Ik zal me ook even proberen voor te stellen in een korte samenvatting. Tot drie dagen geleden dacht ik niet dat ik me hier ooit zou aanmelden. Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik geen kinderwens heb. Heel diep in mijn hart wist ik wel dat ik eigenlijk kindertjes best leuk vind. Van een ander altijd heel erg zelfs. Alleen van mezelf??? Ik ben enorm onzeker en heb hele erge faalangst. Ik denk zelf dus ook geen goede moeder te kunnen zijn en heb daarom altijd gezegd dat ik ze niet wil. Nu kwam mijn man die het altijd wel goed heeft gevonden van de week met de mededeling dat hij toch kinderen wilde, en wel zo nodig dat het onze relatie zou kosten. Nu vind ik het allemaal best leuk en ben heel veel aan het lezen. Alleen die onzekerheden :S Voorlopig ben ik nu nog bezig aan een opleiding en zal er nog een jaar overheen gaan voordat ik daadwerkelijk wat zou gaan proberen. Nog een jaar om aan het idee te wennen... Tot die tijd hoop ik hier een hoop te kunnen lezen en wijzer te kunnen worden, en uiteindelijk te kunnen vertellen dat ook ik een goede moeder kan zijn
Welkom! Die onzekerheid heb je niet alleen hoor en als je zwanger bent worden die niet minder maar wel anders. Goed dat jullie besloten hebben om eerst rustig op voor te bereiden. Klinkt in ieder geval dat je verstandig bent en waarschijnlijk minder druk hoeft te maken dan nodig is. (zelf een onzekere muts maar gaat steeds beter) Veel plezier met de voorbereiding er is hier voldoende te lezen