Wij zitten al een paar weken met de volgende naam in ons hoofd voor ons kleine meisje. Wat vinden jullie ervan? S.orah K.aliah R. S.orah betekend de lucht/de hemel in japans K.aliah is hawaiaans voor duidelijk en helder Maar de naam Kaliah is voornamelijk gekozen omdat er de letters van de opa's en oma's inzitten, namelijk K.arolien, L.isette, A.rjan en H.enk Ik was wat aan het goochelen met de namen van de opa's en oma's en kwam toevallig hieop uit als bestaande naam . Roepnaam word gewoon S.orah. Dus, wat vinden jullie?
ik vind het allebei mooie namen en ook mooie gedachten maar persoonlijk vind ik het niet zo mooi dat je dan twee namen hebt die eindigen op '..ah' ...
Twee keer -ah vind ik ook niet zo mooi. En Sorah met een s ook niet, zou liever Zora zien, vind Zora Kaliah ook mooier staan.
Aan de namen van de grootouders te zien wordt het een 100% Nederlands kindje. Dan vind ik de namen niet zo leuk, en sowieso vind ik 2 ingewikkelde namen niet practisch.
Dit was ook mijn 1e idee. Sorah vind ik nog nog wel leuk klinken, maar de combinatie komt voor mij heel buitenlands over. Dan vind ik iets in de trend van Sorah Karin, Sorah Karianne Of Sorah Lisanne veel beter klinken voor een nederlands kindje (zomaar 3 opties die een beetje afgeleid zijn van de namen die je noemde). Ik vind Sora zonder h geschreven trouwens mooier, maar dat is uiteraard heel persoonlijk.
Bedankt allemaal voor de eerlijke reacties! Ben zelf van mening dat omdat de beide ouders 100% nederlands zij de kinderen niet persee een nederlandse naam hoeven te geven. We laten waarschijnlijk de 2de naam vallen en gaan voor alleen Sorah, ofja tot nu toen dan . Ben als zwangere vrouw aardig wispelturig hahaha , mijn vriend is wel al volledig overtuigd dat dit DE naam word.
Dat ben ik helemaal met je eens, ik zou kiezen voor de naam die jullie mooi vinden, of die nou japans, hawaiiaans, nederlands of russisch is. Ik vind Sorah mooi, mooier dan zonder h of zora. En de tweede naam ook leuk bedacht!