Hoi Onze zoon is zo`n 2 en half jaar. Hij geeft al een hele tijd aan dat hij moet poepen doet dit dan ook in z`n luier. Als ik hem wil verschonen roept hij NEEE, volgens mij meer omdat hij bang is dat het pijn doet (had pas x diaree) maar als ik zeg mama doet zachtjes met een doekje vegen enbhij een schone luier heeft is het goed. Nu wou hij zo`n 2mnd terug steeds op de wc net als papa en mama dus wij een wcbril verkleiner gekocht en als hij op de wc wou mocht hij op de wc.. maar nu ineens wil hij met moeite.. op kdv plas hij wel maar hier niet.. Nu zeggen we als je geplast hebt krijg je een cadeautje.. maar omdat er steeds niks komt moeten we hem vaak teleurstellen. Net had ikem alleen een onderbroek aan gedaan en toen zegt ie ineens mama kijk! en ja hoor in z`n broek.. zijn we nu te vroeg begonnen??
ik zou zeggen wacht een poosje tot hij het zelf weer aan geeft. hier ook een die een paar maandjes terug alles aan gaf en nu niet meer. ik kan er echt niet mee zitten als hij er aan toe is komt het vanzelf
en op een potje???Doet hij het dan niet? De toiletverkleiner gebruikte we pas,toen onze dochter 3.5 was.Met 2.5 was ze overdag zindelijk.JE wilt niet weten wat voor gehaaide tante ze was.Ik ga met haar op vaste tijden naar de wc en ineens zei ze,ik ga niet meer,want ik heb toch een luier aan.Toen maar met een onderbroek begonnen.Mevrouw had 2 weken ongelukjes en toen was het over.Maar nu nog,als ze iets te laat naar de wc gaat en er zitten 2 druppels in haar broek,dan mopppert ze,dat ze een nieuwe onderbroek wilt
Hier zijn we vanaf 2,5 jaar voorizchtig begonnen en een aantal keer ook weer gestopt omdat ze er duidelijk nog niet aan toe was (1 plasje op het potje en vervolgens heel veel ongelukjes en een dochter die er zelf ook niet blij van werd). Een paar weken geleden weer opnieuw geprobeerd, maar na 3 plasjes op het potje deed ze toch alles weer in haar broek en wilde ze weer een luier; prima! Tot ze vorige week ineens zelf aangaf dat ze op het potje wilde plassen en poepen en daarna was het ook wel heel stoer om op de wc te plassen en te poepen. We zijn nu een week verder en ze is compleet zindelijk. We durven zelfs al zonder luier met de auto weg te gaan omdat ze het heel goed aangeeft. 's Nachts is ze ook droog, dus ik ga maandag een zeiltje halen voor op haar matras en dan kunnen we die laatste luier hopelijk ook de deur uit doen Kortom; ze was er de vorige keren nog niet aan toe en nu wel. Ik zou het gewoon even laten rusten en over een maandje of wat weer proberen. Zet er in ieder geval geen druk op. Ik had 2 weken geleden echt niet kunnen denken dat dochterlief nu zindelijk zou zijn, maar blijkbaar was NU haar moment.. Als beloning krijgt ze hier een sticker, die ze zelf uit mag zoeken. Inmiddels hebben we 3 vellen vol en een heel gezellige WC