Start IVF Nijmegen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marizje, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Hè meiden

As woensdag moet ik voor het eerst naar het ziekenhuis voor IVF. Ik vind het best spannend, gaat het lukken of niet? Ik heb dichte eileiders.
    Ik praat graag met meiden met hetzelfde probleem.

Liefs marizje

2. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    Ik wil je ff succes wensen!! Wij zijn ook geholpen in het Radboud en zie mijn banner :D
    Ze zijn daar echt super aardig en sociaal. Echt.. daar kunnen veel ziekenhuizen wat van leren.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Marizje: spannend voor je! Ik mag volgende week beginnen met Decap spuiten en zal dan ergens eind juli de punctie en tp in Nijmegen hebben. Ook ik vind het erg spannend, want het is ook onze eerste keer.
    @Mikky: fijn te lezen dat het aardige mensen zijn daar. We hebben alleen even 'proefgereden' om alvast een indruk te krijgen van de reistijd en waar alles is. Daardoor nog niet echt iemand gesproken. Het voelt ook allemaal zo massaal, dus daar schrok ik wel een beetje van. Maar fijn dat de mensen zelf erg prettig en sociaal zijn. Dat geeft me toch wat meer rust.

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hier ook 4 pogingen in Nijmegen gehad... en zie het resultaat in banner :D Straks 3 kindjes (terwijl we na de 2e poging een slecht nieuws gesprek hebben gehad dat nijmegen het niet meer zag zitten en we op zoek moesten naar alternatieven zoals adoptie/zaaddonor ofzo). We beseffen ons wat een geluk wij hebben en gunnen dit iedereen zó ontzettend...

Ik ben echt heel positief over het hele team. Ook de digipoli is ideaal!
    Er is trouwens al een topic met meiden die in Nijmegen liepen, weet niet of die inmiddels nog actueel is (zal zo even zoeken!)

Heel veel sterkte en succes de komende periode!

5. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    #5 Sinja, 4 jun 2012
    Laatst bewerkt: 4 jun 2012
  6. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Hè meiden

Wat fijn te lezen! Positieve verhalen zijn altijd goed.
    @ Mikky: eerste keer raak dus? Wat fijn!!! Mochten jullie kiezen hoevf ze er terug plaatste?
    @ Sinja: ook zwanger! Top! Je leest zoveel negatieve verhalen... Fijn om dit te lezen!
    @Sneeuwmees: je loopt dus iets voor op mij. Ik hoop dat het bij mij ook snel gaat. Geen idee wat ik van dit gesprek kan verwachten. Van mij mag het snel gaan!

Had al op andere topics gekeken maar vond dat lastig omdat veel meiden elkaar al langer kende. Praatte wat moeilijker mee.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Marizje: ik moet al wel volgende week beginnen met spuiten, maar ik moet een week langer doorspuiten omdat er in Nijmegen geen plek was in de week dat ik de punctie zou hebben. Jullie krijgen eerst nog de informatiebijeenkomst?
    @Sinja: wat een verhaal, dat het ondanks negatief nieuws toch gelukt is. Dat soort verhalen (en vooral banners van succesvolle IVF-pogingen) geven me toch moed. Het blijft nu eenmaal spannend.

8. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Hoi Sneeuwmees
    Geen idee wat ik kan verwachten. Heb een brief gekregen dat we een afspraak hebben. Ik denk een soort introductie?
    Dijs hoelang moet je nu spuiten? 2 wkn tot aan oogsten? Lijkt me wel eng.... Nu is het dus afwachten voor jou. Spannend hoor

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    hai! wij twijfelen over ivf in NL. De gyn had ons op info bijeenkomst aug gezrt maar toen wij zeiden voor 2nd opinion naar gent te gaan heeft ze ons eraf gehaald. Het feit dat ze alleen A kwaliteit invriezen in nijmegen vind ik moeilijk en in gent zijn ze veel verder. Maar wellicht dat we toch een poging doen in Nijmegen... Word wel zenuwachtig van het terugscroeven van behandelingen van 3 naar 1...

10. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Hoi Chantal
    ik snap je wel, invriezen is gek idee hè. Dat dat goed kan gaan.
    Maar mag je maar een poging doen in Gent van je verzekeraar?
    Spannend, ik ben benieuwd hoe het daar gaat.
    Heel veel succes!!

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    ja invriezn is sowieso gek idee maar ik heb liever dat ze ook de Btjes invriezen, heb je per punctie toch weer meer kans. (moet je wel meerdere emmies hebben natuurlijk).

12. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ marizje, we mochten kiezen of we 1 of 2 eitjes wilde terugplaatsen. Maar ze sturen wel aan op 1. Eigenlijk willen ze er geen twee doen vanwegen een groter risico maar omdat het wettelijk mag heb ik toch gezegd dat ik dat wilde. Mijnman heeft namelijk twee keer een Pesa gehad waar maar 6 zaadjes bij gevonden waren in totaal. En daar moesten we het mee doen. En we hadden b kwaliteit Endstra kunnen ze niet invriezen. Ik durfde niet het risico te nemen op 1 terugplaatsing want de rest van de eitjes gooien ze weg. Schetst heel blij met de beslissing want er is er maar 1 blijven plakken. De kans dat ze geen zaadjes meer zouden vinden bij mijn man was erg groot en dan had het na 1 poging over geweest. Er hebben geluk gehad!!! Ik hoop dat er nog velen mogen volgen!!!!!!!

13. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hallo meiden,
    Wij gaan ook beginnen met IVF/ICSI in Nijmegen.
    26 juni de voorlichtingsbijeenkomst.
    Ik heb er nog niet zoveel vertrouwen in moet ik eerlijk zeggen...:(

14. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @lauwra, moeilijk hè om hoop te houden. Maar toch is er een kans. Mijn man had maar 6!!!! Zaadcellen en zie het resultaat. Ze hebben er maar 1 nodig. Heel veel succes!!

15. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Bedankt Mikky! Zulke succes verhalen heb ik wel echt nodig op het moment!!:)

Deel Deze Pagina