Onze oudste mag/moet een nieuwe bril. Helaas al na 1 jaar en 3 maanden waardoor hij deze keer helemaal zelf betaald mag worden. We hebben in ons dorp 2 opticiens zitten. Qua prijs verschillen ze niet zo bijzonder veel volgens mij. De ene is Eyecentre en de andere is geen landelijk bedrijf maar een plaatselijke opticien waar de service heel goed en fijn is maar de prijzen ook vrij hoog zijn (Rustig het dubbele van Hans Anders). Ik wil graag weten of er meer mensen zijn die ervaring hebben met een opticien wat verder weg (i.v.m. prijsverschil, grotere landelijke bedrijven kunnen brillen vaak voordeliger aanbieden, zoals het bril totaal plan van Hans Anders) en hoe los je dat dan op bij kleine beschadigingen? Ik sta daar toch wel af en toe met een verbogen montuur/gebroken neusvleugeltje. Dus dat het op loopafstand is vind ik eigenlijk wel prettig, elke dag heb ik een kans om er even langs te wippen als er wat mee is en ik vraag me af of dat nog steeds is als ik er een kwartier voor in de auto moet zitten, betaald moet parkeren en ik nog 5 tot 10 minuten moet lopen voor ik bij de winkel ben. Wat zouden jullie doen? En hoe passen jullie brillen bij je kleuter? Mijn dochter wilde eerst geen bril, dus brillen passen was een crime. Nu wil ze geen ándere bril, dus is het hetzelfde. Ik heb haar heel pedagogisch onverantwoord met een doosje snoepjes op een stoel gezet en de afspraak gemaakt dat zolang ze daarvan snoepte wij brillen mochten passen (dit was bij afspraak 5 en voor die tijd konden we praten als brugman maar niks werkte, dit werkte). Nu dus bang voor een herhaling. Hoe pakken jullie dat aan? Bij eyecentre mogen we brillen op zicht mee naar huis nemen, dat is wel heel fijn.
Wij zijn ook bij de plaatselijke opticien. Is inderdaad wel duurder. Komt wel bij dat de keten (pearl en eyewisch) in zijn montuurmaat ( heel klein slechts) 1 montuur hadden. Ik ben er blij mee dat ik gewoon even langs kan lopen. Ben er 1a 2x per maand. Anders was het 20-30 minuten rijden. Betaald parkeren en nog 10 minuten lopen. En natuurlijk ook weer terug doekjes. Brillendozen en poetsspul is ook gratis
Wij wonen sowieso een half uur van de brillenwinkel af en ik vind dat geen probleem. We zijn voor de nieuwe bril bij eyes and more geweest. Goede service en veel degelijke kinderbrillen. Bij de andere grote ketens was het het allemaal net niet, maar hier kon ik niet eens kiezen. Qua passen, tsja, brillen passen is mijn zoons hobby dus een nieuwe uitzoeken is een feestje Succes!
Oké. Ze heeft er nu wel een gezien die wel in de smaak valt geloof ik. Misschien kan ik haar morgen vast haar prinsessenjurk aantrekken en een modeshow houden Ben benieuwd. Ik had de brillen die we gezien hadden op laten schrijven en samen met het recept bij de laptop gelegd omdat ik de brillen alvast op wilde zoeken. Nu ben ik beide briefjes kwijt! Daar baal ik echt enorm van! Gelukkig mag ik vandaag tot 5 uur nog een nieuw recept ophalen bij de poli oogheelkunde maar grrrrr......