nog een paar dagen...

Discussie in 'De bevalling' gestart door claudia2008, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @kareltje: hij is maar een uurtje weg geweest en heeft ondertussen 2x gebeld hihihi

@junior: dat gevoel had ik ook dat het wel eens 41 weken kon worden maar je leest het, ws vandaag al.

2. Truusje77

Truusje77 Actief lid

10 mrt 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Spannend Avon, succes vandaag!

3. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook iemand die het helemaal gehad heeft en babietje in real life wil zien.....tja geduld he

4. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Succes met de bevalling Avon!! Spannend!!!

5. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Avon, succes!

Over het strippen, ik was het inmiddels zo zat dat ik het vorige week, net voor de 40 weken bij de VK had aangegeven dat ik dat wel wilde, normaal doen ze dat bij de 41 weken pas, maar ze wilden gisteren wel kijken of het kon (dat in ieder geval de 40 weken voorbij waren). Dus gisteren gestript, was niet erg plezierig, maar gelukkig zo voorbij. Had iets meer dan 1 cm ontsluiting, en de baarmoedermond was al wel verweekt en half verkort. Het heeft tot nog toe wel wat gerommel gegeven en wat bloederig slijmverlies, maar nog niet het echte werk. Morgen proberen ze nog een keer, als dat ook niet werkt zitten we maandag in het ziekenhuis (met 41+2 dan) en gaan ze inleiden. Ben wel blij dat er in ieder geval pogingen gedaan kunnen worden om de boel op gang te helpen. Maar goed, als je nergens last van hebt en het niet enorm zat bent, zou ik misschien ook gewoon wachten tot ie vanzelf komt of tot de uiterste tijd. Aan de andere kant, hier in het ziekenhuis leiden ze niet voor niets met 41 weken al in ipv pas met 42. Die laatste week schijnt geen enkel extra nut te hebben voor de kleine, meer een extra risico omdat alles nu eenmaal minder goed werkt tegen het eind van de zwangerschap.

6. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    ohh ff een dippp

kom net vd verlosk
    bloeddruk was goed
    aan mn klachten te horen zeize dat ik wel eens snel kan gaan bevallen
    maaar toen ze aan mn buik voelde zeize dat mn buik erg soepel aanvoelde nog..dus dat het nog wel een week kon blijven zitten d8 ze. maar dat kan ze niet met zekerheid zeggen natuurlijk

wie herkent dit?:(

7. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    midden nederland
    soley

oh wat spannend nu voorje
    kwens je veeel sterkte !!!

8. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Dankjewel! Blijft moeilijk hoor, geduldig afwachten... :)

Tja, mijn ervaring is eigenlijk vooral dat de VK het ook niet weet.... ze dachten bij mij dat de kleine een paar weken te vroeg zou komen. Oeps...
    Mijn buik voelt de ene keer keihard, de andere keer vrij soepel, afhankelijk van hoe gespannen ik ben en hoe druk de baby, dus als ik heel eerlijk ben zou ik er niet teveel bij stil staan wat de VK denkt. Ik heb ook al wekenlang voorweeen trouwens. Ik heb qua gewicht bijvoorbeeld ook al van alles voorbij horen komen bij de VK. Ik zit bij een praktijk met 3 verschillende VK, de een zegt dat het nog geen 6 pond wordt, de ander zegt zeker wel 7 pond en de derde zegt iedere week iets anders ;)

9. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    midden nederland
    soley

ja idd je hebt ook helemaal gelijk
    was aleen zo een domper ineens want aan mn klachte te horen zeize kon ik zo bevalle...

en dan ineens weer een heel ander verhaal

hoop dat ze geen gelijk heeft!!

10. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik help het je hopen meid!

11. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Spannend hoor Avon, hopelijk zetten de weeen door en hebben jullie je kindje in jullie armen vandaag!

Leuk om wat reacties te lezen op m'n vraag. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het ziekenhuis hier doet Soley, of ze ook meegaan in de 41wkn regel of dat ze gewoon afwachten. Zal het zaterdag bij de VK eens vragen.

Leyshena, ik zou me niet al te veel laten leiden door de verwachtingen van een VK. Natuurlijk hebben ze veel ervaring maar jouw lichaam laat zich toch niets opleggen. En ongerustheid/stress kan zelfs remmend werken denk ik.

12. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    midden nederland
    indigo

je hebt idd gelijk ja..
    ik ga zo lekkr een dutje doen op de bank ern daarna even beetje poetsen stofzuigen en koken :)
    krijg savonds meer energie

13. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Nou die ween zetten wel door, heb ze nu om de 10 min erg heftig. kost flink puffen om ze op te vangen. en tussen de ween door continu die ongikrampen.
    Klinkt raar maar het is prettig om te werken naar de bevalling toe, je weet dat het wachten nu niet lang meer duurt. Gelukkig tussen de ween door is het wel gezellig. Dat zorgt ervoor dat de tijd sneller gaat.

14. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Ik lees hier ook even mee, omdat ik het zo spannend vind haha ;)

Veel succes Avon! Erg leuk dat je zo nu en dan tussendoor even laat weten hoe het gaat ;)

15. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hallo allemaal!!
    hier een berichtje van een zielsgelukkige mamma van zoon CASPER.
    weegt ruim 6 pond.
    Bevalling is voorspoedig verlopen en was goed te doen, ik kan echt terug kijken op een bijzondere ervaring.
    om 16.03 hebben we de verloskundige gebeld omdat de weeen om de 5 min kwamen en om 16.20 was de vk er. ik had toen al ruim 7 cm ontsluiting. Om 17.40 mocht persen en om 18.20 is hij geboren.
    Hij was wel 2x omstrengeld en hij had op het laatst in het vruchtwater gepoept. maar toch is het allemaal goed gegaan.
    Ik hoop voor jullie allemaal dat het niet lang meer duurt want dit gevoel gun ik jullie van harte!!!!!!!!

16. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Wow Avon van harte gefeliciteerd!! Fijn dat alles zo voorspoedig en goed is verlopen. Veel geluk gewenst, geniet ervan.

17. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Wooooow Avon gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Casper! Klinkt ook als een fijne ervaring, klim op die blauwe wolk & geniet. Wij volgen je vanzelf ;)

18. kleuterjuffie

28 sep 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd Avon. Geniet ervan!
    Fijn dat alles goed is gegaan!

19. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    gefeliciteerd met jullie zoon casper
    geniet ervan

20. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Avon: gefeliciteerd met jullie zoon Casper. Heerlijk om de kleine dan eindelijk in de armen te hebben. Geniet ervan!!
    Trouwens wat een SUPER-bevalling zeg! Doe mij er ook zo'n 1, haha!

Hier nog geen nieuws te melden, heb wel veel last van krampjes in de rug. Dat zal wel voorwerk zijn.
    Straks naar de VK, ben benieuwd of de kleine alweer ingedaald is.... (was er bij vorige controle weer uitgefloept!).

Deel Deze Pagina