Dag dames, Ik ga binnenkort op kraamvisite en vroeg mij af wat ik nou moet doen qua kraamcadeau. Op haar babyshower 2 maand geleden moesten we namelijk allemaal €15 inleggen en haalde de organisator daar alle cadeaus van haar verlanglijst van. Het gaat om een kennis die ik af en toe spreek, geen hele goede vriendin of familie. Het was mijn eerste babyshower, dus ik weet de sociale norm niet zo goed. Zou jij nog een kraamcadeau verwachten na een babyshower?
Ik verwachtte nooit iets, maar als nieuwe mama was het wel altijd leuk om wat te krijgen natuurlijk. Het hoeft ook geen mega cadeau te zijn hè? Daarnaast vind ik het zelf altijd wel stom staan om met lege handen aan te komen.
Ik zou dan nog iets meenemen, maar dat kan bijvoorbeeld ook een reep chocolade zijn of iets anders in die orde van grootte.
Nah, chocola is altijd lekker haha! Of een setje van de Hema of Zeeman, dat hoeft echt niet duur te zijn.
Het is ook absoluut niet zo dat ik geen geld wil uitgeven voor haar hoor. Maar alles wat ze zelf graag wilde heeft ze dus gehad met de babyshower en kleren hebben ze ook heel veel! Maar misschien iets lekkers voor de ouders ja
Ik zou nog wel iets geven. Het eerste kado was voor de babyshower en dan nu een kraamkado. Daarnaast vind ik het gek om met lege handen op kraamvisite te gaan.
Wij kiezen er bij mijn vriendinnen soms voor om een babyshower met kleine cadeautjes te doen. Dan ben je zo 20 euro kwijt p.p. Als het een tweede/derde van hetzelfde geslacht is, dan doen we alleen veel hapjes enzo, zonder pakjes, en laten we de moeder in spe een groter cadeau kiezen die ze dan na de geboorte krijgt. Maar zelf gaf ik overigens altijd wel een kleinigheidje na de geboorte, als we ook met de babyshower al cadeautjes hadden gegeven. Bij een jongetje bijvoorbeeld regenlaarsjes (maar die zijn zo 10 euro, dat vind ik nog best veel als je ook al 15 kwijt was en het maar een kennis is), bij een meisje naaide ik zelf een vestje en mutsje. Maar het gaat dan wel om hechte vriendinnen, niet om kennissen. Ik zou dus iets kleins meenemen, en leuk inpakken ofzo.
Ik kreeg van een collega van mijn vriend een heel mooi boeket bloemen. Vond ik erg lief! (Ipv iets voor de baby) Je kunt ook een leuk pakketje maken anders. Bijvoorbeeld wat lekkers voor de ouders, iets voor mama. (Rituals Doucheschuim) Kleinigheidje voor de baby zoals een knuffeldoekje, crème voor de baby (Rituals of Naif ofzo), leuke rammelaar voor als het wat ouder is.
Een boekje, regenlaarsjes, iets voor de verzorging, of iets lekkers voor moeder... Een bloemetje of plant is indd ook leuk !
Ik zou wat lekker voor de mama meenemen. Chocolade, een flesje wijn, zakje nootjes, lekkere snoepjes oid. Of bloemen.