Nog een overlast topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Umm85, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Mee eens!

Hier waren de onderburen er van overtuigd dat ik m'n dochter 'mishandelde', ze beweerden 's nachts gehuil/geroep te horen, dan hoorden ze een slaand geluid en daarna geschreeuw. Ze hadden dit dus ook tegen de huisbaas gezegd:x en wisten dus wel heel heel heel zeker dat het van boven kwam.

Niet dus, het waren (en zijn) de buren naast hun. ;) (ik hoor het vaak als ik in de traphal ben, of in de badkamer en zij haar raam achter open heeft)

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113

Absoluut. Maar als papa bijvoorbeeld thuis komt dan zijn ze in alle staten en vliegen en rennen dan echt blij het huis door achtervolgt door papa natuurlijk. Maar dit zijn dus momenten en zeker niet de hele dag. Zo mag mijn zoontje ook niet met de driewieler binnen omdat ik het al hard vind klinken dus denk ik dat het bij de buren ook hoorbaar zal zijn. Dus het zijn hier echt geen stelletje losgeslagen kids. Bedoelde alleen te zeggen het moet wel kunnen dat ze zich even lekker uiten thuis ipv stellig te zeggen dat mag nooit (was niet ts maar iemand anders in dit topic die dat zei).

Umm, ben ook erg benieuwd hoe ze reageerde?

3. Paprika88

Paprika88 Lid

19 mei 2013
    67
    0
    0
    Thuis
    Heh bah, wat heb je toch een vervelende mensen op deze wereld! Van die mensen die echt denken dat alles om hun gaat! Wij hebben, helaas, een soortgelijke situatie gehad. Gehad, kan ik gerust zeggen, want we zijn er (redelijk) uitgekomen. Buurman in wisseldiensten en altijd aan het klagen. Ook over stofzuigen. Goed, dat wilde ik nog wel eens 'smorgens om 8 uur doen, maar dat heb ik nu wel uitgesteld naar minimaal 9 uur (doordeweeks vind ik dat een schapelijke tijd). Nadat de buurman voor de zoveelste keer zijn beklag kwam doen, heb ik op een redelijke doch dringende toon verteld dat we er echt alles al aan hadden gedaan om het geluid te minderen (wij hebben zelfs maar 1 kind!), overal kleden neergelegd, harde speelgoedjes zo laat mogelijk aan mijn zoontje gegeven etc. etc. Maar dat ik nu, door zijn geklaag, er letterlijk en figuurlijk doorheen zat. Dat dit geen leefbare situatie voor ons was. Ik liep elke dag op mijn tenen, mijn zoontje voelde de spanning als hij (per ongeluk! want het is een kind!) weer iets liet vallen en ik een boze blik wierp. Na vooral duidelijk te hebben gemaakt dat het leef-geluiden waren en dat het, voor nederlandse begrippen, op hele normale tijden plaatsvond. Maar dat de maat nu echt vol was. Ik kon niets meer doen en nu was het de beurt aan de buurman. Heeft hij wel eens gedacht aan plafond-isolatie b.v.? Oordoppen? Kijken of het met de wisseldiensten anders kon? Slaaptabletten desnoods? In ons geval had de buurman aan geen van deze dingen gedacht en ging toen wel even over zijn bolletje krabbelen. Hij zag duidelijk dat ik er doorheen zat en dat ik het geklaag ook echt zat was en bovenal onredelijk. Ik heb zelfs gezegd als ze het echt onhoudbaar vonden, ze de politie maar moesten inschakelen en dat ik gaarne mee zou werken aan een onderzoek. Ik heb ze niet meer gehoord of gezien. Blijkbaar heb ik een punt gemaakt. Dikke vrienden zijn we niet, maar we kunnen nu in elk geval elkaar in de ogen kijken (ook al blijft het bij een koel 'hallo') en verder met ons leven. Uiteraard hou ik nog altijd rekening met extreme geluiden, gegil en ge-ren. Maar ik kan met een gerust hart zeggen dat ik weer leef en vooral mijn zoontje. Sterkte ermee, hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja zo is de situatie dus ook nu gewoon, ik zit er doorheen. Ik heb een hekel aan mensen die overlast veroorzaken, ik deed mn uiterste best en toch was het niet goed.

Anyway, ze reageerde er nogal koeltjes op en 'zou nog wel even kijken'.. ik heb haar niet binnen gelaten, kwam gewoon niet in me op eigenlijk. Punt was ook dat ik al een tijd terug gezegd heb dat het misschien van mijn buren (dus hun schuin bovenburen) of haar onderburen (ook gezin met klein kind en wat ouder kind) zou kunnen komen. Maar volgens haar was dat dus echt niet het geval, maar blijkbaar wel dus. Ja we zullen vast wel wat geluid produceren op z'n tijd, maar ik laat ze absoluut niet tekeer gaan.

Oordoppen was iets mee, kon niet ofzo maar weet niet meer precies waarom. Ik ga gewoon lekker mn ding doen, waarschijnlijk gaan we volgende ook kijken bij een ander huis, een huurwoning in de particuliere sector.. wie weet gaat het wat worden.

5. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik heb je topic vol verbazing gelezen :$.

Zulke mensen zouden mij ongelooflijk pissig maken. Dat je rekening met elkaar houdt, dat is niet meer dan normaal. Maar hun eisen tegenover jullie zijn gewoonweg onrealistisch! Laat ze lekker in een hutje op de hei gaan wonen, dan hebben ze van niemand last.

Heel goed dat je gewoon weer je ding doet.

Ik vind het heel knap van jullie dat jullie rustig kunnen blijven tegenover die zeurpieten.

Deel Deze Pagina