Nog een nieuwe mama in de maak :)

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Esther8, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther8

Esther8 Lid

4 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, :)

Ik ben Esther, 30 jaar en kom uit het midden van het land. Mijn man en ik zijn acht jaar samen, waarvan bijna drie jaar getrouwd. We wilden eerst wachten op het juiste moment om van ons tweetal een drietal te maken, en schoven onze kinderwens telkens naar voren onder het mom van 'nog even wachten op die promotie', 'nog even wachten totdat we wat meer gespaard hebben', etc. Totdat we ons afgelopen weekend realiseerden: er is geen 'perfect' moment, we weten niet wat de dag van morgen ons brengt, waarom nog langer wachten?

Nu we de knoop hebben doorgehakt, vinden we het beiden ontzettend spannend. Overmorgen slik ik voor het laatst de pil, dan is mijn strip afgelopen. Maar ik ben al zo blij met ons besluit dat ik nu al namen verzamel en het internet afstruin naar alles omtrent zwangerschap :D. Veel te voorbarig natuurlijk, maar ach, het is de nieuwigheid. :)

Ook gaan we allebei vanaf as. maandag stoppen met roken. Dat wordt een zware klus, want we zijn beiden flinke rokers. Maar we willen ons toekomstige spruit een goede start meegeven, en de baby niet mee laten roken valt daar ook onder.

Mijn allereerst NOD valt ergens in de week van 3 juni . Ik ben erg benieuwd hoe mijn cyclus nu zal zijn. Voordat ik aan de pil begon (zo'n 14 jaar geleden) was ik erg onregelmatig. Dan na drie weken, dan na vijf, en soms sloeg ik een hele maand over. Ik hoop dat ik nu wat regelmatiger ongi ben, dat zou het uitrekenen van mijn NOD een stuk makkelijker maken.

Zo, dat was een stukje over mezelf. Ik vind het leuk om alle verhalen hier te lezen en ervaringen te delen. Zo lang ik nog niet zwanger ben, blijft mijn avatar Goofy. Wanneer we in blijde verwachting zijn, zal ik Goofy vervangen voor een baby Katrien of een baby Donald Duck. En heb je nog vragen, stel ze dan gerust!

2. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Welkom! Zo te zien is goofy al vervangen ;)

3. Esther8

Esther8 Lid

4 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk, het moet natuurlijk Pluto zijn. :)

4. loetjemegs

10 apr 2012
    86
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Welkom hier, ik ben ook nieuw..en mijn naam toevallig ook Esther

5. Esther8

Esther8 Lid

4 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag naamgenootje! Ook net begonnen? Of ben je al zwanger?

Vandaag slik ik voor het laatst de pil. Best wel spannend allemaal. Mijn man vindt het ook heftig, maar op een leuke manier. We genieten er echt van, het voelt als een soort tweede verliefdheid. Hadden we nooit verwacht, maar des te leuker :). En nu afwachten wat de tijd ons zal brengen.

6. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

7. loetjemegs

10 apr 2012
    86
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Wij hebben helaas een miskraam gehad 2 weken geleden:(
    Wist nog maar net dat ik zwanger was..verrassing maar superblij!! Door deze zwangerschap ben ik mijn twijfels kwijt (Mijn vriend wilde graag een kindje, maar ik wilde nog even wachten omdat...ik een enorme twijfelkont ben over alles eigenlijk:D) Wij gaan er weer voor! Succes en ik hoop snel goed nieuws te horen!!

8. Esther8

Esther8 Lid

4 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, jammer joh. Veel sterkte er mee. Hopelijk hebben we beiden snel goed nieuws :)

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Welkom op het forum ;)

10. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. zusje3

zusje3 Actief lid

6 dec 2011
    205
    0
    0
    huis moeder, vriendinnen en nog veel meer haha
    welkom en veel "klusplezier" :D

12. Esther8

Esther8 Lid

4 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel, dat klussen gaat wel lukken :D.

13. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Welkom! :) En hopelijk lukt het om te stoppen met roken! Ik rookte niet veel 2 a3 per dag maar mij is het ook gelukt! Voor dat ik zwanger was. Waar een wil is... Succes! :)

14. Esther8

Esther8 Lid

4 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Vivian,

Vandaag is het helaas niet gelukt om meteen helemaal te stoppen met roken. Ik baal er flink van. Aan de andere kant, van 20+ sigaretten per dag naar 0 is ook niet de minste stap. Dus van 20+ naar 2 is misschien zo slecht nog niet.

Morgen opnieuw proberen. En als het weer niet lukt, gewoon weer opnieuw proberen. Mocht het over een week nog steeds te moeilijk zijn om helemaal niet te roken, dan probeer ik het bij 2 sigaretten per dag te houden voor een periode. Dat moet zeker wel te doen zijn gezien vandaag. En vanaf daar is de stap naar geen sigaret een stuk kleiner en waarschijnlijk ook een stuk makkelijker. :)

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel veel succes meid.

Deel Deze Pagina