     
  18. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Inderdaad ben helemaal met Lieke eens!

    Niet om je te kwetsen, maar ik vind het niet echt doordacht van je.
    Als voor het aanbod ook al geen werk had en je wist dat het werk van je man/vriend ook wankelde dan had ik ook echt nog met kinderen gewacht.

    Ik heb ook door alle bochten moeten wringen om mijn kind het zo goed mogelijk op te laten groeien, omdat ik er pas met 3 maanden achter kwam dat ik inverwachting was.
    Maar we hebben het ook gered.

    En dat je weer met de pil ben begonnen en niet eens je menstruatie hebt afgewacht is niet slim.
    Het kan geen kwaad als je misschien wel zwanger bent want ik ben dus tussen de pil stop en de prikpil zwanger geraakt.

    Wat voor keuze je ook maakt is aan jezelf.
     
  19. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Sorry , maar ik ben het hier helemaal mee eens :)
    Ik ken mensen in mijn nabije omgeving die helemaal geen kinderen KUNNEN krijgen ,maar de wens is er wel .
    Dit vind ik dus echt walgelijk , echt waar .
    Je gooit een leven weg voor het zelfs nog de kans heeft gekregen om te leven .
    Verder heb je het over je financiele situatie .
    Wat dat betrefd ben ik het met (volgens mij ) Lieke eens .
    Sorry als dit erg hard aankomt , maar zoals ik al zei ken ik mensen die gewoon helemaal geen kinderen krijgen .
    Die vrouw is hartstikke onvruchtbaar door een verkeerd medisch ingrijpen op jonge leeftijd .
    Zij is er dus ook helemaal kapot van .
    Als je dan hoort dat iemand abortes wil plegen mocht ze zwanger zijn ( gewild ook nog ) dan doet dat best pijn .
    Die vrouw is mij namelijk zeer dierbaar en ik voel dus ook een beetje haar pijn .

    Meiden sorry voor mijn felle reactie .
    Maar dit stuit mij erg tegen het hart .
    Ik hoop dan ook dat jullie hier een klein beetje begrip voor kunnen opbrengen.
    Het is niet mijn bedoeling om een ruzie te starten en ben dan ook niet meer van plan om op dit topic te reageren .
    Nogmaals sorry , al neem ik mijn woorden zeker niet terug ( hoe kwetsend ze ook zijn ).

    Groetjes Joyce
     
  20. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Joyce ik ben het helemaal met je eens!
     

Deel Deze Pagina