hondenbeetje.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Arian, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Zoontje (2) is net spelenderwijs door hondje in zijn lipje/kin gebeten. Geen erge wond,een beetje geschaafd op zijn kinnetje. Wel wat bloed uit zijn lipje. Er is een kleine ontvelling te zien. Hij had er verder geen last van. Huilde even van de schrik. Geen kans gehad om het direct uit/af te spoelen. Tegen tetanus zijn ze wel beschermd.. Maar is het nodig om hiervoor (morgen, meneer slaapt al) de HA te bellen?

2. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Altijd de arts bellen bij hondenbeten. Ze dragen veel bacteriën in de bek, waardoor zelfs het kleinste open plekje erg kan ontsteken en dan ben je verder van huis. Sterkte

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik zou hier ook verder niets mee doen... Als het echt en beet is wel, maar verder niet hoor.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou het in de gaten houden. Ja, er zitten bacterieen in het speeksel van een hond, maar die zitten overal aan/op.
    Mi geen reden om gelijk richting huisarts te gaan.
    Wordt het rood of dik, dan wel even bellen natuurlijk.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou me hier niet zo druk om maken. Ze halen zichzelf wel eens open aan gekkere dingen ;). En het is geen echte beet.

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou er ook niet voor bellen. Wel even goed in de gaten houden of het niet rood of dik wordt.

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik zou er niet over bellen maar wel in de gaten houden.
    Wel natuurlijk bij een echte grote beet

8. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Mijn zoontje toen 13 maanden ook gebeten veel bloed hoefde niet gehecht te worden En ook geen prik

Dag erna meteen terug helemaal ontstoken

Halve gezicht opgezwollen tot aan ze voorhoofd

Antibiotica gehad pas dag erna belde ze dat verkeer de was

Ze wouden het open snijden vanwege de bacterie toch niet gedaan

Me man onder de douche die wond en schoonspoelen en alle push eruit drukken zo zielig maar merkte dat toen pas minder werd

Vreselij was dat

Ik zou goed opletten koorts of dat dik of pus uitkomt voor nu doen ze toch niks

Sterkte

9. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Jakkes. Ik hou het inderdaad goed in de gaten.. Bedankt dames.. :)

10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Het zal vast meevallen.
    Maar mijn motto is altijd. Bij twijfel bellen. En dan vragen of afspraak nodig is. Meestal weet assistente dat redelijk goed in te schatten. En als zij twijfelt, dan dus afspraak.

11. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn zoon is een paar jaar terug flink gebeten in zijn arm., omdat hij het entingsprogramma volgt hoefde hij niet langs te komen tenzij het zou gaan ontsteken. Maar dat is gelukkig niet gebeurd.

12. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik zou het in de gaten houden, als het een kat was geweest zou ik zeggen als een malle naar de dokter, nu zou ik het even goed schoonhouden en in de gaten houden, mocht er iets veranderen dan natuurlijk dokter bellen.

Deel Deze Pagina