Nog een jaar wachten na 3 jaar?

Discussion in 'Zwanger worden' started by ikblijfhopen, Sep 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Een progesteron van 11 is echt te laag volgens mijn arts.
    ik had een lf van 6-7 dgn en laag progesteron en ben 35 jaar. Was ook bang dat het aan de leeftijd lag.
    Volgens de arts was de eisprong niet goed en daardoor te laag progesteron en korte lf. Uiteindelijk met clomid wel zwanger geraakt.
    Ik zou dus zeker een second opinion vragen als je eigen arts je echt nog een jaar door wil laten proberen.

2. ikblijfhopen

Apr 3, 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Bedankt voor jullie reacties. Wat fijn om ook jullie mening en verhalen te lezen.
    Ik ga deze week verder onderzoek doen waar we het beste terecht kunnen voor een second opinion.
    Een korte luteale fase, of een laag progesteron schijnt niet snel behandeld te worden. Ik ben benieuwd in welke regio gynaecologen hier wel voor open staan.
    Ik wens iedereen met een zwangerschapswens veel geluk bij het zwanger worden!

3. ikblijfhopen

Apr 3, 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Ikke101,

Bedankt voor de tip. Ik zal mijn vitamine B12 gehalte laten nakijken. Wat fijn voor je dat je uiteindelijk toch moeder bent geworden!

4. ikblijfhopen

Apr 3, 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Jolein8,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn voor je.

Was je gelijk de eerste keer met clomid zwanger?
    En mag ik je vragen in welk ziekenhuis jouw arts werkt?

5. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ik hoor en lees allemaal goede verhalen over Gent (België), maar weet niet of je er zomaar terecht kunt. Ik vind het echt stuitend om van je te lezen dat je artsen naar waardes kijken ipv naar de praktijk. Het moge duidelijk zijn dat het (tot nu toe) vanzelf niet lukt! Dan haalt het verder toch niet uit? Vind het echt, echt heel rot voor je. Ik weet ook echt niet wat je nu het beste kunt doen om gehoord te worden. Dat je hier informatie zoekt en er voor gaat vind ik echt stoer van je! Je gaat niet bij de pakken neer zitten en ik hoop dat je vechtlust beloont wordt met een kindje (of twee). Ik weet niet of je gelovig bent, maar ik zal bidden voor leiding van God, zodat je op de beste plek terecht komt en hopelijk je wens in vervulling zal gaan.

En om je even moed in te spreken: binnenkort bevalt een kennisje van me van haar eerste (37 jr, geholpen in Gent)

En net zwanger: een kennisje van 42! En alles gaat goed met de baby. Gezond kindje.

Dus hoop houden hoor!

6. ikblijfhopen

Apr 3, 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Joppie,

Bedankt voor je reactie en lieve woorden. Ik blijf bidden en hopen dat ik ook een dag moeder mag worden.

Ik heb inderdaad een en ander gelezen over Gent. Ik lees ook dat de wachttijden lang zijn. Ik denk dat ik eerst binnen Nederland verder ga kijken. Dat lijkt me praktischer als we er vaker heen zouden moeten.

Ik wens jou ook veel geluk met volgende zwangerschappen.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Maak vast een afspraak in Gent. De wachttijd bij dr de sutter zijn een half jaar. Bij andere artsen iets korter. Afzeggen kan altijd nog.
    Ondertussen kijk je in Nederland verder. Heb ik ook zo gedaan.

Sterkte

8. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Hoi,

Wat een lange weg hebben jullie al afgelegd. Ik heb geen ervaring en ook niet echt iets toe te voegen aan de adviezen van de andere vrouwen. Wel wil ik jullie heel veel succes wensen de komende tijd en ik hoop dat jullie maar snel een kindje in je armen mogen sluiten.

Share This Page