inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door lamisha1980, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    he dames

wie heeft er ervaring met inleiden? hoe is t gegaan? hoe pijnlijk?

2. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik heb beide bevallingen weeopwekkers gekregen en vond het niet prettig en erg pijnlijk. ik zou je aanraden om een ruggeprik te vragen.
    succes.

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb ook weeopwekkers gehad heel pijnlijk om half 7 infuus en 8 uur al weeen tot 175 op de monitor zonder enige pauze tussen om 15 uur ruggeprik gehad die hielp niet echt bij mij
    groetjes

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

inleiden gaat vaak veel sneller als een gewone bevalling.

ik vond de weeën heel goed te doen maar ik werd oor geleid omdat het niet snel genoeg ging (in totaall 47 uur)
    de laatste 7/8 cm heb ik gedaan in 2 uurtjes. veeeelste snel (weeën storm)
    hierdoor heeft het hoofdje niet kunnen staan en was een knip nodig.

nu had ik al ontsluiting dus ik weet alleen het infuus.(veters pillen etc ken ik niet)

5. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    ach jeetje wat een nare ervaringen allemaal...begin het nu wel eng te vinden

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik werd 3 april ingeleid en ben dezelfde dag bevallen.
    Ik had nog maar een kleine 2 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was nog niet verweekt dus ze begonnen met primen (met tabletjes)
    Die zouden dus voor ontsluiting moeten zorgen.
    's Ochtends om 8uur voor de eerste keer tabletjes gehad en om 13uur de volgende, er was toen nauwelijks iets veranderd.
    Om 17.15 uur kwam de gyn weer en toen had ik 3 cm ontsluiting.

Maar toen gebeurde het :$ Ik kreeg een weeënstorm die ik volgens mij echt nooit weer vergeet.
    Uiteindelijk ben ik in een klein uurtje van 3cm naar geboorte gegaan... (mijn zoon is 18.12uur geboren)
    Ben ook flink ingeknipt trouwens :)

Wee-opwekkers heb ik dus niet eens gehad, blijkbaar gaven de tabletjes het laatste duwtje...

Ik vond mijn bevalling vreselijk en raakte op het moment ook echt in paniek door de snelheid waarmee het ineens ging...

7. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

bij mij duurde het heel erg lang en was het zeer pijnlijk omdat kleine meid een sterrekijkertje was dat bevorderd de situatie dus niet echt groetjes

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Hier een positieve ervaring met inleiden. Ik had bij aankomst in het ziekenhuis al 2 cm ontsluiting dus kon gelijk aan een infuus met weeenopwekkers. Ik heb tot ongeveer 6 cm bijna geen pijnlijke wee gehad. Uiteindelijk rond de 8 cm begon ik ze een beetje te voelen en heb er in totaal 3 gehad waarvan ik dacht: "oei, die is pijnlijk, zo moeten er niet te veel gaan komen". Na die 3e pijnlijke wee had ik 10 cm ontsluiting en binnen 2 minuten was de kleine er. Niets een weeenstorm of pijnlijke weeen. Het was echt ontzettend goed te doen!

9. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ik heb heel lang aan een weeenopwekkend infuus gezeten maar bij mij deed dat helemaal niets. Ik had 2 cm en door het infuus redde ik het tot 3 cm ontsluiting.
    Het apparaat kon op een gegeven moment niet hoger. Bij mij werd het dus een keizersnee!

10. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    wat fijn om te horen speentje..als dat zo bij iedereen was dan zou ik het altijd willen doen..voor de rest wel jammer dat jullie zo een nare ervaring hebben meegemaakt..maar waarom ik dit vraag omdat ik erover mocht nadenken..dus of strippen of inleiden en of nog wachten tot het spontaan gebeurd en ben al dicht bij 42 wkn

11. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik ben ook ingeleid, maar niet met weeënopwekkers. Ik heb gel gekregen en dat was voldoende. Desondanks ben ik wel in een mega-weeënstorm beland en ben in 3 uurtjes tijd van 0 naar 10 cm ontsluiting gegaan. Op een gegeven moment kon ik echt niet meer op adem komen, maar het grote voordeel vond ik wel dat ik mijn kind (voor mijn gevoel) in een mum van tijd op mijn buik had liggen. Deze keer zou ik weer voor zo'n snelle bevalling tekeken. Liever even flink doorbijten, dan 24 uur met ellendige weeën zitten die niet opschieten.... maarja, dat is mijn mening!

12. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik ben ook ingeleid d.m.v een ballonetje.
    Op maandag 3 januari hebben ze die ingebracht, die zorgt voor ontsluiting. M'n gyn had al gezegd dat ze er niet vanuit gingen dat ik die dag ging bevallen en dat is ook niet gebeurd.
    Heb heel de dag nergens last van gehad, volgende dag werd ik om 6.00 wakker gemaakt en gingen ze voelen of het ballonnetje z'n werk had gedaan. Had er een hard hoofd in omdat ik niks gevoeld had.....bleek al 4 cm te hebben:$

8.00 naar de verloskamer, werden m'n vliezen gebroken. Ween kwamen niet zelf op gang dus werd aan de weeopwekkers gelegd.....standje 1 en 2 werkte niet, maar standje 4 wel!!!
    Om 10.30 begonnen m'n ween, vond het wel heftig op een gegeven moment en heb toen een spuit in m'n been gehad. Was voor de scherpe randjes, ik viel ook in slaap tussen m'n ween door:(. Ik heb een uur lang persdrang gehad maar had nog geen volledige ontsluiting, dat vond ik het ergste van de bevalling.
    Om 16.00 mocht ik eindelijk persen en ons meisje is om 16.40 geboren.

Als ik er zo op terug kijk dan hoop ik dat m'n volgende bevalling ook zo is.
    In het ziekenhuis waar ik bevallen ben werken ze niet met gel omdat ze zeggen dat dat behoorlijk heftig kan zijn zonder resultaat.

sterkte en hoop op een snelle en goede bevalling

13. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Ik vond het op zich een fijne bevalling (achteraf dan hé :)). Om 7 uur melden op de afdeling ivm 3 dagen gebroken vliezen. Rond half 9 ben ik aan het infuus gegaan, toen had ik wel al 1 cm van mezelf aan ontsluiting. Vervolgens heb ik vrijwel direct weeen gekregen. Rond 11 uur 9 cm en persdrang. Om half 1 10 cm en toen mocht ik rustig aan gaan persen. Om half 2 was ze er. Dus al met al een redelijk korte bevalling.

Ik ben nu zwanger van de 2e... ik hoop dat die bevalling niet veel langer gaat duren, het is al heftig genoeg.

Wel was het zo dat het infuus natuurlijk wel heeft gezorgd dat de weeen doorbraken en toen ik nog 1 cm moest hebben ze het kraantje nog wat harder opgezet zodat ik genoeg persdrang zou krijgen (nou die was er hoor!).

In het begin vond ik het erg moeilijk om de weeen op te vangen maar na een uurtje of 2 had ik het een beetje onder de knie, maar toen kwamen die persdrang.

Ik vond het al met al een mooie bevalling, het meest pijnlijke moment was wel dat het hoofdje eruit was maar de rest nog niet. Dat brande heel erg, maar 2 weeen erna was het gebeurd.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik ben ook ingeleid met weeënopwekkers, ivm langdurig gebroken vliezen.. Zaterdag om 14.00 aan het infuus, wat elk half uur ofzo een standje omhoog werd gezet. Had 1cm ontsluiting en mijn bmm was nog niet verstreken. 8 uur later, om 22.00 had ik nog steeds 1cm, maar nu wel een verstreken bmm. Het infuus ging uit, kreeg een spuit in m'n been, en zou de zondag om 8 uur weer aan het infuus, want m'n lichaam pakte de weeën niet op..

Om 4 uur 's nachts had ik 2cm, 6 uur had ik 4cm (na 2 uur in bad te hebben gelegen met flinke weeën), 7.45 10cm, 8 uur begonnen met persen, en om 8.25 is ons meisje geboren, met een knip en fundusexpressie (wegens uitputting, had 2 nachten niet geslapen, en ze was een sterrenkijkertje).

Ik vond het wel enorm heftig, en hoop bij een volgende ook niet weer ingeleid te hoeven worden. En hopelijk gewoon de 40 weken uitdragen!

15. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    zo wat een heftige verhalen..wie heeft een ballonkatheter gehad en hoe voelt dat?

16. SekrTak

SekrTak Lid

12 feb 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige keer ingeleid met 41 wk.

0900 Vliezen gebroken
    1100 Infuus met weeenopwekkers
    1200 Weeen
    1500 Weeenstorm
    1630 Verse beeb
    1900 Thuis

Ik vond het eigenlijk allemaal prima. De weeenstorm was pittig, maar door mijn ademhalingsoefeningen goed te houden. Het enige mindere prettige was dat ik met 10 cm ontsluiting een half uur lang persweeen moest tegenhouden omdat er geen arts beschikbaar was.

17. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik heb een ballonkatheter gehad.....m'n verhaal staat er al.
    Als die er eenmaal inzit voel je m niet meer.

18. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    bij mij zit de ballonkatheter er nu in. Ik was heel bang dat het pijn zou doen, maar ik heb van het inbrengen en opvullen eigenlijk niets gevoeld. Het geeft me de hele dag een wat zeurderig gevoel in mijn buik, maar dat is prima uit te houden :) nu alleen hopen op resultaat!

19. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ik ben met ruim 37 weken ingeleid. Eerst vrijdagochtend gel omdat mijn baarmoedermond nog niet voldoende verstreken was en ik ook geen ontsluiting had. Toen zaterdagochtend de vliezen gebroken en een paar uur later aan de weeopwekkers. Eerst leken ze niets te doen maar om 12.00 kwam ik ineens in een giga weeenstorm terecht. Ik kon me alleen maar helemaal overgeven aan het geweld van die weeen, jee wat een ellende, mij werd nog een ruggeprik aangeboden omdat mijn hele lijf op en neer ging van de weeen en ze niet op te vangen waren, ik had zelfs geen puf meer voor die ruggenprik, zou niet weten hoe ik stil moest liggen en op mijn zij liggen kreeg ik ook niet meer voor elkaar, een prik in mijn been dan maar. Die zou binnen een kwartier werken, ik heb echt wanhopig de secondes afgeteld tot het kwartier voorbij was, helaas de ween werden nog erger! Ik was echt de wanhoop nabij, maar toen kreeg de verpleegkundige ineens een geweldig idee, de gyn halen want zij dacht dat ik al een tijdje persweeen had aan mijn buik te zien, die golfde namelijk op en neer en de kleine was enorm aan het meetrappen, erg lekker. Gelukkig was de gyn er in een paar minuten en tot ieders grote verbazing en mijn grote opluchting had ik al 10 cm. Nou een paar keer persen en hij was er mijn knulletje.

Het was dus erg heftig en die prik heeft als werking dat je lichaam wat meer kan ontspannen, daardoor kunnen de weeen dus ook veel erger worden.
    De gyn kwam 2 dagen later bij me langs en zei lachend, zo die bevalling heeft je echt ingehaald he, tja zo kun je het ook bekijken.
    In 3 uur was het hele circus voorbij en had ik een gezonde knul in mijn armen en ben maar een beetje uitgescheurd.

Heftig maar te doen, gewoon echt verstand op nul en gewoon maar laten gebeuren dan ben je er het snelst vanaf.,

Grote nadeel van inleiden met weeopwekkers is dat ze dat spul met een infuus in je brengen en steeds de dosis verdubbelen totdat je weeen krachtig genoeg zijn, maaaaaar wat er in zit kan er niet meer uit en dat is dus meestal het geval, vandaar zo veel weeenstormen bij weeopwekkers.

Ik zou het trouwens weer zo willen hoor, je hebt maar een paar uur pijn en dat is te overzien, beter zo dan pijnlijke weeen die je door vermoeidheid niet meer op kunt vangen.

Ik had zowieso de instelling al moeten jullie me zonder verdoving opensnijden, als mijn mannetje er maar gezond en levend uit komt, die pijn is allemaal maar tijdelijk.

In ieder geval heel veel succes en zet 'm op. Ben benieuw naar jouw verhaal straks.

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ben beide bevallingen met gel ingeleid. Beide bevallingen zijn erg voorspoedig verlopen en zou het zo weer doen! Laatste bevalling hebben ze om 14.30 mijn vliezen gebroken en om 17.20 lag mijn dochter op mijn buik.

Maar hoop dat je inmiddels bent ingeleid of spontaan bevallen...

Deel Deze Pagina