wesp in huis!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ging net de living in, zag ik wat op de grond kruipen, een wesp!!!
    ik heb echt een overdreven angst voor die beesten en mn vriend is niet thuis.
    ik heb de deur van de living dicht gedaan en naar boven gerend, omdat dat beest op de grond kroop bedacht ik me een goede oplossing, de stofzuiger!
    ik heel langzaam naar beneden, sluipend, leek wel alsof ik in het spel cal of duty zat ofzo, die deur heel langzaam open maar die wesp zie ik niet meer!
    wat moet ik nu doen?ben nu naar buiten gerend voor de zekerheid maar ik moet naar de winkel en ik heb een usb-stick nodig die op de salontafel ligt want die fotos moeten ontwikkeld worden.

ik heb er echt angst voor, krijg er zelfs hartkloppingen van en koppijn, zo druk maak ik me om een beest van een cm groot.

brr ik zie dat beest nu al op me afvliegen en me 100x steken ofzo, dat beest kapotslaan durf ik ook niet, stel ik raak hem net niet dan wordt die helemaal agressief

2. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    in de winkel even insectenspray halen, dat moet je dan spuiten in een afgesloten ruimte en bepaalde tijd niet komen, daarna goed luchten. als t goed is gaat ongedoerte in de ruimte dood! sterkte!

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Haha, dat beest is allang angstig in een hoekje gekropen vanwege jouw reactie ;)

Ik zou gewoon even vluchtig kijken of je hem nog ergens ziet, onder de bank ofzo, met de stofzuiger erbij.

Oh, wespen steken eigenlijk niet heel snel. Bovendien, als ie alleen aan het kruipen is, heeft hij niet zo lang meer te leven..

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

ja sanne dat beest zag der wel brak uit, ik had nog maar 1 rolluik omhoog dus ik zag eerst niet goed wat het was, ik had al papier genomen om hem daar op te laten kruipen zodat ik hem buiten kon zetten, totdat ik zag dat het een wesp was dus.

ben net naar binnen gegaan want kmoest plassen, eerst heel die wc geinspecteerd haha, nergens te bekennen, wel overal jeuk brr

nog een rolluik omhoog gedaan, heel erg langzaam haha maar ik zie hem niet meer, usb stick en gsm mee naar buiten genomen, ben ik mn autosleutels en handtas vergeten grr, dalijk nog maar eens naar binnen.

ik ben echt een ramp ivm wespen

5. Sanne1985

Nou, dan is ie vast weg/dood hoor :) Anders hoorde je m wel zoemen.

Ik heb het met kikkers.. Als ik er 1 zie begin ik spontaan te huilen :) Gelukkig komen die niet snel binnen...

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

haha ben gelukkig niet de enige die ergens een rare angst voor heeft.

heb het ook altijd op een vol terras, die wespen moeten altijd naar mij komen,ik vlieg gewoon omhoog en begin dan als eengek rond te rennen, iedereen moet me dan altijd zo stom aankijken :p

7. Milujem

Milujem Niet meer actief

Heb je wel geprobeerd hier hulp voor te zoeken, jouw reactie is wel heeeel heftig hoor!
    Zeker in de zomerperiodes, je wilt deze je angst je leven toch niet zo laten beinvloeden?

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm die wesp komt niet naar jou... Die is angstig rondjes aan het vliegen in een poging jou te ontwijken... :D

Maareh... Meestal als ze over de grond kruipen leven ze niet lang meer inderdaad.
    Enneh.. Plat slaan of erop staan was zeker ook geen optie?
    Jouw voet is veel groter dan de wesp hoor :)

9. Sanne1985

Hahaha, zie het helemaal voor me :D Voortaan een bakje meenemen met azijn en een kruidnagel erin..Dan blijven ze wel weg :)

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Nooit opzuigen haha dan komen ze er net zo makkelijk weer uit

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Vind jou reactie ook wel heel heftig! Misschien iets mee doen ? ;)

Wat betreft de wesp zal ik h'm ook zeker niet opzuigen.. Geen vliegenmepper of elektronische mepper in de buurt ? 1 stroomschokje en hij is er geweest!

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

klopt, je hebt gelijk, zeker met een kleintje op komst, ik wil niet dat hij het van me overkrijgt, misschien toch maar eens naar kijken

als kind ben ik 2 keer in mn nek gestoken geweest en 1 keer in mn rug en van die keren in mn nek, daar komt mn angst door

ik zag hem net op het raam zitten, ik heb die lamellen dicht gedaan (met trillende handen)en nu hoop ik dat die zo stom is dat ie de uitweg niet vind ;) kga mn vriend maar niet bellen, die verklaart me voor gek, kwacht buiten wel totdat die thuis is :(

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

hij is thuis! :D

14. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

Lol hier nog zo iemand die panisch is voor wespen en bijen
    Ik ben niet bang voor muizen of spinnen of kruipende insecten (en vlinders) maar wel voor die beestjes die vliegen.. ok niet voor een vlieg en mug maar als ik ook maar even denk dat het een wesp of bij is ren ik heeeel hard weg :p

Hopelijk heeft je vriend hem nu weggehaald :p

15. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Hahahaha dit had ik getypt kunnen hebben!

Ik ben ook zoooo panisch voor die beesten. Heb er echt een fobie voor. Ook ik sta supersnel op als ik er 1 zie..
    Weet nog dat er (toen ik nog bij me ouders woonde) 1 in mijn slaapkamer zat begin vd avond. Toen ik naar bed ging, was hij nergens te bekennen. Mijn pa laten kijken en die kon hem ook niet vinden.
    Je zou dan denken: mooi toch, lekker slapen....
    Ja klopt!: op de bank!

Zolang ik niet 100% zeker wist dat ie weg was durfde ik me kamer niet in.
    De volgende ochtend zat ie toch weer op mijn raam en heeft mijn pa hem gevangen.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

ja, hij heeft het raam opengedaan en die wesp met wat papier naar buiten geduwd:)

voor bijen heb ik geen angst, kijk ik zelfs graag naar als ze op de bloemekes zitten :)

grote huisspinnen mogen bij mij wel wegblijven

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ben dr ook niet gek op, maar met een elektrische vliegenmepper voel ik me een stuk veiliger :D
    Heel rustig met dat ding op m afgaan, zodat ie niet boos kan worden, als je een keer mis-mept ;)

Tenzij het van die enorme joekels zijn, heb ik ook wel eens een halve dag om buiten gezeten ;)

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Inderdaad een electrische vliegenmepper. Je kunt ze zo uit de lucht knetteren of als 'ie zit meteen dat ding erop. Daarna wel echt dood maken of weg spoelen door de wc of gootsteen. Anders heb je kans dat 'ie na een poosje weer weg vliegt. Ideaal, ook voor steekmuggen en spinnen.

19. Ann87

Ann87 Bekend lid

12 aug 2012
    712
    0
    16
    Waarschijnlijk is de wesp allang dood of nergens meer te vinden, maar toch:

Tip van VL: Een wesp moet je altijd naar beneden slaan (waarmee dan ook), dus naar de grond. Een wesp heeft dan door de klap moeite om weer te kunnen vliegen. Wanneer hij weer kan vliegen, heb jij 'm hopelijk al dood getrapt met je voet, omdat hij dan nog op de grond dwarrelt.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow oké handige tip voor de volgende keer

Ik ben ook niet zo goed in wespen of spinnen dood te maken, wespen uit angst dat ik mis sla en spinnen omdat die zo groot zijn, je weet wel die huisgezinnen, kwik niet weten hoe dat eruit ziet bah

Deel Deze Pagina