Hoi dames! Mijn zoontje kwam vanmiddag naar mij toe dat er een muis in zijn speelgoedkist zat. Vervolgens vind ik bij het schoonmaken van mijn voorraadkast 3 keuteltjes. Als er iemand panisch is voor muizen dan ben ik het wel. Ik heb hem zelf gelukkig nog niet gezien maar dat wil ik ook graag zo houden. Want ik zou oprecht verhuizen haha zo erg is de angst. Hebben jullie tips voor goede vallen of trucs om zo snel mogelijk muis vrij te zijn. Extra schoonmaken is bijna geen optie want ben echt miep kraak haha. Uiteraard wel alles al goed extra gepoetst.
Ik stuur mijn kat en man Oh meis ik weet t ... mijn man moet dit altijd opruimen ik vind ze zooooo vies. Geen tips helaas ... Sterkte!
Bij de dierenwinkel een muisvriendelijke val halen en buiten vrij laten. In deze tijd van het jaar ontkom je er bijna niet aan dat kleine veldmuisjes naar binnen komen als een deur of raam open staat. Beste om het te voorkomen is een kat nemen.
Met zo'n muisvriendelijke val heb je hem zo te pakken. 's avonds neerzetten en de volgende ochtend zit hij er meestal wel in. Niet direct buiten de deur zetten anders zijn ze zo weer terug, maar een stuk verderop.
Als je een val zet, lokken met brood met pindakaas. Ze zijn dol op pindakaas. Ik heb allerlei soorten vallen geprobeerd, maar bij mij werkte dat zelden goed. Ik heb uiteindelijk een aantal jaar geleden zo’n apparaatje gekocht met een hoog piepgeluid, waar ze niet tegen kunnen. Sindsdien nooit meer een muis gehad. Wel jammer dat je zelf ook wel het gepiep hoort, maar uiteindelijk werkte het dus en nu ligt dat ding op de vliering te wachten tot het weer nodig is.
Ik moet hier gewoon even op reageren... wij hadden juist nooit last van muizen tot we een kat namen. Die nam ze mee naar binnen. Heb al hele families de tuingrens over gezet. Ik heb geen tips, maar vind het wel erg vervelend voor je. Ik vind die beesten ook niks en ik zou echt niet slapen voordat ik dat beest had gevangen..
Zo ruimde wij laatst de schuur op. Zat er een muis in mijn skeelers. Heb de skeeler zo weggemieterd en de muis rende snel weg. Zelfs mijn vriend vond het eng
oh jee jullie kat was een muizen vriend? Die van ons bracht ze ook binnen, wel dood! Dan werd ik wakker lag er weer een muis of vogel voor mijn slaapkamerdeur
Hahah jullie mogen blij wezen dat het muisjes waren. Ik heb ooit een levende(!) rat als cadeau gekregen. Op het moment dat hij hem voor mijn voeten neerlegde was er voor hem de lol eraf en liep hij weg...
Ja hier soms ook dood. In tweeen onder de bank. Dat was blijkbaar geen lieve muis volgens Madame Poes. Kleine tip dan: neem wel een muizenhater als kat
Ik heb beide katten nog naar de rat gegooid ( ja echt waar) maar die liepen zonder blikken of blozen weer weg. "Alsjeblieft Ysa, doe er mee wat je wilt, heel veel plezier op (toen) de warmste dag van het jaar. "
mijn kat was ooit in de gang aan het vechten met een jonge rat....geloof me, daar wordt je niet heel erg blij van kat heeft hem halfdood gebeten, liep vervolgens weg en daar zat ik: hoogzwanger met een krijsende stervende rat in mijn gang....brrrrrrr
O bah wat vervelend. Wij hadden eind vorig jaar een muis in de garage. Wij hebben een val gezet met pindakaas en gelukkig volgende ochtend al in de val. Wij hebben deze val, ideaal. Beter dan die houten dingen. https://www.google.nl/search?q=muizenval&client=ms-android-samsung&source=android-browser&dcr=0&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjqu_jGsrDaAhXjLsAKHewpBFgQ_AUICSgB&biw=360&bih=512#imgrc=i2fnKrXEt-1vZM:
het zal aan mij liggen, maar toen ik vroeger muizen had, kocht ik juist die houten, die zette ik op een krant en als er een muis in zat, gooide ik de val met muis en al weg, krant bij de punten vasthouden en weg er mee....Ik ga echt geen stukjes muis uit een val staan peuteren hoor, bah! Voor mij echt geen herbruikbare vallen
Ja, dat is wel zo daar heb je een punt. Alleen klapte die van ons al dicht op het moment dat we hem neerzette. Gelukkig ging de dooie muis er in zijn geheel uit toen hij dood was.
uiteraard is de muis nog heel, het was sarcastisch bedoeld maar echt niet dat ik een muis uit een val ga halen hoor, bah. Hier dus nooit herbruikbare gebruikt. Of ja, de houten zijn ook herbruikbaar, maar zo goedkoop dat ik die altijd weggooide.
Zo doe ik het ook haha. Ik ben opgegroeid op een boerderij, dus het wemelde van de muizen en ratten. Was allang blij dat de ratten lekker buiten bleven Maar de muizen vingen we gewoon in een houten valletje. Flikkerde die dingen altijd zo de kliko in. Ben totaal niet bang voor muizen, maar inderdaad, ik ga dat dooie beestje echt niet uit dat ding halen. Mijn vader weer boos, zonde van dat valletje Heel af en toe hebben we hier een muis lopen, via de kruipruimte komen ze naar boven. Inmiddels hebben we een kat, maar die kijkt er dan alleen naar, zet zijn staart helemaal op en slaat er met zijn pootje naar. Tis ook een binnenkat, dus die is ook niks gewend
Is mijn kat toevallig bij jullie langs geweest? Ik heb namelijk précies zo'n zelfde verhaal. En natuurlijk waren we die rat een paar dagen kwijt. Bah, verschrikkelijk was dat. Gelukkig toch nog gevonden en de deur uit gezet. En vrij kort daarna ook verhuisd. Al was dat niet vanwege de rat maar omdat het toch op de planning stond.