Ik had hem in verschillende hoekjes kunnen zetten, maar plaats hem hier omdat peuters en kleuter wel de meeste variatie aan speelgoed hebben denk Ik kom regelmatig bij vriendinnen waar het speelgoed zo'n ongeorganiseerde bende is..en ik bedoel niet wat er op de grond ligt, want hier moet je af en toe ook met een polsstok naar binnen maar meer dat er niks compleet is...veel kwijt, of half kapot. Een vormenstoof of stapelbekers waar er een paar van ontbreken..duplotreintje waat karretjes van weg zijn. Puzzels waar stukjes niet te vinden zijn. Een keukentje met bv zo'n speelgoedpizza waar er nog maar 2 stukken van zijn. Ben ik nu zo'n pietje precies?? Ik heb hier zo'n vakkenkast van ikea waar de onderste rij gevuld is met bakken..elke bak is voor een ander soort speelgoed: boekjes, duplo, playmobil 123, poppenspullen en "babyspeelgoed" . De duplo wordt bv afgewisseld met little people. Het gebeurt echt wel eens dat mijn zoontje alles door elkaar gooit, maar elke avond maak ik alles compleet. Zo ook met het keukentje.. s avonds checken we de fruit en groentemand of het nog compleet is en de bordjes en kopjes. Hier gaat bijna nooit iets kwijt. Met de grote playmobil moet dochter ook voor ze het opruimt even kijken of ze bv nog 4 stoeltjes en een tafeltje heeft e.d. dan gaat het allemaal in een opbergbox. Hoe is dat bij jullie??
Ik heb wel alles geordend in bakken in een vakkenkast (en dan ook echt duplo bij duplo, treinbaan apart etc) maar ik ga niet elke avond checken of alles compleet is. Als ik iets tegenkom wat kapot is gooi ik het weg (als de meiden dat al niet zelf gedaan hebben) maar een tafel met drie stoeltjes is toch net zo leuk als een tafel met vier stoeltjes zou ik echt zonde vinden om dat meteen weg te gooien. Ook puzzels die niet compleet meer zijn ruim ik wel op maar gooi ik niet weg: geheid dat als we een keer de bank naar voren trekken om daarachter te stofzuigen dat dat stukje tevoorschijn komt.
Wij hebben de bakken wel geordend met verschillend speelgoed, puzzels met meer als 1 stukje missend die gooi ik weg. maar ik kijk niet na of groente en fruit nog compleet zijn. volgens mij heeft ze nu nog een paprika, ei , 2 bordjes en 3 vorken.de rest is boven, stuk of onder een bank/kast. komt wel weer als dat van de kant af gaat.
Ik kijk 1x in de zoveel tijd of alles nog compleet is. Een puzzel die niet meer compleet is gaat naar zolder maar bij bepaald speelgoed maakt het me echt niet uit. Overigens neem ik me iedere avond voor om alles netjes te ordenen maar uiteindelijk beland het gewoon allemaal in de bakken zonder te controleren.
Hmm halfhalf... Puzzels en dergelijke check ik altijd wel dat alle stukken in de doos gaan. En de vormenstoof was ook gewoon altijd compleet. Maar dingen als playmobil, Lego etc... Gaat in 1 grote bak. Ik check wel of de vloer leeg is... Maar niet hoeveel stoeltjes er precies zijn. Zou een dagtaak worden gezien er 2 kisten met playmobil staan en ernaast een curver met Lego.
Hier is alles compleet. Ik kan er echt niet tegen als speelgoed incompleet is. Zonde toch? Speelgoed ligt hier ook wel eens door elkaar, maar aan het einde van de dag zorg ik ervoor dat alles weer bij elkaar ligt. Ik heb wel eens iemand iets cadeau gegeven. Samen met een paar anderen wat geld bij elkaar gelegd. Duur speelgoed, voor een verjaardag. Nog geen half jaar later waren bijna alle onderdelen zoek. Zo zonde...
Ik heb wel verschillende bakken voor verschillend speelgoed (boekjes, puzzels, duplo, treinbaan etc.), maar echt niet dat ik elke avond check of alles compleet is. Ik heb echt geen zin om elke avond op mijn buik op de grond te liggen om pizzastukken, groente, puzzelstukken en wat zo nog meer onder de bank vandaan te hengelen. Eens in de week haal ik de steel van de bezem onder de bank door en zwiep ik al het speelgoed wat er onder is verdwenen weer tevoorschijn en dan is het meeste weer compleet .
Ik ga echt niet alles elke avond ordenen. Kinderen ruimern de speelkamer op, ik stofzuiger en trek de deur achter me dicht. Puzzels en gezelschapsspellen zijn altijd kompleet, want dat ruimen we meteen op na het spelen. Maar al dat kleine meuk... Soms vraag ik me af ze het opeten of zo
Hier ook, helaas. Ik ben erg georganiseerd, maar wanneer het op speelgoed aan komt.... Dan baal ik van mezelf!
Spellen, puzzels, knutsel- en tekenspulletjes liggen hier apart; dat wordt na het spelen dus sltijd weer netjes bij elkaar gezocht en opgeruimd. Duplo zit in een grote bak. Vormenstoof maak ik telkens compleet, etc. Dus tamelijk geordend wel, ze heeft geen incompleet of kapot speelgoed.
Hier ook erg geordend. Sterker nog, als er iets mist van een speelgoedje, dan trek ik de bank en alles van de kant om te kijken of het daar toevallig ligt.... Lig dus vaak op mijn knieen 's avonds onder de kasten en bank te kijken of daar nog iets van speelgoed of autootjes ligt. Alle autootjes zitten in een aparte bak Duplo ook in twee volle bakken. Boekjes in een aparte la. Puzzels in een aparte la. Overig speelgoed in twee bakken. Ruimen elke avond alles netjes op, zodat er ook goed gestofzuigd kan worden en wij onze "benen niet breken". Het is trouwens ook een persoonlijk iets. Ik kan niet goed tegen rommel. Overdag verdraag ik het wel dat het speelgoed door de halve kamer ligt, maar 's avonds moet het echt aan kant zijn zeg maar.
Tamelijk geordend. Alles zit hier in eigen bakken en daar gaat het dus 's avonds ook altijd weer in terug. Spellen in de spelletjes kast en die moeten terug zodra er niet meer mee gespeelt wordt. Verder stofzuig ik iedere avond als de kids naar boven gaan dus verdwaald speelgoed vind ik op die manier altijd weer en ruim dat op daar waar het hoort. Zo raakt er nooit iets incompleet
Hier er een soort van tussen in. Spelletjes worden meteen na het spelen opgeruimd met alle onderdelen compleet. Zelfde geldt voor puzzels. Knutselspullen hebben we in een curverbak zitten en wordt ook altijd meteen weer opgeruimd. De rest zit in bakken, auto's bij auto's, Playmobil bij Playmobil etc en dan hebben we nog een rommelbak, daar gooien we gewoon van alle losse spullen bij elkaar in. En 1 keer in de zoveel tijd zoeken we alles weer bij elkaar en kijken we of het nog compleet is (in ieder geval compleet genoeg om er nog leuk mee te kunnen spelen) Alles wat kapot is gaat de prullenbak in
Lego is hier altijd wel netjes. Dat staat gebouwd al op hun lego tafel, en er onder zitten bakken waar het in kan. Puzzels zijn bijna allemaal compleet, en de rest van het speelgoed zit in grote plastic bakken op hun speelkamer. In een kast.... die dicht kan ( thank god ).
Zo zou ik ook wel willen zijn. Het was hier ook een behoorlijke puinhoop. In mijn zwangerschapsverlof heb ik al het speelgoed opgeruimd en soort bij soort gelegd. Er was niets kwijt. Dingen waar ze niet meer mee speelde, gingen naar zolder. Ik nam me voor om elke avond alles op te ruimen en soort bij soort te leggen. Een paar keer per week lukt dat, vaak ook niet. Dan is het weer een puinhoop... Maar als ik het doe, dan doe ik het goed. Mijn man is daar veel makkelijker in. Er is wel een goed argument om het te te doen: mijn dochter kan veel beter spelen als alles op de juiste plek ligt. Doktertje spelen gaat veel beter met een goed gevulde dokterskoffer. En een taartje snijden lukt natuurlijk alleen goed als de taart netjes klaar staat, met alle stukken bij elkaar. Puzzels staan hier trouwens op de kast, waar ze er niet zelf bij kan. Eén puzzel per keer mag ze hebben, na afloop wordt het meteen opgeruimd. Want ik moet er niet aan denken dat alles door elkaar wordt gesmeten.
Hier is het ook niet altijd compleet hoor. Vaak genoeg dat er een stuk onder de kast ligt, of in de keuken ofzo. We ruimen 's avonds op, keukenspeelgoed in de keukenkast, puzzels gaan direct terug in de doos, blokken ed terug op zn plek en het speelgoed terug in het dressoir. Ik heb een bak met 'klein spul' waar overgebleven spul in gaat en eens in de zoveel tijd zoeken we alles weer bij elkaar. Maar serieus, als je het fisherprice poppenhuis opruimt met 3 stoelen, en je vind die 4e stoel terug onder het bed, dan is het toch zo simpel als die 4e stoel in het huis te leggen?
Wij zijn redelijk geordend denk ik. Ik heb een kast waarin aan de ene kant alle boekjes, puzzels en spelletjes staan en aan de andere kant een aantal bakken met speelgoed. Zo eens in de zoveel tijd orden ik het echt even, maar in de loop van de tijd gaan die bakken wel door elkaar en liggen de boekjes op een grote hoop in de kast. En alle losse onderdeeltjes, puzzelstukjes en spelletjesdingen die ik vind doe ik in een bakje en eens in de zoveel tijd stop ik al die stukjes terug in de dozen waar ze bij horen. Weet je waar ik echt een hekel aan heb? Al die kleine frutsels die ze overal bij krijgen: broches, balletjes, poppetjes, sleutelhangertjes, stickers, magneetjes. Die zwerven overal tussendoor en weggooien mag absoluut niet (en doe ik stiekem toch af en toe).
O ja, ik heb ook een hekel aan al die gratis meuk die je overal bij krijgt! Het gaat snel kapot en het is allemaal net niks, maar toch moet het bewaard worden.... Ik ben niet echt georganiseerd. Ik ben wel heel zuinig op zijn boekjes. Als er eentje een bladzijde mist, dan baal ik echt. Verder heb ik de helft van zijn speelgoed op zolder staan, dat wissel ik eens in de zoveel tijd om, dan blijft het leuk.
Ik probeer wel alles per soort in een bak te doen maar de kinderen gooien het altijd door elkaar. En heb echt geen zin om dat elke avond te gaan uitzoeken, daar heb ik echt de energie niet voor. 1 keer in de maand ofzo zoek ik alles wel weer even uit.