effe checken kledingruilbeurs

Discussie in 'De lounge' gestart door Reina5, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #1 Reina5, 23 nov 2011
    Laatst bewerkt: 23 nov 2011
    Hoi dames,

Ik zit met behoorlijk wat 2e handskleding van mezelf en m'n zoontje. Wie niet? Nu heb ik een paar jaar geleden voor vriendinnen weleens een kledingruil georganiseerd bij mij thuis waar we ieder met kleding kwamen die we niet meer gebruikten. Zo konden we van elkaar kleding aanpassen (heel gezellig trouwens) en overnemen. Het was gratis en onbeperkt meenemen wat je leuk vind. Helaas bleef iedereen wel met veel kleding zitten, maar je had ook leuke items gratis en voor niks erbij!

Nu zit ik te denken om dit groter te gaan opzetten. Kledingruilbeurzen voor dames en (ruil)beurzen voor kinderkleding. Er zal een entreeprijs gevraagd worden omdat er dan een zaal afgehuurd wordt. Nu ben ik heel benieuwd hoeveel interesse daarvoor is. En het leek me wel leuk om het eerst eens bij jullie te peilen :). O ja, een voorwaarde is natuurlijk wel dat het nog mooie kleding is zonder vlekken en goed draagbaar.

Zou je hieraan deelnemen en zo ja onder welke voorwaarden? Ik ben benieuwd!

2. albertina1979

albertina1979 Niet meer actief

Ja! ik zou er aan deelnemen, maar alleen voor mijzelf. Zoals jij het voorstelt is het een prima idee om dan entreegeld te vragen. Als ik het naar een tweedehands winkel breng krijg ik de helft van de opbrengst en moet ik de volle pond betalen als ik daar zelf nog iets leuks zou zien, dus naar mijn mening ben je dan minder kwijt als je entreegeld moet betalen ( hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel) en krijg je er weer leuke kleding voor terug

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee ikke niet

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja mits in de buurt

5. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #5 Reina5, 23 nov 2011
    @albertina: welke entreeprijs zou je nog redelijk vinden?

@babybergen: zou je dan voor kinderkleding of kleding voor jezelf interesse hebben?

6. albertina1979

albertina1979 Niet meer actief

@Reina5 ligt aan het aantal belangstellende en de locatie die je wilt afhuren. Ik denk rond de 5 euro? Als je het niet commercieel wilt houden dan 2 euro? Hier een prijsindicatie voor het afhuren van een buurthuis.

125 m2
    € 39,-- huurprijs bij niet-commerciële huur
    € 43,-- huurprijs bij commerciële huur

60 m2
    € 24,75 huurprijs bij niet-commerciële huur
    € 27,50 huurprijs bij commerciële huur

40 m2
    € 24,75 huurprijs bij niet-commerciële huur
    € 27,50 huurprijs bij commerciële huur

30 m2
    € 23,50 huurprijs bij niet-commerciële huur
    € 25,50 huurprijs bij commerciële huur

Als je een zaal in een buurthuis huurt, dan kan je meestal ook gebruik maken van de keuken voor eventueel koffie of thee.

Hoop dat je iets aan deze info hebt

7. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    lijkt me leuk!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou... ik ga vaak naar rommelmarkten en ik denk dat jouw plan niet echt haalbaar is.
    Er zijn namelijk een bepaalde groep mensen die echt mega veel halen en dan 3 euro willen betalen ofzo (en het lukt ze vaak ook nog). Ik denk dat je mensen krijgt die de halve zooi meenemen (desnoods om zelf door te verkopen) en zelf maar weinig inbrengen...

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja lijkt me wel wat maar wat debby82 hierboven zegt is natuurlijk wel zo...
    Je krijgt er altijd mensen bij die dus alleen komen halen, zeker als het zo goed als gratis is...
    Misschien dat je het hier onder zp-ers kunt organiseren....

Als het ergens in de buurt is zou ik wel komen, heb zelf nog zoveel.

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #10 Reina5, 23 nov 2011
    @albertina: bedankt voor de info! ik zou eerst niet-commercieel starten om te kijken hoe het loopt en inderdaad in een leuk buurthuis
    @debby&mowtom: nou, daar heb ik wel over nagedacht. Ieder brengt 10 stuks mee (dameskleding) of 20 stuks (kinderkleding) nog mooie bruikbare kleding. Dan krijg je vooral de leukste kleding die mensen weg doen en ook niet te veel. Iedereen brengt dus kleding in, dus moet er al moeite voor doen om er een tijdje (paar uur) te zijn. Ik geloof niet dat er dan profiteurs tussen zitten en zo ja, dan ga ik daar iets mee doen. Misschien wil ik gewoon even zien wat ze meebrengen voordat ze meedoen. :) En misschien moet ik een limiet stellen op het aantal kleding wat meegenomen wordt. Ik weet niet hoe normale ruilbeurzen werken, maar er zal vast wel iets op te vinden zijn!

Maar je moet met dit soort dingen ook niet te streng worden, het is ook en vooral voor het plezier natuurlijk. ik geloof zeker dat het haalbaar en vooral leuk en nuttig is!

11. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
  12. Keeley

Keeley Niet meer actief

Lijkt me leuk! Als het in de buurt is. :)

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja lijkt me leuk als het in de buurt is en ik zou zeggen mensen die dan komen dat ze ook wat mee nemen voor andere en niet alleen alles mee na huis nemen wat ze uit konden kiezen

niet alleen kinder kleding of dames en heren speelgoed is ook optie

Deel Deze Pagina