[/QUOTE] Wist trouwens niet dat het aan de vrouw lag mbt het krijgen van meerlingen. Thanks voor de info!![/QUOTE] Wist ik eigenlijk ook niet! Good to know haha! Ik ben ook een beetje huiverig voor de eventuele 2e, dat het een meerling zou kunnen worden. Ook bij m'n vriend in de familie komen veel meerlingen voor. Bij mij totaal niet.
meid.. je bent nog jong zat, en zit nog volop in die post-bevallingsperiode, ook nog onder de hormonen dus, ik zou echt even lekker genieten van jullie ventje en jezelf en je lichaam wat rust gunnen.. een 2e kindje (of zelfs evt een meerling) is heel leuk maar ook heel druk
Als het niet om het aantal meerlingen gaat maar om het aantal mensen, zitten er dan ook halve mensen bij?
30 oud? Ik ben ook 30 en in oktober bevallen. Moet echt nog niet aan tweede zwangerschap denken hoewel alles heel goed ging. Lekker paar jaar genieten van dit kindje en dan rustig over na denken. 32-33-34 kan het ook nog prima hoor.
Ik denk dat het zichzelf oud vinden een gevoel is. Als ik rond mijn 30e mijn eerste kindje had gekregen had ik me in mijn beleving ook oud gevoeld (ook al weet ik verstandelijk dat dit niet oud is..) Dus ik denk dat ik wel begrijp wat TS bedoeld. Aan TS, ik zou er gewoon voor gaan en je gevoel volgen. Hier ook 'snel' voor een tweede gegaan (uiteindelijk zit er 1,5 jaar leeftijdsverschil tussen..kun je natuurlijk niet plannen). Heb het wel als positief ervaren.
Het is bij eigenlijk ieder diersoort zo, dus ook de mens (zoogdier) ... de vrouw bepaald het aantal, de man het geslacht
De leeftijd waarop je jezelf te oud vind voor kinderen is voor iedereen persoonlijk. Ikzelf wilde na mijn 30ste ook geen kinderen meer. Mijn eerste kreeg ik bewust op mijn 24ste. De kleine jongen die nu op komst is, is me in de schoot geworpen. Niet bewust voor gekozen om zwanger te worden, eerlijk gezegd alles er aan gedaan om het te voorkomen. Maar absoluut heel bewust en met al mijn liefde ervoor gekozen om dit babietje wel te houden.. (dat voorop gesteld) Ikzelf zal er dus niet voor kiezen om hierna nog een kindje te mogen krijgen. Toch begrijp ik alle vrouwen die op welke leeftijd er ook voor kiezen om nog voor een kindje te gaan. Denk dat als jij jezelf nu als "oud" ziet je niet heel lang meer zou moeten wachten met proberen. Denk dat zowel vlak achter elkaar als er meerdere jaren tussen zit hun voordeel hebben. Daar heb ik nog geen ervaring mee. Wel met mijn eigen zusje en broertje, zusje is 6 jaar jonger en broertje is 11 jaar jonger. Wij zijn met zn 3en 6 handen op 1 buik!
Hey TS, ik begrijp je standpunt maar kan je verzekeren dat in je 30 een tweede kindje krijgen echt nog kan hoor, al vind je het oud het is echt niet zo. Ik was 31 toen ik mijn eerste kreeg en binnen een paar maanden, als ik 33 ben, gaan we voor de 2de. Het is wel zo dat je als vrouw hoe langer je wacht meer kans hebt op een afwijking. Maar dat geld niet als je nog begin 30 bent hoor. Verder kan ik je verzekeren dat opgroeien met een mama die als jij 25 bent 60 jaar is echt geen probleem is. Het hangt er van af hoe jong van hart je dan nog bent. Mijn vader kreeg mij toen hij 42 was en mijn moeder was 31. Best te doen hoor.
Ik begrijp je wel hoor TS..30 is misschien niet oud maar ook zeker niet jong! Je bent niet voor niets minder vruchtbaar na je 25e...zouden jullie een groot gezin willen? Dat zou ik in mijn keuze ook meenemen...ik zag dat je man iets jonger is..hoe staat hij hierin? Succes met je beslissing...