Wat gaan jullie doen met oud/nieuw ?

Discussion in 'De lounge' started by mel, Dec 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel

mel Actief lid

Oct 23, 2005
    284
    0
    0
    Voor het eerst sinds tig jaar zijn wij 'gewoon thuis' met oud en nieuw en ondanks dat het voor de leeftijd van onze kids (3 kids 6, b.4 en 1) wel gunstig e rustig is voelt het voor mij toch wat 'leeg'. Het liefst wil ik 31 dec en 1 jan gewoon overslaan.
    Jarenland vierden wij het met en bij vrienden, soms pas op laatste moment werd er iets geregeld. Wel ging het de laatste jaren vaak van mij uit, ging ik al een mnd van te voren op zoek naar een 'date' voor oud/nieuwavond. Vaak als antwoord 'nee wij hebben al een afspraak met vrienden/familie'. Best een beetje een domper dan :(
    En nu dus voor het eerst echt thuis zijn. Het is op zich okee, maar toch...

Hoe vieren jullie het ? Ben je thuis met je gezin, vrienden, familie ? vind jet leuk of juist niet ? Ben jij ook vaak degene die een ander vraagt of word jij juist gevraagd ?

Benieuwd naar jullie berichten...

2. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH
    In mijn schuilkelder zitten.... :)

Nee gewoon thuis ga nooit weg naar familie of zo iets, volgende dag werken..
    Vind oud & nieuw verschrikkelijk..

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Thuis met mijn gezin. Denk dat dochter gewoon doorslaapt. En word ze wakker dan mag ze op en gezellig mee doen met ons.

4. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Ik ben thuis met mn vriend en 3 katjes. Ik ben nu 40+3 weken zwanger dus hoop eigenlijk ergens morgen of overmorgen m'n kind er uit te persen ;)

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wij vieren het thuis, krijgen 12 mensen over de vloer. Erg gezellig! Maar alleen vieren heb ik op zich ook niet zo'n probleem mee :), kan je tenminste in bed kruipen wanneer je zin hebt.

6. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Wij zijn thuis, onze kinderen zijn 3jr,5mnd en 21 maanden en om 23:45 halen wij ze uit bed tot ongeveer half 1 / 1uur.
    Al vanaf dat wij getrouwd zijn thuis dus 8e jaar, laat ze hier maar komen wij kunnen altijd ergens heen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Leeg?

Wauw...ik ben juist blij dat wij het lekker samen mogen vieren.

Heerlijk met mijn man samen op de bank.

Ik kan geen leukere avond bedenken.

8. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Hier ook samen op de bank,kleintje in zijn bedje.
    Vorig jaar ook samen maar toen lag hij nog in het zh en ik ben nu blij dat hij erbij is al hoop ik dat hij lekker doorslaapt!

Lekker in pyama,hapjes op tafel,spelletje doen of tv kijken!!

9. Asherah

Asherah Bekend lid

May 22, 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wij vieren het bij mijn schoonouders. Omdat ze hier geen kerst vieren wordt er met oud & nieuw lekker gegeten en cadeautjes gedaan. Ik vind het wel best zo :)

10. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wij blijven ook lekker thuis, met onze hond uiteraard.
    Lekker hapjes op tafel en een fles wijn en dan rond 00:00 gaan we op het balkon vuurwerk kijken, dat is hier super mooi vanaf 8 hoog.
    Vorig jaar ook zo gedaan en beviel me best goed, heb helemaal geen zin in mensen over de vloer of zelf ergens heen te gaan.

11. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Thuis met schoonfamilie. Net de boodschappen gedaan, altijd weer een hoop geld kwijt... Maar het zal vast wel gezellig worden.:)

12. eline20

eline20 Niet meer actief

Wie vieren het helaas ook alleen, mijn vriend heeft geen behoefte om andere uit te nodigen of ergens heen te gaan..

13. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

haha dit dus..
    Misschien broers?

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    hier ook thuis met zn 3tjes. Althans zoon gaat naar bed en hoop dat hij erdoorheen slaapt net als vorig jaar. Verder heb ik ook nog kans als het druk met de brandweer word dat manlief de hele avond op pad mag.. Zit nog beetje te twijfelen om wat mensen nog te vragen, maar moet 1 januari werken. En de mensen die dan eventueel nog komen blijven altijd hangen tot 4/5 uur :( (hebben geen kinderen, en hoeven niet te werken de dag erna dus hun interesseert het niets dat anderen vroeg op moeten)

15. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Al jaren komen mijn vader en gezin en vrienden hier, twee jaar geleden liet vader het afweten en kwam alleen een vriend van ons, vorig jaar waren we samen, want onze vriend kreeg een relatie, toen zijn we om 22.00 naat bed gegaan.

Dit jaar komt mijn vader weer met mijn tante en nichtje en vrienden van ons! Zoontje gaat lekker naar bed en we hopen dat hij overal doorheen slaapt! Zo niet mag hij uiteraard even kijken!

16. mel

mel Actief lid

Oct 23, 2005
    284
    0
    0
    Hihi, had gewoon mn berichtje bij het verkeerde topic gezet, er is nog een topic over oud en nieuw zag ik ws tegelijkertijd gepost

Dat is het hem juist vroeger vond ik het geweldig en jarenlang met die vrienden ook; zo lekker gezellig spannend zeg maar. Dus heb er op zich geen hekel aan, alleen dit jaar voelt wel erg kaal en baal er ook van dat ik vaak degene lijk te zijn die 'moet' leuren voor een afspraakje en dat je dan vaak als antw. krijgt 'nee we gaan/krijgen vrienden'...

Ok dat was mijn reactie in dat andere topic

Maar nog iets; iedereen gaat zo heerlijk op de bank/bed met pyama aan; ik doe dat elke avond al dus dat zal niet anders zijn voor mij :) misschien moet ik maar in kleren beneden gaan zitten en een spelletje doen ;)

Mijn plan is wel het voor de kiddies speciaal te maken; sterretje bij een lekker toetje, bakje chippies, spelletje doen met ze, dat soort dingen

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Hier komen schoonzusje en vriend op bezoek. Lekker tapas eten en spelletjes doen

Wel in piama uiteraard :D en als iedereen gedronken heeft blijven ze ook gezellig slapen. Dochter gaat op tijd naar bed. Als ze wakker wordt mag ze wel even op

18. eline20

eline20 Niet meer actief

Hahah wie weet

19. Metire

Metire Niet meer actief

wij gaan naar een feest :) wel zonder zoontje (die slaapt bij oma) dus dat is wel even slikken.. maar mijn vriend wou al heel lang samen naar een leuk feest met oud & nieuw dus doe ik het deze keer voor hem en volgend jaar weer lekker met zoontjelief!

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij vieren het al 15 jaar lang met dezelfde vriendengroep.In de tijd zonder kinderen liepen we nieuwjaarsfeesten af en sinds de kinderen er zijn vieren we het bij elkaar thuis.Het ene jaar bij het ene stel en het andere jaar weer bij iemand anders.We hebben 1 jaar overgeslagen(2003).Onze zoon was toen net 1 dag uit het ziekenhuis.Prematuurtje en dan ga je niet met zo'n kind lopen zeulen van krap 5 pond.Ik vond het toen wel een "rare"avond.Maar dat kwam ook door de situatie.
    Morgenavond gaan we weer naar vrienden maar dit is nu eerlijk gezegd het eerste jaar waarvan ik denk dat ik ook wel graag thuis had willen blijven.Mijn oudste 2 kinderen zijn ondertussen 8 en 10 jaar dus dat is allemaal geen gedoe maar ik zie als een berg op tegen dat sjouwen met de jongste van 16 maanden.Ik weet nu haast al zeker dat ze daar niet zal gaan slapen en dat ik er de hele avond achteraan moet gaan omdat ze alles van tafel maait pfff.Ik ben iets te voorbarig geweest met toezeggen om te komen maar het zal vast weer gezellig worden.
    Het afspreken doen we ook meestal op de valreep.In december is het hier altijd feest met de verjaardagen van de kinderen en als iedereen er dan is worden er direct afspraken gemaakt dus dat is een echte traditie.
    Misschien dat we het volgend jaar een keertje overslaan want de kinderen krijgen straks ook de leeftijd dat ze liever thuis willen blijven .We zien het wel.
    Maak er een leuke en gezellige avond van zou ik zeggen.
    Veel plezier.

Share This Page