Hoi! Sinds kort krijgt lars een combi van kv en bv (gemengd) Maar hij drinkt daar heel weinig van. (heb niet het idee dat ie het niet lust, maar hij valt op een gegeven moment in slaap, als ik hem dan nog ga verschonen, dan wil hij daarna met geen mogelijkheid nog de fles) Per flesje drinkt hij maar ongeveer 70-80cc Hij krijgt om de 3-4 uur voeding overdag (snachts slaapt ie meestal 5 uur). Hij is ongeveer 5kg denk ik. Dit is toch veel te weinig voor hem?
Maak je hem wakker voor een voeding of komt hij uit zichzelf ? En hoeveel voedingen krijgt hij ? Volgens mij zou hij 150 (ml) x 5 (kg)= 750 ml mogen.
500cc vocht is wat ze op een dag echt nodig hebben... hoeveel voedingen geef je? anders zou je mischien afetoe wat water kunnen geven, of wat venkelthee dat is lekker zoet die van mij naam het graag. Groetjes
Hij krijgt 7 voedingen per dag. En hij meld zichzelf iedere 3 uur dus ik maak hem er niet voor wakker.. maar als hij dus 500 cc per dag nodig heeft dan krijgt hij dus opzich wel genoeg? want 80 x 7= 560
500cc aan vocht is echt het minste wat ze binnen moeten krijgen, anders is er grote kans op uitdroging.... Maar jou kindje is 5 kilo en het gemiddelde aan voeding wat ze dus nodig heeft is je lichaamsgewicht 5 kilo maal150...dat is dus 750cc en dit deel je dan door 7 ...voedingen.. dus ongeveer 105cc per voeding. 70/80cc is dus niet veel maar zou me er zeker niet druk om maken.. britt is ook geen grote eter en zolang ze maar goed groeit.. tevreden is en haar luiers goed nat blijven is er niks aan de hand je hebt nou eenmaal grote en kleine eters! Maar zorg dus wel dat ze boven die 500 uitkomt.. anders heeft ze echt wat water nodig voor de aanvulling... groetjes jantina