nog een jaar ke of 2 wachten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door saartje, 14 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovely

    lovely Lid

    24 nov 2005
    92
    0
    0
    Sorry Saartje
    Je vraagt erom deze reacties te krijgen
    Dit is notabene een forum met vrouwen die er bijna alles voor over hebben om een kindje te krijgen
    Dus ja dit is heel kwetsend voor bijvoorbeeld voor de meiden die niet langs de natuurlijke weg zwanger worden bijvoorbeeld, of wat dacht je van de meiden die een miskraam krijgen en hier heel veel verdriet van hebben.
    En wellicht voel jij je gekwetst.
    Denk eerst een even na voor je hier iets plaatst.
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Saartje,

    ik hoop voor je dat je niet zwanger blijkt te zijn, zodat alles goed mag komen rond je baan en het krijgen van wat stabiliteit in het leven van jou en je man/vriend. Je bent nog jong genoeg om in een later stadium als je meer gesetteld bent kinderen te krijgen. Ik kan begrijpen dat je als je niet zwanger bent, deze wens een tijdje opzij gaat zetten om je leven met werk en financien op orde te brengen. Ik hoop dan ook dat je niet voor de ingewikkelde keuze komt te staan als je wel zwanger blijkt te zijn, want zoals al anderen hier hebben gezegd, is voor mij een keuze voor een abortus een verschrikkelijk idee. Ik hoop dan ook dat dat niet nodig zal zijn. Sterkte!!

    Karin
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Patrice, even een klein opmerking. Wettelijk heb je het recht om minder te gaan werken. Ze kunnen je dat niet weigeren hoor. Zoek het maar op...
     
  4. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb net een mk gehad en ik vond het al verschrikkelijk om een dood kindje te laten weghalen. Ik snap niet dat je het over je hart kunt verkrijgen om een LEVEND kindje weg te laten halen....
     
  5. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Ja dat heb ik ze ook verteld. Maar hun geven als reden dat er niemand is om mijn werk op te vangen. En dan staan ze dus inhun recht om te weigeren :(
     
  6. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ben het ermee eens dat het naief van je is te verwachten op dit forum veel steun te krijgen over een evt. abortus.
    Anders is het dat je de beslissing neemt even te stoppen met proberen zwanger te raken. Hierin zal iedereen met je meeleven.
     
  7. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik denk dat dat idd ook het hele punt is, Je zegt te denken dat je zwanger bent en dat je juist daarom nu met de pil bent begonnen zodat je niet de keus hoeft te maken dat je het weg hoeft te laten halen via een abortus, maar in feite komt het toch op hetzelfde neer? Wat als je nu zwanger bent en de pil doet zijn werk niet zoals jij dat bedoelt had en je krijgt geen miskraam (om het zo maar te noemen) Dan moet je dus alsnog een abortus laten plegen; hoe sta je daar tegen over dan?? Want ik neem aan dat zoals je schreef dat je toch echt een kinderwens hebt gehad?
    Ik ben nu voor de 2e keer zwanger en wij zijn er heeeeeel erg bewust van geweest wat we wilden, want ik kan (bijna) niet op de normale manier zwanger worden. Op mijn 1e zwangerschap heb ik 2 jaar moeten wachten en die eindigde ook nog in een miskraam!! Mijn 2e zwangerschap is als een wonder ontstaan, nl spontaan, iets wat de gynaecologen NOOIT hadden gedacht. Nu ik toch nog graag een 2e kindje wilde, moest ik weer meer dan een jaar wachten en is het weer via hormonen tot stand gekomen. Als je zoooo lang op iets moet wachten en dat dan komt, is dat het mooiste wat je kunt krijgen en begrijp daarom goed wat de meiden hier allemaal zeggen; Voor ons is het het mooiste wat je kan overkomen en daar heb je als het goed is heeeeel goed over nagedacht en het paste in ons plaatje en zo niet zorgen we dat het in ons plaatje gaat passen, maar besluiten dan niet van de 1 op de andere dag dat het niet meer in ons plaatje past. Dat is gewoon ongelooflijk!!
    Dat je voor een vaste baan gaat vind ik heel erg knap, echt waar, maar dat had je moeten bedenken voor je met de pil stopte. Ik hoop van harte dat je idd niet zwanger bent op dit moment en de volgende keer dat jullie besluiten om te gaan stoppen met de pil dat het wel in jullie plaatje gaat passen. Succes met de beslissing die je nu hebt genomen, hoop toch op het beste voor jullie!!!

    Groetjes Carry
     
  8. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    maar je weet toch niet zeker dat het een vast contract word?!
    want ze mogen 3x een contract geven en wie zegt dat het vast word?
    je hebt in het leven nooit geen zekerheid...voorbeeld mijn buurjongen heeft sinds een paar maanden een kleine,net het nieuwe huisje opgeknapt blijkt zijn baas kanker te hebben!
    hij moet dus opzoek naar een andere baan!
    je hebt in feite nooit geen zekerheid....en het spreekwoord zegt het al
    ZINT VOOR DAT JE BEGINT!
     
  9. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ben het er helemaal mee eens,
    je moet in mijn ogen eerst je leven op orde hebben voordat je bewust met kindjes wil gaan beginnen...
    wij wilden ook al eerder beginnen maar hebben afgesproken dat pas te doen als alles op orde is...
    heb al mijn diploma's, vaste baan, mijn vriend ook een vaste baan, ik kan tegen die tijd minder gaan werken...
    het is niet zomaar iets een kindje krijgen, je moet er goed over nadenken!!
     
  10. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik ben het met alle meiden hier eens, dat het niet echt gepast is dit soort berichten in een zwangerschapsforum te plaatsen, oke dat van dat je liever nog even wacht met kinderen daar kunnen we allemaal inkomen, maar niet in het geval dat als je nu zwanger blijkt een abortus wilt...ik vind dit echt ongepast van je dat je dit duft te plaatsen, sorry heb er verder weinig woorden voor.

    MissPuma
     
  11. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb even op internet rondgekeken. Dit is wat ik erover kon vinden:

    "Gebleken is dat het innemen van de pil schadelijk is voor de ongeboren vrucht. Het kan de mannelijke geslachtskenmerken van een jongetjesbaby vrouwelijk maken".

    Ik kon nergens terugvinden dat het slikken van de pil tot abortus kan leiden.

    Ik ken iemand die door de pil heen zwanger is geraakt en de eerste maanden de pil heeft doorgeslikt. De HA heeft haar toen verteld dat het niet echt schadelijk was voor het kindje?! Zij is inmiddels ook bevallen van een gezonde zoon.
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Meiden ik doe deze even op slot.
    iedereen die wilde heeft zijn mening gegeven...

    Pb mocht je vragen hebben.
     

Deel Deze Pagina