Schema utrogestan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ilja27, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Hallo

Ik heb nu 3 iui's achter de rug.
    Vandaag is het 12 dagen geleden dat ik pregnyl heb gehad.
    En 11 dagen geleden dat ik de iui heb gehad.
    De test was vanochtend positief.
    Kon het niet geloven dus heb nog 2 andere testen gedaan ook positief.
    Ze knallen nog niet maar ze zijn echt duidelijk.
    Over 2 dagen test ik nog een keertje.
    Ik gebruik nu 3 x 2 utrogestan bollen.
    En van de kliniek waar ik eerst liep moest ik afbouwen ook wel zo fijn.
    Ik kreeg daar 1 x daag 2 bollen.
    En van het ziekenhuis waar ik nu loop mag ik na een positieve test zomaar stoppen krijg ik dus 3 x daags 2 bollen.
    Ik ben utrogestan gaan sparen om toch af te kunnen bouwen.
    Alleen wat is een goed schema om af te bouwen?
    En wanneer moet je gaan afbouwen?

Alvast bedankt

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Je kunt het beste morgen je ZH bellen.

3. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Als ik het ziekenhuis bel krijg ik dus het advies stoppen na een postieve test.
    Alleen daar sta ik niet achter.
    Afbouwen is toch beter?
    Daarom vraag ik hier tips om af te bouwen.

4. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    als ik positief test moet ik met utro doorgaan tot 9 weken zwangerschap. Geen idee hoe de afbouw daarna gaat, maar niet gelijk stoppen als je zwanger blijkt in elk geval.

Ik ben in behandeling bij Geertgen kliniek in brabant.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    In principe kun je in 1x stoppen, je vruchtje maakt nu genoeg hormonen aan.
    maar vind je dat eng dan kan je afbouwen..

Ik zou dan een week 2x2 doen, dan een week 2x1 en dan een week 1x1. Mits je genoeg hebt gespaard.

Ik moet ook stoppen na positieve test, dat schijnt in vele ZH gewoon te zijn.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh, vergeet ik je helemaal te feliciteren, van harte meid met je zwangerschap!!

7. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Er is helaas zon wisselend beleid wat betreft utrogestan gebruik in de verschillende ziekenhuizen.

Ik mocht ook altijd stoppen na positest met utro, helaas beide keren een mk gekregen. Ik heb altijd gedacht dat utrostop daar debet aan was, laag progesteron kan namelijk mk in gang zetten.
    Ziekenhuis wilde niet mee in deze theorie

Ben voor de vierde icsi dan ook naar andere kliniek gegaan, ik mocht bij positest in principe wel stoppen met utro maar ze begrepen mijn angst. In overleg ben ik tot aan de eerste echo met zeven weken doorgegaan met 3x2, daarna mocht ik stoppen maar durfde nog niet en ben langzaam gaan afbouwen.. eerst 3x1 toen 2x1, 1x1 en met elfweken zwangerschap helemaal gestopt.

In ieder geval gefeliciteerd!

8. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    @Panter helaas is dat idd in ziekenhuizen zo. Meeste zien geen heil in langer doorgaan van utro. Helaas is het voor sommigen hard nodig het door te gebruiken omdat vruchtje niet genoeg progesteron produceert. Pas met twaalf weken zwangerschap wordt dit door placenta overgenomen

Ik kan niet bewijzen dat deze zwangerschap nu wel goed is gegaan door doorgebruiken utro. Enige wat ik weet is dat ik twee keer na stop utro bruin verlies kreeg, 1 keer eindigde dit in een. VMk en 1 keer in weken bruin tussen hoop en vrees en alsnog eenmk.

Utro kan zeker geen kwaad, baadt het niet schaadt het ook zeker niet

9. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Bedankt voor de reaktie's.
    Ik ga nog even door.
    Zal even kijken hoeveel ik gespaard heb.
    En aan de hand daarvan afbouwen zoals hierboven staat.
    Erg fijn om nu een schema te hebben.
    Ik durf ook niet zomaar te stoppen.
    En inderdaad het kan geen kwaad om door te gaan.

10. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    ik moest tot 12 weken zwangerschap door gaan..
    dit was in dusseldorf.. maar ben met 11 weken gaan afbouwen dat ik dus een fijner idee had met stoppen dan gelijk helemaal niks meer met 12 weken.. gewoon ff doorgaan en afbouwen wanneer jij je er goed bij voelt

gefeliciteerd trouwens!!!

11. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    helaas heb ik niet genoeg. En ziet het ziekenhuis er niets in om door te gaan. Weet niet of de huisarts dit uit mag schrijven? Anders zit er niks anders op dan vanaf nu af te bouwen. Vind het heel erg eng om te stoppen. Vorige zwangerschap heb ik vreselijke bloedingen gehad.

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    je kan het proberen via je HA. Die kan het gewoon voorschrijven hoor!

13. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Je kunt het zeker aan de huisarts vragen of hij het voor wil schrijven.
    Ik vind het zo stomen onbegrijpelijk dat zkh zo star zijn hierin.
    We zien er geen heil in en dat is het.
    Zo jammer...

En jekunt het geloof ik zelf ook online bestellen alleen betaal je daar dan ook voor.

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zit een beetje in dezeflde situatie maar ik had al een vooraadje omdat mijn gyn eerst niet wilde voorschrijven en ik het toen bij de HA geprobeerd hebt en van hem kreeg ik 2 doosjes en ik had een week eerder (via dokteronline) ook 3 doosjes besteld. Koste wel 70 euro maar is een hoop gemoedsrust. ik moet nu ook even bekijken hoe ik ga afbouwen, wat was jij van plan? Maar ik zou gewoon naar de HA gaan en anders zelfs bestellen

15. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Ik zit nu op 6 weken en 3 dagen.
    Wanneer beginnen met afbouwen?
    Gebruik 3 x 2 per dag.
    Ik wil afbouwen met 3 x 1 en dan 1 week lang, dan 2 x 1 en dan 1 week lang en dan nog 1x1 1 week lang.
    Heb daar nog net genoeg van.
    Krijg ik dan wel nog genoeg binnen?
    Ik ben dan 9 weken en 3 dagen als ik stop.
    Is dat voldoende?
    Het hartje klopt en alles ziet er goed uit?
    Waar is utrogestan eigenlijk precies voor?

Alvast bedankt
    Ben er wat onzeker over.

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik gebruik ook nog 3 keer 2 en wil na ene goede echo (heb hem over 1,5 week) ook gaan afbouwen, ongeveer net zoals jij. Volgens mij is 9 weken wel genoeg. Wat fijn daty je een kloppend hartje hebt gezien!
    Volgens mij zorgt een hoog progesteron ervoor dat je lichaam het vruchtje niet afstoot.

progesteron

17. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Ben wel enorm misselijk. Zou dit kunnen komen van de utrogestan? Het liefst bouw ik nu al af, maar durf niet zo goed. Ben zo bang dat ik dan ga bloedden. Ben morgen 7 weken dus nog maar even doorzetten. Heb maandag weer een echo zie er erg naar uit. Hoop zo dat alles goed blijft gaan. Als ik vanaf morgen af zou bouwen ben ik 3 weken verder. En zit ik op 10 weken als ik stop. Aan de andere kant denk ik weer als ik nu nog even door ga stop ik met 12 weken en lees overal dat het dan veiliger is om te stoppen. Moet dit nu ook helemaal zelf beslissen de artsen zeggen dat ik wel kan stoppen na de echo die aan gaf dat het hartje klopt. Vind het vreselijk spannend om te stoppen.

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar meid heb er ook een topic over geplaatst laatst. Ik mocht bij de ICSI poging nog voor de test stoppen. Dit voelde niet goed dus gevraagd om door te gaan en als ik zwanger was zelfs tot de eerste echo. Bij sommige ziekenhuizen mag je namelijk idd stoppen voor de test bij andere erna, weer bij andere na de eerste echo en soms pas na 12 weken. Dit mocht na overleg. Maar na de eerste echo wilde ik nog niet stoppen, dus afgesproken door te gaan tot de 2e echo. Ik heb op een gegeven moment genoeg voorraad gekregen om nog langer door te gaan dus heb tot afgelopen maandag nog steeds 3 x daags 2 tabletten gebruikt en nu ben ik aan het afbouwen en doe nu sinds 2 dagen 3x1 en straks 2x1 en dan 1x1 en daarna stop ik. Volg je gevoel meid, desnoods kun je ze online bestellen.

19. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    ja dat is waar.
    Maar heb nog wel even wat op voorraadt.
    Soms denk ik ik ga afbouwen.
    Toch durf ik het nog niet.
    Ga nog lekker even door.
    Eerst de echo weer afwachten maandag.
    Blijft spannend die eerste 12 weken.

20. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Echo is goed. Was zelfs iets verder dan gedacht. Zelf dacht ik 17 a 18 januari uitgerekend te zijn. Maar ben 14 januari uitgerekend. Het hartje heb ik zelfs al horen kloppen erg bijzonder. Je zou bijna denken het kan nu niet meer mis gaan. Als ik nu ga afbouwen zoals ik wil afbouwen. Dus van 3 x 2 daags naar 3 x 1 dat 1 week. 2x1 dat 1 week en 1 x 1 dat ook 1 week. En dan stoppen dan zou ik 3 weken verder zijn. Dan zou ik 11.5 weken zwanger zijn. Het blijft moeilijk wanneer stop je. Maar ik moet het toch een keer doen. Ik moet over 26 juni weer voor echo. Dus ik denk dat ik vanaf morgen ga minderen. En dan eens kijken wat er gebeurd.

Deel Deze Pagina