Nog een keer IVF 42 jaar?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vesper22, 28 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vesper22

Vesper22 Lid

27 feb 2022
    43
    57
    18
    Vrouw
    Zuid Holland
    Goedemorgen allemaal!
    Ik ben 41 jaar, bijna 42.
    In 2014 hebben wij onze mooie zoon gekregen dmv IVF. ( 1e ronde /
    2e tp)
    Ik kan alleen dmv IVF zwanger raken maar heb mij in 2016 toch laten steriliseren. Gebruikte toch altijd de pil voor de zekerheid en wilde daar vanaf. Ik had een nare bevalling gehad en wilde dat nooooit meer. Mijn man vond t ook goed zo.
    Maar de laatste tijd bekruipt mij het gevoel dat ik dit nooit meer ga meemaken en daardoor ben ik toch gaan twijfelen. Ik zou heel graag nog een kindje willen. Maar zie ik het nu niet te rooskleurig? Wat nou als we het toch nog een keer proberen? Ben ik niet te oud? Willen we nog een keer dat hele traject? Moet ik dan eerst weer naar de gyn?
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Bedankt alvast!

2. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Hoi ik snap dat het gevoel je bekruipt en als je het echt nog wil denk ik dat je het niet proberen, anders krijg je straks spijt dat je t nooit meer hebt geprobeerd.
    Je zal eerst een verwijzing moeten hebben van de huisarts, dus de eerste stap is dat aanvragen denk ik. Daarna de fertiliteit bellen voor een intake. Dan zullen ze waarschijnlijk de stappen bespreken en de mogelijkheden en wellicht al de voor onderzoeken die nodig zijn voor de start, zoals uitstrijkje en kweek en inwendige echo. Hoop dat je er uit komt!

Vesper22 vindt dit leuk.
  3. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dit een twijfel is die veel vrouwen ervaren na hun laatste kind wanneer ze het einde van hun vruchtbare jaren bereiken.

er zijn 8 jaar lang argumenten geweest om het niet te doen, waarbij je 6 jaar geleden daar zelfs een hele definitieve keuze in hebt gemaakt.

Ik heb er niet veel kennis van maar ik denk dat jouw sterilisatie in jouw geval geen beperkende factor is aangezien je ivf nodig hebt? En hoe zit het qua vergoeding, ik geloof dat vanaf 43 vruchtbaarheidsbehandelingen niet meer worden vergoed, denk daar dus ook goed overna.

als het voor jullie beiden een volmondige ja is zou ik er trouwens gewoon voor gaan hoor! :) succes met het maken van een keuze!

Vesper22 vindt dit leuk.
  4. Vesper22

Vesper22 Lid

27 feb 2022
    43
    57
    18
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dank voor je reactie! Omdat ik weet wat t traject inhoudt vind ik dat we we er wel goed over na moeten denken, ook omdat ik nu op een leeftijd ben waarvan je weet dat t moeilijker wordt, maar ben inderdaad bang dat als we t niet proberen, ik enorme spijt krijg.

Sass25 vindt dit leuk.
  5. Vesper22

Vesper22 Lid

27 feb 2022
    43
    57
    18
    Vrouw
    Zuid Holland
    Die argumenten waren er zeker, maar meer vanuit mijn man dan van mij.

Ik heb sowieso IVF nodig inderdaad, omdat mijn baarmoedermond niet toegankelijk is. En als je gesteriliseerd bent is dat nog de enige mogelijkheid op mijn leeftijd. Dat heb ik even uitgezocht natuurlijk ;)

Vanaf 43 jaar wordt een eerste poging niet meer vergoed. Als we dit jaar starten dan worden de volgende twee ook gewoon vergoed begreep ik.

Als ik heel eerlijk ben naar mezelf, wil ik het heel graag alleen zie ik op tegen de bevalling. Mijn man vindt t lastig omdat we helemaal uit de luiers zijn en weer wat meer vrijheid hebben die je dan weer inlevert.

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.273
    5.871
    113
    Vrouw
    Als je start voor je 43e wordt de poging vergoed. Eventuele cryo’s mag je ook na je 43e nog laten terugplaatsen. Helaas is het niet zo dat als je voor je 43e gestart bent met de 1e poging dat je ook een eventuele 2e en 3e poging vergoed krijgt. Hou dit dus goed in je achterhoofd. Vanaf dan is het echt zelf betalen.

Voor wat betreft de wens, als deze er is gewoon doen. Ik ben zelf in december eindelijk moeder geworden na een lang traject van 5 jaar en wordt volgende maand 43. Vind je dus zeker niet te oud!

LaLaS en Vesper22 vinden dit leuk.
  7. Vesper22

Vesper22 Lid

27 feb 2022
    43
    57
    18
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dank je, dat van de vergoeding is goed om te weten!
    Oh wat fijn dat het gelukt is na 5 jaar!

Kramertje vindt dit leuk.
  8. Vesper22

Vesper22 Lid

27 feb 2022
    43
    57
    18
    Vrouw
    Zuid Holland
    Update.. we gaan er voor! Gister officieel weer aangemeld bij de kliniek.. nu op de wachtlijst. :D #stuiter

sankyra, Lilyam, Sophy en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina