Hey meiden, Ik wilde graag een topic openen voor iedereen die helaas vaker de verloskundige of gyn heeft moeten bellen. Even van je af praten zeg maar Ik heb namelijk vorige week de gyn gebeld omdat de kleine afwezig was, ik duizelig was, zwak in me benen en gewoon beroerd. Ze wilde me voor extra controle hebben en was gelukkig niks aan de hand. Praat hier lekker van je af of het vals alarm was of dat er werkelijk wat aan de hand was Ik begin: vorige week dus extra controle gehad en nu sinds 2 dagen reageert ze helemaal niet meer ik ben 22 weken en weet dat me placenta voor ligt. Maar als ik por of duw of wat dan ook krijg ik geen reactie.... (of ik verbeeld het me) Ik begin hem weer te knijpen maar is nu bellen na vorige week niet erg overdreven denk ik dan? vrijdag zowieso weer controle bij de verloskundige
hey hey... mijn placenta ligt ook voor, en ja ik voel hem ook minder maar als ik twijfel of wat dan ook dan bel ik gewoon al is het 3x op een dag! dus gewoon bellen hoor! want je weet maar nooit..Better save than sorry...zal vast wel niks zijn want met 22 weken voelde ik hem ook niet echt elke dag..maar als je je zorgen maakt gewoon bellen..
Gewoon bellen ! Altijd bellen als je je kindje minder voelt. Heb zelf op mijn kop gehad dat ik niet meteen gebeld had toen ik ons kindje minder voelde. Ik heb zelf ook vaak in het ziekenhuis gezeten omdat ik minder leven voelde.
Ik heb ook al een aantal keren extra gebeld en op controle geweest.Ik had regelmatig last van harde buiken, al vanaf een week of 13. Elke keer urine na laten kijken, maar geen ontstekingen. Het bleek dat ik een hele gevoelige baarmoeder heb, waardoor ik alles voel. Alleen tussen week 18 en 22 een rustige buik gehad. Vorige week maandag weer gebeld omdat ik flink buikpijn had 's nachts. Nu blijken het voorweeen te zijn. Vaak het gevoel van 'is het wel nodig om te bellen' en of het wel reden genoeg is om te bellen. Ik voelde me zo'n zeur op een gegeven moment.....zeker ook omdat er telkens niks aan de hand was. Als ik jou was, zou ik zeker nog eens bellen, want vrijdag duurt nog lang. Ze zeggen bij mij altijd, als je je zorgen maakt, dan gewoon even bellen. En tja, daar zijn ze natuurlijk ook voor...maar ik snap je heel goed! Sterkte hoor! En laat je het weten?
Mijn placenta ligt ook voor, maar ik heb blijkbaar een hele gevoelige buik. Sinds week 16 voel ik het kindje bewegen en sinds week 18 echt iedere dag. Toen ik een dag minder beweging voelde ook maar even gebeld. Alles was gelukkig goed, hij haalde 's nachts de schade in: ik lag wakker van de drukte in mijn buik. Dat gebeurd nu vaker, ook overdag is hij heel actief. Ik ben denk ik een van de weinigen die het getrappel juist niet gaan missen na de bevalling ik zou zo graag weer meerdere uren achter elkaar willen slapen! Ik heb de verloskundige ook een keer gebeld omdat ik zo'n pijnlijke rug had, ze had goede tips, dus het was de moeite waard.
Ik heb de kleine vanaf 12 weken binnen voelen vroeten en vanaf 17 weken eigenlijk iedere dag. Het begon met savonds trappen en smorgens wakker schoppen. Ik vond het heerlijk! Maar het werd steeds minder en toen belde ik vorige week. Ik maakte me dus niet meer druk omdat ik dr iedere dag nog wel een x voelde maar nu net een snoepje gegeten en ze doet niks porren en trapt niet terug en dat sinds gisteren. Vannacht echt wakker gelegen omdat ik niks voelde
gewoon bellen meid.want die stress dat jij haar niet voelt is voor jouw niet goed maar voor de kleine ook niet. en beter een keer te veel dan te weinig. je bent echt geen zeur hoor. en zouden zij dat wel vinden dan doen ze een verkeerd beroep
Ik herken het helemaal! Mijn placenta ligt ook vooraan en ik kon ook vaak dagen na elkaar haar wel voelen en dan weer paar dagen niets. Het is heel frustrerend en wat ik ook probeerde ze reageerde niet. Nu voel ik ze regelmatig omdat ze groter is. Mijn gynaecoloog zei me toen die periode dat ik me geen zorgen moest maken. Ik moest ze pas dagelijks voelen vanaf week 28. Maar als je ongerust bent moet je bellen! Daar zijn er voor!
Ik ben 2 weken geleden best wel hard gevallen (uitgegleden in m'n keuken) Ik viel gelukkig niet op m'n buik, maar het viel me gelijk op dat ik de kleine niet meer voelde. Ik begon toen behoorlijk in paniek te raken, maar omdat het al 18:00 was belde ik naar de huisartsenpost om te vragen of ze even naar het hartje wilden luisteren; dit kon niet omdat ze daar geen apparatuur voor hadden. De arts die ik sprak dwong me min of meer direct m'n verloskundige te bellen, op het 06-nummer voor noodgevallen dus. Zo gezegd, zo gedaan. De verloskundige kwam langs en er bleek gelukkig niets aan de hand te zijn. En nu... Bij m'n eerst volgende afspraak bleek ik een aansteller te zijn en de verloskundige (de enige die ik heb gehad steeds dus) vroeg of alles wel oke zat in m'n "koppie" en ze verwees me door naar een 1 of ander programma bij een consultatiebureau voor panieklijdende zwangere. Hierdoor heb ik geen zin meer om nog op controle te komen want ik blijk echt alles verkeerd te doen en te denken. Ik werd zelfs doorverwezen naar een dietiste omdat ik 15 kg aan ben gekomen. Volgens de verloskundige had ik niet meer dan zo'n 6 kg aan moeten komen in m'n hele zwangerschap. Je b
Nou ja....ik zou een klacht indienen tegen haar! Kun je niet naar een andere praktijk? Ik kan me me heel goed voorstellen dat je hier niet meer heen wilt... 6 kilo? Nou, dan kan ik ook naar de diëtiste. Ik ben tussen 16 en 22 week alleen al 6 kilo aangekomen...inmiddels zo'n 13 kilo in totaal aangekomen en volgens mijn verloskundige prima op schema. Bah, wat een hork!
Huh bij mij drukken ze me ook op t hart dat ik bij twijfel altijd moet bellen. Zou echt raar opkijken dat je dan meteen de stempel aansteller krijgt En 6 kilo in je hele zwangerschap?! Wat is dat nu weer voor een geleuter. Dacht dat gemiddeld 12 was en ik zit halverwege al op +7. Zou echt pissed zijn.
Ik heb na aanleiding van deze topic eigenlijk gelijk gebeld (loop er al een hele tijd mee) En heb duidelijk aangegeven dat ik nu een andere verloskundige wil zien, heb sinds het begin steeds dezelfde gehad. Heb net ook gegoogled naar 'Stevig ouderschap'. Echt bizar gewoon.
Ja, dat dacht ik ook. Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer of ze nog kan bellen als er iets gebeurd. Ik zal dan wel weer een "aansteller" zijn. Ik heb ze overigens ook nooit eerder gebeld, dus vraag me af waar ik me precies mee aanstel. Waar ik nu ook echt mee zit, is dat die verloskundige ook bevallingen doet. Ik moet er echt niet aan denken om haar straks te hebben.
Sadieraven, gewoon bellen als je je zorgen maakt!! Nahla: Goed dat je gebeld hebt je gezegd hebt dat je een andere verloskundige wilde! Hopelijk krijg je haar niet bij de bevalling!! Ik heb zelf ook een paar keer gebeld en een paar keer extra moeten komen. Laatste keer was omdat ik vocht verloor en ze dachten dat het vruchtwater was, gelukkig was dat niet zo. Verder nog een paar keer omdat ik echt behoorlijk buikpijn had en steken in mijn buik.
Als je placenta voor ligt voel je baby iets minder bij mijn ligt ie achter en voelde kleine regelmatig. probeer eens op je rug te liggen uur lang en dan je handen op je buil te leggen of in een warmen bad te liggen daar reageren ze vaak op ieder geval die tip kreeg ik van mijn verloskundige.
@Nahla wat een schijtwijf zeg! Sorry hoor krijg zelf even een wegtrekker na je verhaal. Je mag je toch terecht zorgen maken? Je word mama Groot gelijk dat je een ander wilt! Kan het niet helemaal vatten waarom je een aansteller word genoemd @bibinijmegen heb ik gisteravond, vannacht en vanmorgen al gedaan. Iig op me rug en lopen kloten met dr, zelfs een snoepje gegeten maar niks.... Al met me ma erover gehad die zei ookal bel ze gewoon kan jou het schelen, je belt niet voor een pukkel op je kont maar je dochter. Ik ben nu onderweg naar school, introductie en als ik dr vanavond nog niet gevoeld heb bel ik morgenochtend meteen even. Bedankt voor de reacties dames!
jeetje hier schrikje van van zo'n bericht. ik zou echt een klaxht in dienen. en als zij vind dat je te veel bent aan gekomen dan laat ze je toch testen op zwsuiker, volgens mij valt het wel mee namelijk. en ik zou idd naar een ander verloskundige gaan. en anders een goed gyn in het ziekenhuis en je verhaal uitleggen. en bij zo'n programma van cb zou ik ook even duidelijk maken waarom je daar bent,weet zeker dat die verloskundige dan niet zoveel mensen meer in de praktijk krijgt, straks is er wel echt iet en durfje niet eens meer te bellen. succes meis en laat je niet gek maken door de verloskundige
Té idioot voor woorden!!.. ik ben al 14,5 kg aangekomen en moet nog 9 wkn!.. ik zou ook overstappen naar een andere als je zon hork van een vrouw hebt! Pff... Bij ons hebben ze liever dat je een x teveel belt dan te weinig!
Dank meiden! Ik ben geen timide mokkel, maar ik durf nu al niet meer te bellen als ik weeën heb. Dan zal ik wel weer een aansteller zijn omdat het 'valse weeën' blijkt te zijn of omdat ik nog niet genoeg ontsluiting heb. Niks gaat van harte bij mijn verloskundige. Heb echt zo'n vadsige kille afstandelijke troela van een jaartje of 25 die nog nooit zwanger is geweest, maar mij eventjes uitlegt hoe ik me moet voelen als zwangere en dat ik te dik ben (15 kg lijkt mij niet zo'n ramp?) De volgende keer heb ik voor het eerst een andere uit de praktijk, maar zij schijnt helemaal erg te zijn volgens m'n vriendin. Dit zij ze er over tegen me op Facebook: "Annemarijke is in het begin heel aardig maar toen ik in het ziekenhuis kwam te liggen met nierstuwing rond de 24 wkn kwam ze met hoge poten mijn kamer binnen wandelen waarom ik naar t ziekenhuis was gegaan en hun niet had gebeld. Had ik wel gedaan maar zij zei ga lekker op de bank liggen is bandenpijn. Nou mooi niet het was nierstuwing en werd met de ambulance opgehaald. Ze werd woest dat ik niet bij de verloskundige bleef maar overgenomen werd door de gynaecoloog, dus dat is ook een gek wijf" Ik ga nu maar eens op zoek naar een andere praktijk dus. Dit voelt echt niet goed.