Ik ben op zoek naar goede ovulatietesten die online te koop zijn, met welk merk hebben jullie goede ervaringen?
Ik heb die van Mat Care ( zie link rechts boven) besteld of ze goed zijn weet ik nog niet, moet nog proberen.
Zodra ik 1 positieve test in mn handen heb, weet ik welke goed is Ik had eerst de midstream cassette en nu de (ik geloof) dipstick van matcare.. Later zag ik bij Sensitest goedkopere, dus die ga ik de volgende keer bestellen...
De sensitest dipstick! Sinds vorige maand gebruikt ik deze, ook op aanraden van vele leden op het forum. Heb er keurig mijn ei mee gevonden. Ik vind ze ook niet al te duur. Ik kreeg ze keurig de volgende dag in een discrete envelop in mijn brievenbus.
Ik gebruik sinds 2 maanden de clearblue ovulatietest. Deze is een stuk duurder, maar ik doe hier vrij lang mee aangezien ik meestal maar 3 keer hoef te testen voordat ik mijn ei vind. Deze ronde had ik op dag 11 het gevoel te moeten testen en ja hoor een smiley! De volgende dag nog even getest om te kijken of mijn LH-piek voorbij was en dit was het geval.
ja...hier nog een tevreden Sensitest gebruiker. heb ook die van Babyboom, maar die zijn niet zo duidelijk...
Nou dames, ik heb de Sensitest besteld en vandaag binnen gekregen. Ben nu alleen benieuwd of je bijvoorbeeld een bepaald aantal uren niet mag plassen voordat je de test doet, want ik heb weleens gehoord bij andere merken testen dat je 4 uur niet mag plassen voordat je de test doet, anders is het resultaat niet juist? Echter in de bijsluiter van de Sensitest staat er niets over geschreven. Wat doen jullie altijd?
probeer het wel altijd een tijdje op te houden... je zult zien dat het controle lijntje ook niet zo donker wordt, als je teveel gedronken hebt. SUCCES
Ik gebruik de ovulady, via het ZH, maar hij is ook online te bestellen dacht ik. Verschil is wel dat je hem via het ZH voor de helft van de prijs kunt krijgen. Hij kost normaal 30 euro dacht ik, voor 6 stuks, maar via het ZH kun je het voor 15 euro krijgen.
Waarom moet je een ouv-test iedere dag ongeveer op hetzelfde tijdstip uitvoeren? Dit staat in de bijsluiter van Sensitest? Ik voer de test altijd 's middags uit, maar kan niet altijd op hetzelfde tijdstip. Soms is het begin van de middag, soms eind van de middag. Is dat erg of niet?
Ja, dat weet ik ook niet zo precies. Ik voer hem ook meestel ergens in de loop van de middag uit, maar ook niet altijd op precies dezelfde tijd... Denk dat het iets te maken heeft met het vinden de je LH piek, maar hoe het precies zit weet ik ook niet...
ik gebruik nu dipstick testen van OVU-Test. Ik heb van alles al gebruik, ben al 6 maanden bezig. Heb een zeer onregelmatige cyclus, dus ben echt van het testen afhankelijk wil ik mijn ei vinden. Gisteren gestest en had een positieve dipstick! Zie mijn album voor foto's. Ik test meestal rond een uur of vier 's middags. Ik zorg wel dat ik een paar uur niet geweest ben, want anders is je urine te licht en kan het zijn dat de test niet pakt!
Mayaa Een ovulatietest moet ongeveer op hetzelfde tijdstip gedaan worden, omdat je anders je LH-piek kan missen. Deze piek kan erg kort zijn. Betrouwbaarder zou zijn om twee keer per dag te testen, maar dat wordt een dure en intensieve aangelegenheid. Vandaar dat dagelijks op hetzelfde tijdstip geadviseerd wordt. Ik gebruikte altijd de ovulatietesten van CB (de gewone). Op zich zijn die best duur en je kunt er maar 7x mee testen. Alleen kun je de testen uitelkaar halen, het stripje er even met een schaar uitwippen en dan kun je de strip in de lengte door de helft knippen. Wel onthouden welke streep de controlestreep is en welke de teststreep. Je gebruikt dan dus alleen het stripje en niet de hele test. Maar dat werkt prima. Kun je 14x testen voor hetzelfde geld!
Maar als je altijd op het zelfde tijdstip test he.. kun je hem dan niet nog steeds missen, die piek? Of hoe werkt dat? Oja Jippie, ik wil ook die van CB gebruiken, hoe laat testte jij?
Laurierblaadje Ook als je op hetzelfde tijdstip test, kun je de piek missen. Maar de kans daarop is wel een stuk kleiner dan als je elke dag op een ander tijdstip test. Ik testte meestal 's avonds na het eten, rond een uur of 19. Maar dan moet je er wel om denken dat je vier uren van tevoren niet plast en niet teveel drinkt. En dat kan nog al eens een opgave zijn.
Hoi Mayaa, Ik heb ook sensitest ovulatietesten. Het klopt dat er niet bij staat dat je niet eerst 4 uur niet geplast mag hebben ofzo. Nu uit mijn eigen ervaring, ik ben voor de 1e maand met deze testen bezig, maakte het voor mij niet uit. Ik was misschien nog wel een uur van te voren naar het toilet geweest, maar ik zag later wel gewoon een streepje bij de T. Ben benieuwd of je je eisprong al gevonden hebt. Groetjes Iceje
Als je veel drinkt van tevoren en niet je plas een aantal uren inhoudt, dan komt er waarschijnlijk wel een streepje in beeld. Je hebt namelijk altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam, waardoor er een streepje komt. Alleen gaat het erom hoe donker de streep is, daar kun je aan aflezen of je eisprong in aantocht is. Als je veel drinkt en vlak van tevoren plast, dan is je urine niet geconcentreerd genoeg en heb je sowieso een licht streepje. Je zult dan niet een donker streepje krijgen! Testen heeft dan geen enkele zin, omdat je dan dus ook niet weet wanneer je piek is.